To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - BLOS

puntspusy - 06-04-2007, 09:17
Temat postu: BLOS
witajcie mam lancerka 4G92 z gazem i chce zamontowac BLOSa, wszyscy bardzo go chwala, ktos wie gdzie na slasku moge to zrobic, chodzi o montaz i regulacje ?

znalazlem w gliwicach na dworcowej 50 Firma Boston ! znacie moze ten zaklad ?
czy ktos w misku ma BLOSa ?

kurde w zasadzie temat powinien byc w LPG, jak ktos moze przesunac to bardzo prosze ! :)

saphire - 06-04-2007, 13:56

http://suzuki.info.pl/blos.pdf
puntspusy - 12-04-2007, 07:41

BLOSa mam od wczoraj, moge na teraz powiedziec ze jestem zadowolony, oto kilka rzeczy ktore sie poprawily w stosunku do instalacji z mikserem ( II gen. )

1. przy ostrym skrecie w prawo auto na gazie nie gasnie - wczesniej gaslo, muslalem skrecac na biegu bez uzycia gazu
2. auto trzyma obroty ( wolne ) na gazie i na benzynie, wczesniej na wolnych obrotach wskazowka lubila sobie delikatnie potanczyc ( zwlaszcza na benzynie )
3. na zimnym silniku samochod idzie, wczesniej sie mulil, trzeba bylo zaczekac az sie zagrzeje
4. auto na gazie ma dol, srodek i gore, wczesniej niemial dolu mial srodek a powyzej 5 tys. nieszedl teraz idzie do 7 tys.
5. byc moze to autosugestia ale lepiej mi autko idzie takze na benzynie


jeden maly minus ktory wlasnie zauwazylem, od 5 do 7 tys. raz sie muli a raz idzie jak glupi, niewiem z czego to wynika ( tak 50/50 ) albo regulacja zla albo parownik za slaby, dzis pojade do gazownika zeby mi jeszcze raz wyregulowal !


to pare rzeczy ktore zauwazylem od razu :biggrin:

czy ktos z was ma BLOSa ? jakie wrazenia ?

TommiCrazy - 12-04-2007, 09:29

rowniez BYLEM zadowolony gdy posiadalem blosa, do czasu az wymontowalem gaz z samochodu na dobre.
auto lepiej przyspieszalo od samego dolu ale niestety palilo mi wiecej.
bylem na hamowni porownac wyniki silnika i oczywiscie blos pokazal mi wyzsze parametry od wyniku na benzynie.
najwieksza zasluga blosa bylo to iz caly wykres momentu przeniusl sie na nizsze obroty silnika, pelny momemnt obrotowy osiagalem szybciej stad wrazenie lepszego przyspieszania.

oprocz tego nie bylo zadnych problemow z exploatacja blosa, zadnych strzalow zwrotnych ani gasniecia silnika, uwazam ze to inwestycja w przypadku gazu jak najbardziej trafiona

Wook@sH - 12-04-2007, 09:58

puntspusy, wymieniłeś wiele wad niewyregulowanej instalacji II generacji.
puntspusy - 12-04-2007, 10:23

wiem ze to wady tamtej instalacji ale ile moge jezdzic do roznych gazownikow gdzie zaden z nich nie potrafi tego zrobic nalezycie, w BLOSie niemam tych problemow i to mnie cieszy, jak si bedzie sprawowal dalej sie okaze :P
Anonymous - 12-04-2007, 18:09

Ja mam blosa w Galancie już ponad półtora roku. Tyle że u mnie to była przesiadka z I generacji więc porównanie inne. Co do spalania to u mnie na początku wzrosło, ale to był moim zdaniem skutek montażu bardzo blisko przepustnicy. Gdy oddaliłem blosa daleko od przepustnicy to gaz ma możliwość wymiaszać się z powietrzem, mieszanka jest bardziej jednorodna i spalanie spadło (w stosunku do I generacji palnikowej) szczególnie w mieście.
wojmi1 - 12-04-2007, 19:15

gondoljerzy, to ile pali?? z tym blos-em?? ile to ustrojstwo kosztuje??
Karol208 - 12-04-2007, 21:23

Ja mam BLOSa w swojej sonatce juz kilka miesiecy.
Auto stalo sie zywsze i spadlo mi spalanie palila mi w miescie nawet i 18l/100km a teraz wychodzi ok 13. trasa przy bardzo spokojnej jezdzie ok 10-11l/100km

Instalke mam II generacji a blosa mam wstawionego w polowie odcinka miedzy filtrem a przepustnica.
Nic mi nie strzela i nie gasnie obroty trzyma bardzo dobrze na postoju wkreca sie prawie do 8000rpm.
Podczas jazdy zaczyna wduszac w fotel tak od ok 2000rpm i ciagnie do ok 5000rpm.

Jestem zadowolony z Blosa. Wole zaplacic za niego 300zl niz za zwykly mixer 100zl>

Pozdr.

Anonymous - 12-04-2007, 21:32

http://www.nissanklub.pl/...pic.php?t=13868
Sporo cennych informacji.
wojmi1 napisał/a:
ile to ustrojstwo kosztuje??

ok 350zl

puntspusy - 13-04-2007, 07:22

no chlopaki wyregulowali mi BLOSa wczoraj po raz wtory, mialem zastrzezenia troche do szczelnosci jego zamocowania. Wiec zdjalem go, podokrecalem, ustawilem bardziej do pionu i na maxa skrecilem, lepiej zabezpieczylem dziure po mikserze, przycialem tez wezyk z reduktora do blosa zeby bylo jaknajkrocej - no i teraz czuje sie lepiej !
Wydala mi na wysokich obrotach, ciagnie od samego dolu rowno do samej gory.
Ponoc dobrze jest tez zmienic przewod gazu ( miedz ) biegnacy ze zbiornika do parownika z fi 6mm na fi 8mm no i sam reduktor na wiekszy, ja mam taki ktory obsluguje auta do 136km a mam 113 wiec niby dobrze ale na innych forach radza wieksze ... co o tym myslicie ?

Anonymous - 13-04-2007, 17:07

wojmi1 napisał/a:
gondoljerzy, to ile pali?? z tym blos-em?? ile to ustrojstwo kosztuje??


Mój z blosem spala 10-11 w trasie (100-110km/h) i około 15 w mieście. Na mikserze (I generacja regulowana według sondy lambda) w trasie spalał podobnie, ale w mieście 17-18 łykał.

Wook@sH - 13-04-2007, 17:11

gondoljerzy, A Ty masz naped 4x4 czy zwykły? Bo jak zwykły to chyba lubisz deptać po gazie skoro palił 17-18 w mieście.
Anonymous - 13-04-2007, 22:34

Napęd zwykły, silnik eks-gaźnikowy 2,0. Styl jazdy mam normalny, z niedużym odchyłem do głębszych depnięć w pedał.
Anonymous - 15-04-2007, 02:00

Moze i to uznacie za profanacje, ale ja z doświadczenia wiem ze w swoim galu nie dało sie wyregulować blosa w kazdym zakresie obrotów tak by miał optymalną mieszanke. Więc pogodzilem blosa z autronikiem i tym samym rozwiązalem problem spalania 15l w miescie przy takiej samej dynamice. Coprawda dwa dni to regulowalem ale w końcu sie udało i teraz ciesze sie swoimi 140 km za 30zł w miescie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group