Outlander II GEN Techniczne - Branie oleju przy niskim przebiegu - zawór PCV?
juniorkm7 - 16-03-2019, 18:00 Temat postu: Branie oleju przy niskim przebiegu - zawór PCV? Mam cały czas problem że mój outek 2.4 z roku 2010 pierwszy wypust po lifcie bierze ogromne ilości oleju (1l/1000km to norma). Kupiłem go z przebiegiem 120k km sprawdzony i na bank nie kręcony. Na rosyjskim forum wyczytałem że sporo ludzi ma ten sam problem. Istnieją dwie przyczyny z którymi nasi bracia słowianie się spotkali a mieli też problem że silnik pożerał nawet tak kosmiczne ilości oleju jak litr na 300-500km i najczęściej problem pojawiał się pomiędzy przebiegiem 80 a 130 tys.:
1. Przecieki oleju do chłodnicy przez uszczelkę pod głowicą lub przez chłodnicę oleju - to sprawdziłem samodzielnie i wyeliminowałem taką możliwość
2. Niesprawny zawór PCV - no właśnie o co chodzi - jak zawór jest niesprawny to spaliny dostają się do skrzyni korbowej i wypychają tym ciśnieniem olej przez uszczelnienia do cylindrów gdzie ten się spala. Sprawdziłem olej i to co widzę to fakt że jest czarny i pachnie benzyną mimo że był wymieniony cały razem z łańcuchem rozrządu (miska olejowa była zdjęta i pięknie wyczyszczona). W trasie do niemiec i spowrotem jakieś 2300km spalił ponad 2 litry oleju.
Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w diagnozy wielu mechaników zacierających łapki na kapitalny remont silnika. Czy ktoś z was miał ten sam problem i zawór PCV faktycznie rozwiązał wasz problem? Nasi przyjaciele zza wschodniej granicy w wielu przypadkach tym sposobem wyeliminowali usterkę. Czy wymiana PCV w outlanderze jest skomplikowana i wymaga specjalistycznych narzędzi? Z tego co widzę to orginalne kosztują w okolicach 200zł i fajnie byłoby wymienić to samemu
desti - 16-03-2019, 19:54
A jak z kompresją ?. Bo istnieje też możliwość że pierścienie tłokowe dostały.
kajos - 17-03-2019, 11:58
jezeli by wine mialy by pierscienie (np. kiedys byl silnik przegrzany-pierscienie traca sztywnosc i nie trzymaja,mozna je wlasciwie skrecac i nie pekna ) to wystarczy pierscienie zmienic a tak ze uszczelniacze na zaworach bo od wysokiej temp twarde sie robia
juniorkm7 - 17-03-2019, 14:10
A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu? Generuje to kosmiczne koszty ktorych juz po prostu mam dosc...
Bizi78 - 17-03-2019, 17:00
juniorkm7 napisał/a: | A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu? |
Bez sensu wymieniać pierścienie a nie wymienić uszczelniaczy zaworowych czy uszczelki pod głowicą i splanować ją przy okazji .
Robisz raz i masz spokój na lata .
kajos - 17-03-2019, 17:50
juniorkm7 napisał/a: | A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu? Generuje to kosmiczne koszty ktorych juz po prostu mam dosc... |
do wymiany piercieni trzeba zdjac glowice i miske olejowa zebydostac sie do srub korbowodu
juniorkm7 - 17-03-2019, 18:10
Wiecie ile to orientacyjnie moze wszystkoz kosztowac? Czy jeszcze cos trzeba wymienic przy okazji?
Mimo wszystko stawiam na odme i zawor PCV bo wielu ludziom z forum w Rosji to wlasnie bylo przyczyna ale wole byc gotow na inna diagnoze...
[ Dodano: 22-03-2019, 15:58 ]
Zaworek odmy wyczyszczony jednak nie to było w tym przypadku przyczyną. Ze względu na niski przebieg, castrol lany w ASO i interwały wymiany 20 000 podejrzenia przeszły całkowicie na zaklejone "warstwą ochronną" castrola pierścienie zgarniające. Będzie podjęta próba przy wymianie oleju wpuszczenia nafty do cylindrów żeby przeżarła to co je trzyma lub w skrajnym przypadku płykanie dimeksydem.
|
|
|