Carisma - Techniczne - [Cari 1,8 GDI] Braki mocy, spalanie
mlun - 06-04-2007, 00:47
To że końcówka rury jest czarna to normalne w tych silnikach. A co rozumiesz przez wysoki i bieg i niskie obroty? Bo jesli załozmy bieg 5 i 1,5k-2k obrotów to cudów się nie spodziewaj:P
saphire - 06-04-2007, 07:36
GDI zaczyna ciągnąć dopiero od 2,5 tys a tak juz wyraziście to dopiero od 3tys ciągnie (przynajmniej jeśli chodzi o skrzynię automata)
Robson86 - 06-04-2007, 09:31
fular napisał/a: | i zmianie oleju na 10W30. |
...a na jakim oleju jezdziles do tej pory
pozdroo
mlun - 06-04-2007, 14:52
Prawdziwa jazda zaczyna sie przy 4k wzwyż
Robson86 - 06-04-2007, 17:05
fular napisał/a: | A co ze spalaniem, 10 l/100km jest ok? Przy jeździe w mieście, krótkie odcinki, raz w miesiącu trasa? |
jesli sa spore korki to moze i palic wiecej
(ciagle ruszanie i stawanie...itp)
ale przy normalnej jezdzie (czyli takiej bardziej plynnej) jakies 8-9
przynajmniej ja tak mam...
pozdrawiam
Anonymous - 06-04-2007, 17:49
Wydaje mi się że 10l/100km to przyzwoity wynik w końcu auto ma 1,8 pojemności i 125 kucy więc coś tam spalić musi. Moja Cari pali przy jeździe po Łodzi 10,5 non stop z klimą, i jak dla mnie jest ok. Dodam ze nie sprawdzam jak daleko wskazówka obrotomierza wchodzi w czerwone pole, no może czasami
Robson86 - 06-04-2007, 17:54
ja np. bardzo czesto korzystam z "funkcji" ECOGDI
w miescie staram sie jezdzic tak aby jak najczesciej sie palila ta "kontrolka"
Pozdroo
Matejko - 07-04-2007, 03:14
mnie sie wydaje przy moim spalaniu nie schodzacym na miescie ponizej 11-12l/100km ze spalanie 10l/100km w miescie przez gdi jest jak najbardziej w normie, napisze po raz kolejny, miasto miastu nie rowne, dopiero jesli w trasie spalanie bedzie wydawalo nam sie wysokie nalezy sie zastanowic nad tym co moze byc nie teges w autku, ale jesli w trasie jest ok, to poprostu tyle w miescie dany silnik bedzie palil (krotkie przebiegi, ssanie 85% czasu)
mlun - 07-04-2007, 12:22
Nie wiem ale dla mnie przy 1,5k na 3 to byle jaki silnik beznyznowy złapie"muła"
Robson86 - 07-04-2007, 12:34
mlun napisał/a: | przy 1,5k na 3 to byle jaki silnik beznyznowy złapie"muła" | prawda jest taka ze zeby silnik benzynowy "dobrze jechal", to potrzebne sa obroty w okolicach max momentu obrotowego, czyli w Carismie GDI 3750obr/min.
pozdroo
saphire - 07-04-2007, 12:49
A filtry powietrza i paliwa wymieniałeś? Kółka masz już na letnich napompowane do 2.4? Świeczki jak się mają i kiedy były wymianiane? Przepustnica kiedy była czyszczona?
Robson86 - 07-04-2007, 12:51
saphire napisał/a: | napompowane do 2.4? |
u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0
pozdroo
Matejko - 07-04-2007, 13:06
a co z przepustnica, bodajze masz elektroniczna moze nie dziala za dobrze ??
saphire - 07-04-2007, 14:00
Robson86 napisał/a: | u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0
pozdroo |
Owszem, o ile nie przekraczasz 160 ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2
szczeslaw - 07-04-2007, 14:09
saphire napisał/a: | Owszem, o ile nie przekraczasz 160 ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2 |
A częściej jeździsz z prędkościami powyżej 160 czy poniżej?
Zbyt duże ciśnienie w oponach powoduje szybsze zużycie środkowej cześci bieżnika i gorszą przyczepność. A wszystko dlatego, że środek opony wybrzusza się.
No chyba, że jeździsz na profilu poniżej 55 to ok - możesz nabić nawet więcej.
|
|
|