To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - z automatycznej na manualna

wedrowycz - 14-03-2019, 20:11
Temat postu: z automatycznej na manualna
sledze to forum od kiedy kupilem p3 czyli od roku .Ale do sedna sprawy na przestrzeni 3 miesiecy zaliczylem kolejna awarie skrzyni biegów , tym razem skrzynia z używki pojezdzila jakies 500km i wrocilem na lawecie , i tak sie zastanawiam czy nie zrobic pajury na manual .
Ktos z was to robil /? slyszal cos na ten temat cos moze podpowiedziec ? czy trudno czy latwo ?

KrzysiekC - 15-03-2019, 10:17

Skrzynia manualna w Pajero jest gorszym rozwiązaniem.
Ja osobiście nie widziałem takie zmoty by samochód z automatem przerobić na manual.
A co sie stało z "nowa skrzynią"??

wedrowycz - 15-03-2019, 11:37

Czesc juz mam dosyc tych automatow stad moje pytanie o swapa na manual robie rozeznanie jak by to moglo wygladac i czy ktos juz rozparacowal moze taki temat ?.
A z moja oryginalna (PIERWSZA)skrzynka historia jak z kryminalu dluga i kosztowna
a co do 'nowej skrzyni( 2 UŻYWKI) to po czesci laczy sie to z moja pierwsza
po montazu szarpie (CZYLI IDENTYCZNIE JAK W STAREJ )
W czasie wyprawy na MUT3 do serwisy zaczelo cos wydawac jakies dziwne odglosy jak by to opisac cos zaczelo "szelescic " pozniej na chwile zablokowanie kol i przejscie w stan serwisowy jeden bieg i migajace N . i oczywiwscie laweta .
Moja pierwsza skrzynia miala objaw ze przy 40km nie mogla sie zdecydowac czy pojdzie na 4 bieg czy nie ale to chwile i troszke bardziej gwaltowna zmiana i pozniej juz ok to samo ze zmiana z 4 na 3 reszta biegow ok . Wyrprawa do "fachowcow" z LBN na diagnoze 100km z takim wlasnei objawem nic gorzej nic lepiej , nastepnego dnia tel od "fachowcow ze bez rozebrania nic nie moga okreslic , moja zgoda na rozebranie . Kolejne dwa dni i tel ze w skrzyni jest dobra tylko obudowa reszta zmnielona ,spalona i takie tam koszt 9000netto .
a jak pamietacie auto do lbn dojechalo, jezdzil tez wlasciciel tej firmy . Postanowilem odebrac auto w stanie rozebranym skrzynia w worek i zabralem ,zmielone planetarki ,zatarta pompa a o dziwo tarcze pracujace na spalonej planetarce bez uszkodzen mechanicznych i termicznych PRZYPADEK ? czy wypadek nie spodziewali sie ze jednak go zabiore.
a prawdopodobnym problemem nie byla sama skrzynia tylko:
blad check numer 21 czujnik predkosci obrotowej pompy wtryskowej ( jeden z dwóch )
blad check numer 51 czujnik polozenia zaworu EGR lub sam EGR
Oba te sygnaly sa potrzebne do prawidlowej pracy skrzyni
Uwaga oba te bledy moga być tez odpowiedzialne za brak 5 biegu
"nowa skrzynia" dokładnie tak samo
no to tyle o kosztach nie wspomne
wniosek chyba warto przed kupnem auta zaopatrzyc sie w manuala serwisowego i oczywiscie troszke go poczytac
Cd. pewnie nastąpi

zbyszekm2 - 15-03-2019, 14:17

wedrowycz napisał/a:
Czesc juz mam dosyc tych automatow stad moje pytanie o swapa na manual robie rozeznanie jak by to moglo wygladac i czy ktos juz rozparacowal moze taki temat ?.
A z moja oryginalna (PIERWSZA)skrzynka historia jak z kryminalu dluga i kosztowna
a co do 'nowej skrzyni( 2 UŻYWKI) to po czesci laczy sie to z moja pierwsza
po montazu szarpie (CZYLI IDENTYCZNIE JAK W STAREJ )
W czasie wyprawy na MUT3 do serwisy zaczelo cos wydawac jakies dziwne odglosy jak by to opisac cos zaczelo "szelescic " pozniej na chwile zablokowanie kol i przejscie w stan serwisowy jeden bieg i migajace N . i oczywiwscie laweta .
Moja pierwsza skrzynia miala objaw ze przy 40km nie mogla sie zdecydowac czy pojdzie na 4 bieg czy nie ale to chwile i troszke bardziej gwaltowna zmiana i pozniej juz ok to samo ze zmiana z 4 na 3 reszta biegow ok . Wyrprawa do "fachowcow" z LBN na diagnoze 100km z takim wlasnei objawem nic gorzej nic lepiej , nastepnego dnia tel od "fachowcow ze bez rozebrania nic nie moga okreslic , moja zgoda na rozebranie . Kolejne dwa dni i tel ze w skrzyni jest dobra tylko obudowa reszta zmnielona ,spalona i takie tam koszt 9000netto .
a jak pamietacie auto do lbn dojechalo, jezdzil tez wlasciciel tej firmy . Postanowilem odebrac auto w stanie rozebranym skrzynia w worek i zabralem ,zmielone planetarki ,zatarta pompa a o dziwo tarcze pracujace na spalonej planetarce bez uszkodzen mechanicznych i termicznych PRZYPADEK ? czy wypadek nie spodziewali sie ze jednak go zabiore.
a prawdopodobnym problemem nie byla sama skrzynia tylko:
blad check numer 21 czujnik predkosci obrotowej pompy wtryskowej ( jeden z dwóch )
blad check numer 51 czujnik polozenia zaworu EGR lub sam EGR
Oba te sygnaly sa potrzebne do prawidlowej pracy skrzyni
Uwaga oba te bledy moga być tez odpowiedzialne za brak 5 biegu
"nowa skrzynia" dokładnie tak samo
no to tyle o kosztach nie wspomne
wniosek chyba warto przed kupnem auta zaopatrzyc sie w manuala serwisowego i oczywiscie troszke go poczytac
Cd. pewnie nastąpi

A ja myślę ze mechanicy są od napraw a użytkownicy od jazdy :)

wedrowycz - 15-03-2019, 14:37

Panie Zbyszku, właśnie problem jest w tych "SZPECACH" jak Pan widzi, zamiast naprawić tylko próbują wydoić z każdej strony, a problem się tylko pogłębia. Dlatego już całkiem jestem zmuszony wziąć sprawy w swoje ręce.
zbyszekm2 - 15-03-2019, 14:43

wedrowycz napisał/a:
Panie Zbyszku, właśnie problem jest w tych "SZPECACH" jak Pan widzi, zamiast naprawić tylko próbują wydoić z każdej strony, a problem się tylko pogłębia. Dlatego już całkiem jestem zmuszony wziąć sprawy w swoje ręce.

wiem:), ale nic lepiej nie jest :)

dziobaku - 16-03-2019, 10:40

Ja mam manuala i nie czuje ze to gorsze rozwiazanie brakuje tylko 6go biegu na trasie ale to jak chyba normalbe jak sie przesiade z osobowki
Slaweqk - 05-12-2020, 11:10

Witam forumowiczów, od jakiegoś czasu szukam Pajero Sport, koniecznie z V6 i raczej z manualem. Tutaj kolega pisze
KrzysiekC napisał/a:
Skrzynia manualna w Pajero jest gorszym rozwiązaniem.

Proszę o rozwinięcie tego stwierdzenia. Auto ma wytrzymać w terenie na oponach 32", 33", czy automat podoła?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group