| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1,8 GDI] Braki mocy, spalanie
 
 mlun - 05-04-2007, 23:47
 
 To że końcówka rury jest czarna to normalne w tych silnikach. A co rozumiesz przez wysoki i bieg i niskie obroty? Bo jesli załozmy bieg 5 i 1,5k-2k obrotów to cudów się nie spodziewaj:P
 saphire - 06-04-2007, 06:36
 
 GDI zaczyna ciągnąć dopiero od 2,5 tys a tak juz wyraziście to dopiero od 3tys ciągnie (przynajmniej jeśli chodzi o skrzynię automata)
 Robson86 - 06-04-2007, 08:31
 
 
  	  | fular napisał/a: |  	  | i zmianie oleju na 10W30. | 
 ...a na jakim oleju jezdziles do tej pory
   pozdroo
 mlun - 06-04-2007, 13:52
 
 Prawdziwa jazda zaczyna sie przy 4k wzwyż
   Robson86 - 06-04-2007, 16:05
 
 
  	  | fular napisał/a: |  	  | A co ze spalaniem, 10 l/100km jest ok? Przy jeździe w mieście, krótkie odcinki, raz w miesiącu trasa? | 
 jesli sa spore korki to moze i palic wiecej
   (ciagle ruszanie i stawanie...itp)
 ale przy normalnej jezdzie (czyli takiej bardziej plynnej) jakies 8-9
 przynajmniej ja tak mam...
 pozdrawiam
 Anonymous - 06-04-2007, 16:49
 
 Wydaje mi się że 10l/100km to przyzwoity wynik w końcu auto ma 1,8 pojemności i 125 kucy więc coś tam spalić musi. Moja Cari pali przy jeździe po Łodzi 10,5 non stop z klimą, i jak dla mnie jest ok. Dodam ze nie sprawdzam jak daleko wskazówka obrotomierza wchodzi w czerwone pole, no może czasami
   Robson86 - 06-04-2007, 16:54
 
 ja np. bardzo czesto korzystam z "funkcji" ECOGDI
   w miescie staram sie jezdzic tak aby jak najczesciej sie palila ta "kontrolka"
   Pozdroo
 Matejko - 07-04-2007, 02:14
 
 mnie sie wydaje przy moim spalaniu nie schodzacym na miescie ponizej 11-12l/100km ze spalanie 10l/100km w miescie przez gdi jest jak najbardziej w normie, napisze po raz kolejny, miasto miastu nie rowne, dopiero jesli w trasie spalanie bedzie wydawalo nam sie wysokie nalezy sie zastanowic nad tym co moze byc nie teges w autku, ale jesli w trasie jest ok, to poprostu tyle w miescie dany silnik bedzie palil (krotkie przebiegi, ssanie 85% czasu)
 mlun - 07-04-2007, 11:22
 
 Nie wiem ale dla mnie przy 1,5k na 3 to byle jaki silnik beznyznowy złapie"muła"
 Robson86 - 07-04-2007, 11:34
 
 
 prawda jest taka ze zeby silnik benzynowy "dobrze jechal", to potrzebne sa obroty w okolicach max momentu obrotowego, czyli w Carismie GDI 3750obr/min. 	  | mlun napisał/a: |  	  | przy 1,5k na 3 to byle jaki silnik beznyznowy złapie"muła" | 
 pozdroo
 saphire - 07-04-2007, 11:49
 
 A filtry powietrza i paliwa wymieniałeś? Kółka masz już na letnich napompowane do 2.4? Świeczki jak się mają i kiedy były wymianiane? Przepustnica kiedy była czyszczona?
 Robson86 - 07-04-2007, 11:51
 
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | napompowane do 2.4? | 
 u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0
     pozdroo
 Matejko - 07-04-2007, 12:06
 
 a co z przepustnica, bodajze masz elektroniczna moze nie dziala za dobrze ??
 saphire - 07-04-2007, 13:00
 
 
  	  | Robson86 napisał/a: |  	  | u mnie pisze ze z przodu musi byc na 2,2 a z tylu na 2,0     pozdroo
 | 
 
 Owszem, o ile nie przekraczasz 160
  ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2 
 
   szczeslaw - 07-04-2007, 13:09
 
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | Owszem, o ile nie przekraczasz 160  ale jeśli przekraczasz to trzeba nabić extra więcej o 0.4 więc nawet do 2.6 przód i 2.4 tył - ja na stałe mam nabity przód na 2.4 i tył na 2.2 | 
 A częściej jeździsz z prędkościami powyżej 160 czy poniżej?
 Zbyt duże ciśnienie w oponach powoduje szybsze zużycie środkowej cześci bieżnika i gorszą przyczepność. A wszystko dlatego, że środek opony wybrzusza się.
 No chyba, że jeździsz na profilu poniżej 55 to ok - możesz nabić nawet więcej.
 
 |  | 
 |  |