To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [Z34A 1.3] Problem z układem kierowniczym

Mietek2492 - 07-03-2019, 10:03
Temat postu: [Z34A 1.3] Problem z układem kierowniczym
Witam wszystkich forumowiczów, mój problem ze wspomaganie polega na tym że podczas jazdy na wprost muszę cały czas kontrować kierownicą by utrzymać tor jazdy auta na wprost.Wymienione zostały łożyska amortyzatora , sprawdzona geometria , końcówki drążków wymienione profilaktycznie. Co może być przyczyną takiego zachowania auta ?
Bizi78 - 07-03-2019, 10:22

Niskie ciśnienie w oponie.
Mietek2492 - 07-03-2019, 10:27

Ciśnienie w oponach sprawdzanie , koła wyważone . Dodam że posiadam w moim aucie wspomaganie elektryczne.
MitsuGo - 07-03-2019, 10:39

Może przekładnia kierownicza lub silniczek w jej układzie.
Mietek2492 - 07-03-2019, 10:43

Przekładnia była wysyłana do regeneracji , usterki podobno zostały usunięte dostałem na regeneracje gwarancje pisemną, więc też wykluczam żeby działo się coś z przekładnią czy z silniczkiem w niej.
MitsuGo - 07-03-2019, 10:53

Firmy raczej regenerują samą przekładnię mechanicznie, silniczki pewnie nie koniecznie.
Ślimak na osi silniczka elektrycznego może np. pęknąć i pewnie problem jakiś wówczas jest. Chociaż nie mam pojęcia czy objawy w tym przypadku byłyby jak u Ciebie w aucie.
Może warto sprawdzić ten silniczek jeśli dostęp do niego nie jest jakiś masakryczny.

Mietek2492 - 07-03-2019, 11:36

Sprawdziłem silniczek organoleptycznie wygląda w porządku po podłączeniu działa wspomaganie pracuje lekko więc raczej nie jest to wina silniczka wspomagania. Auto po za tym na postoju i przy niewielkich prędkości prowadzi się dobrze po wyżej 50km/h kierownica się mocno usztywnia i zaczyna być odczuwalny problem z utrzymanie go na wprost.
MitsuGo - 07-03-2019, 11:52

Nie wiem czy się tak da i czy jest to bezpieczne ale może warto spróbować jazdy z wypiętym zasilaniem silniczka. Przynajmniej tak ja bym próbował :)
Uszkodzenia w układzie elektrycznego wspomagania mogą być różne i to że tego typu wspomaganie działa dobrze na postoju czy niskich prędkościach to nie jest powiedziane, że równie dobrze będzie przy większych prędkościach. W układzie bierze udział kilka czujników, sterownik, wiązka przewodów, zasilanie i sam silniczek wspomagający przekładnię mechaniczną.

Na temat
EPAS

Na forum Smarta
maglownica i silniczek

tomusn - 09-03-2019, 17:24

Ogólnie ten typ tak ma. Nie wiadomo czemu, były już takie zapytania. Po wymianie wszystkiego - nie ma różnicy.
Patrzeć na drogę i pilnować toru jazdy.

Mietek2492 - 11-03-2019, 11:15

Czyli że na ten mankament nie można nic zaradzić ? To jakaś wada fabryczna tych moteli czy jak ?
Pracę które już wykonałem to sprawdzenie działania czujnika kąta skrętu , podmiana sterownika wspomagania oraz wszystkie powyższe rzeczy które opisywałem efektu brak.

tomusn - 11-03-2019, 21:59

no niestety...

kiedyś do mnie wpadł dziadek i opowiada, że jak jechał do Zakopanego (spod Bydgoszczy), to po przyjeździe nie mógł herbaty utrzymać.

Ja już się przyzwyczaiłem.

Mietek2492, jak chcesz się przejechać moim , to PW, może mieszkamy niedaleko, albo sprawdź temat
Kod:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7922&view=newest

zbicie - 15-03-2019, 17:33

Napisałeś że wyważałeś opony , ale:
Dawno temu miałem Cinquecento 900, które zaczęło mi ściągać w jedną stronę. Wspomagania tam nie ma, geometrię sprawdziłem, opony z wyglądu dobre. Kiedy jednak poniosłem na lewarku i zakręciłem oponą, okazało się że bieżnia opony nie trzyma poziomu, tzn. chociaż krawędzie opony były okręgami to nie miały wspólnej osi. Bez zakręcenia nie było tego widać. Po wymianie opon problem zniknął.

tomusn - 15-03-2019, 22:23

przy wyważaniu raczej to sprawdzają


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group