[04-13]Colt CZx - Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa
kendziro - 27-03-2019, 09:54 Temat postu: Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa Witam, dzisiaj podczas normalnej jazdy wywaliło mi check engine. Auto jechało normalnie, nic się nie działo. Podjechałem pod dom, podpiąłem kompa i wyświetliło mi błąd P0170 Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl. 1). Co to może być? Błąd skasowałem i na razie się nie wyświetla. Samochód bez instalacji gazowej.
https://photos.app.goo.gl/6uKJJF3KUoda9GXS7 link do screena
Bizi78 - 27-03-2019, 10:03
Przyczyn może być wiele, info z manuala dotyczące błędu P0170 dla rocznika 2008.
Cytat: | Probable causes:
-Failed intake air temperature sensor
-Failed purge control solenoid valve
-Failed injector
-Air drawn in from gaps in gasket, seals, etc.
-Failed engine coolant temperature sensor
-Failed manifold absolute pressure sensor
-Exhaust leak
-Incorrect fuel pressure
-Failed engine-ECU
-Harness damage in injector circuit, or connector damage |
plecho1 - 27-03-2019, 11:02
Trzeba by podejrzeć jak zachowują się korekty paliwowe oraz co pokazuje sonda lambda co by podpowiedziało czy błąd pojawił się z powodu ubogiej czy bogatej mieszanki. Znacznie by to zawęziło by to teren poszukiwań.
Najczęściej jednak taki błąd powoduje zbyt uboga mieszanka co może być spowodowane albo jakąś nieszczelnością w dolocie lub słabą wydajnością układu benzynowego, padającą pompą lub zapchanym filtrem paliwa.
Ale żeby dokładnie stwierdzić to trzeba przynajmniej sprawdzić te korekty i pracę pierwszej sondy lambda.
kendziro - 02-04-2019, 12:19
Dzięki za odpowiedz. Błąd skasowałem i jak na razie się nie powtarza. Może faktycznie filtr paliwa należy wymienić, ponieważ auto jest z 2006 roku i założę się że ten filtr nie był jeszcze zmieniany. Też myślałem o wymianie świec, prawdopodobnie też nikt ich nie dotykał. Auto mam od października więc muszę przy nim trochę pogrzebać.
plecho1 - 02-04-2019, 13:16
Sprawdź jakie wartości mają STFT i LTFT na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia. To sprawdzenie pomoże dokładniej podpowiedzieć co może być przyczyną.
kendziro - 17-08-2019, 13:11
Nie zgadniecie co było powodem walenia checka. Po wymianie filtra powietrza źle domknąłem pokrywę filtra i zaciągał lewy luft. Po prawidłowym domknięciu puszki i przejechaniu kilkunastu kilometrow check sam zgasł.
[ Dodano: 17-10-2019, 09:13 ]
Kule, nie fajnie. Znowu wywala P0170. Zauważyłem że dzieje się tak tylko jak jadę ze stałą prędkością trzymając pedał gazu w jednym położeniu. Jak deptam w pedał i jeżdżę agresywnie to jest ok, a jak jadę po emerycku to wywala checka. Może to auto jest przystosowane tylko do ostrej jazdy:
A tak serio. Nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania przyczyny błędu. Przyczyn może być kilka, tylko wymienić 1/3 osprzętu silnika jest głupotą.
Może miał już ktoś taki problem i podzieli się informacją co pomogło usunąć pomarańczową lampkę.
Dodam jeszcze że auto jeździ normalnie (nawet w momencie wywalenia checka), spalanie też chyba w normie (8 - 8,5 litra po mieście), oleju trochę łyknie, ale nie kopci.
Zamieniłem już cewki, nie pomogło. Nieszczelność na puszcze filtra powietrza zlikwidowana, sprawdziłem wszystkie wężyki ( nie są uszkodzone), kolektor ssący wydaje być się ok.
|
|
|