To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Klimatyzacja Gal 2.5 2001r.

Djmarcop - 08-04-2019, 17:39
Temat postu: Klimatyzacja Gal 2.5 2001r.
Witam!
W swoim galancie 2.5 2001r Avance, kombi z automatyczna klimatyzacja mam taki problem, że nie działa :(

Jak wcisnę przycisk od klimy to obroty się podnoszą, wentylatory się włączają, więc jest czynnik. Aczkolwiek sprężarka stoi w miejscu.... Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy to sprzęgło czy sama sprężarka?

Od kiedy mam gala to klima nie działa, a bym jednak chciał, żeby działała,.

Pozdrawiam :D

Faza - 08-04-2019, 17:59

Co znaczy że sprężarka stoi w miejscu? Patrzysz na sprzęgło klimy i się nie kręci? Jak tak to elektromagnes nie działa, odepnij wtyczkę i podłącz do aku żeby zobaczyć czy się wtedy załączy.
Jak nie to uszkodzony, jak tak to pewnie masz gdzieś przerwę w obwodzie. Możesz sobie jeszcze zobaczyć opór elektromagnesu miernikiem. Czy jest czynnik to zobaczysz jak sobie go trochę upuścisz zaworkiem.

Djmarcop - 08-04-2019, 18:20

Spróbuje tak zrobić na krótko, a gdyby czynnika nie było to by się nie załączyły wentylatory chyba... Nie wiem, tak słyszałem. Ale będę badał
Faza - 08-04-2019, 20:59

Z tym czynnikiem i wentylatorami to trudno powiedzieć, nie chce mi się szukać czy jest jakieś info o tym w manualu ale na chłopski rozum, steruje tym ecu. Ecu puszcza prąd na elektromagnes i od razu na wentylator. Chyba, że pobiera jakieś info z czujnika ciśnienia w klimie o ile takie coś w ogóle jest tam zamontowane. Jak coś to komplet sprzęgło, elektromagnes i rolka stoją za około 300zł, sam elektromagnes to mam nawet nówkę sztukę bo wymieniałem tylko sprzęgło i rolkę.
jacek11 - 08-04-2019, 21:10

Faza napisał/a:
Chyba, że pobiera jakieś info z czujnika ciśnienia w klimie o ile takie coś w ogóle jest tam zamontowane.

Oczywiście że jest, i tak to właśnie działa.
Na początek sprawdziłbym, czy prąd do elektromagnesu dochodzi. Potem jaki jest luz sprzęgła.

Djmarcop - 08-04-2019, 22:14

Kilka pytań:

Czy jak na wyłączonym silniku ręcznie będę chciał pokręcić sprężarka klimatyzacji to mi to coś pokaże? Skoro jest sprzęgło to powinna się obrócić na wyłączonym.

W manualu jest napisane żeby podłączyć minus z Aku do obudowy sprężarki a plus do wtyczki od elektromagnesu. Jeżeli będzie charakterystyczny click to sprawny, jak nie to wiadomo.

Mam pytanie też jak sprawdzić czy dochodzi prąd? Na włączonym zapłonie włączyć klimę starczy czy odpalić trzeba? Bo trochę się cykam koło tych kół podczas pracy silnika rękami coś robić...

Pozdro

jacek11 - 08-04-2019, 22:19

Djmarcop napisał/a:
Czy jak na wyłączonym silniku ręcznie będę chciał pokręcić sprężarka klimatyzacji to mi to coś pokaże? Skoro jest sprzęgło to powinna się obrócić na wyłączonym.

Powinna się obracać.
Djmarcop napisał/a:
Mam pytanie też jak sprawdzić czy dochodzi prąd? Na włączonym zapłonie włączyć klimę starczy czy odpalić trzeba? Bo trochę się cykam koło tych kół podczas pracy silnika rękami coś robić...

Znajdź wtyczkę od kompresora. Tam podłącz się z miernikiem.

Djmarcop - 08-04-2019, 22:21

jacek11 napisał/a:

Znajdź wtyczkę od kompresora. Tam podłącz się z miernikiem.


Rozumiem że tam gdzie elektromagnes będę testował? Odpalić włączyć klimę i patrzeć?

-Fenek- - 09-04-2019, 13:33

Jak sprawdzasz opór elektromagnesu to nic nie włączasz, bo i tak sprężarka jest odłączona. Podłączasz multimetr pod oba styki elektromagnesu i sprawdzasz jaki opór pokaże multimetr.

Jak sprawdzasz na krótko czy łapie też nie trzeba włączać, tylko ciągniesz jakiś kabelek prosto od akumulatora i podłączasz jeden do jednego styku, drugi do drugiego. Tylko UWAGA żeby nie zewrzeć kabli ze sobą i nie dotknąć kablem od plusa karoserii lub innego metalowego elementu.

Jak masz jakiś naładowany akumulator, to możesz go wziąć pod auto, nie musisz korzystać akurat z tego zamontowanego w samochodzie. Można też użyć starego, prostego prostownika do akumulatora samochodowego, ale najprostszy, nie inteligentny.

jacek11 - 09-04-2019, 15:45

Tak. Musisz odpiąć, wtyczkę od elektromagnesu, i tam wpiąć się miernikiem. Mierzymy na pracującym silniku, w chwili kiedy włączają się wentylatory.

Sposób sprawdzenia samego elektromagnesu opisał kolega -Fenek-,

Djmarcop - 09-04-2019, 17:56

Ok, dzięki, będę badał 😎

[ Dodano: 30-04-2019, 13:45 ]
No dobra, piękna pogoda to się biorę za Palanta (hyhy), znalazłem wtyczkę od sprzęgiełka, wyczyściłem contact cleaner'em, i wziąłem się za sprawdzanie, ręką za te trzy śrubki i kręcę, lekki opór był, taki normalny sprężarkowy, zero szurania , zacinania się itp. Więc sprężarka nie stoi w miejscu. Następnie na krótko od aku dałem zasilanie i nic, ale jeszcze mowie, sprawdzę czy na wtyczce jest napięcie, i jest na wtyczce pełne zasilanie, więc już wiadomo, że coś nie tak ze sprzęgłem -- oczywiście na odpalonym silniku.


Teraz pytanie, czy to jest samo sprzęgło, czy sam elektromagnes? Jak to sprawdzić? nie ma żadnego dźwięku jak podpinam pod aku.


Pozdro :D

Krzyzak - 30-04-2019, 16:33

a elektromagnes jaki ma opór?
bo sprzęgło to taka blaszka z 3-ma gumkami do obijania (które to z wiekiem wypadają)
a szczelina między nimi jaka?

Djmarcop - 30-04-2019, 17:35

Cytat:
a elektromagnes jaki ma opór?


Pojecia nie mam jak to zmierzyć.

Cytat:
bo sprzęgło to taka blaszka z 3-ma gumkami do obijania (które to z wiekiem wypadają)
a szczelina między nimi jaka?


Nie wiem w którym miejscu mierzyć te szczeline, jak byś mógł to podaj sposoby, oczywiście też poszukam w manualu itd.

Pozdro

Krzyzak - 30-04-2019, 19:58

paczaj panie na to:
- prawy górny róg jest wtyczka - jak ma 1 styk to mierzysz opór między nim a masą a jak 2 styki to między nimi - to jest wtyczka od elektromagnesu
- na czerwono szczelina (zaznaczony fragment) - trzeba sprawdzić jaki max listek się tam mieści (manual precyzuje, zdaje się 0.6mm to max)
edit - szczelinę reguluje się podkładkami między koło pasowe a sprzęgło

Djmarcop - 01-05-2019, 06:48

Dzięki, spróbuję to ogarnąć, apropo masy, to masa jest po prostu obudowa sprężarki?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group