| 
				
					| Outlander I Ogólne - Głośny silnik
 
 yarekok - 18-04-2019, 01:42
 Temat postu: Głośny silnik
 Witam !
 Od kilku miesięcy użytkuje i to dość intensywnie, Outka I gen z silnikiem 2.0 136 Km.
 Zauważyłem , że głośność oraz poziom wibracji nieprzyjemnie dokucz od ok 4 tys obrotów czyli podczas jazdy po autostradach. Czy ktoś z Państwa ma podobne wrażenia ? Trochę tak jakby brakowało 6 biegu ?? Myślę że  wersje z turbo są cichsze bo tak wysoko nie trzeba ich kręcić, no ale mi się trafiła wersja bez. Chce też soróbować go dogłuszyć i przejśc na olej 5w40 z 5w30, a może jakiś inny typu 5w50 , np ???
 Wszelkie sugestie i opinie mile widziane !
 Pozdro
 Eroi - 18-04-2019, 20:32
 
 To 4tyś obrotów to tylko na 5 biegu czy obojętnie którym?
 
 W moim wypadku było na każdym biegu, po prostu powyżej 4k obrotów wibracje jak by miał wypaść.
 
 Problemem okazał się wałek balansowy.
 Tylko nie tyle że był źle ustawiony a coś z ... łożyskami? Nie pamiętam dokładnie, mechanik mi tłumaczył dawno temu, jak ustawił przy wymianie rozrządu jak fabryka chciała to były te wibracje i podobno ktoś przy tych łożyskach majstrował.
 yarekok - 18-04-2019, 22:08
 
 Czyli problem został usunięty po wymianie tych łożysk wałka balansowego ?? I jak mam rozumieć, że problem istniał kiedy wałek był ustawiony jak fabryka chciała ?? Możesz więcej konkretów ?
 A uściślając, to najgłośniej jest przy 4200 czyli ok. 140 km/h wg zegara na 5 biegu rzecz jasna, ciekawe ale nie robiłem prób na 4 biegu lub 3-cim, muszę to zweryfikować, dzięki za sugestię !. Przy 130 czyli właśnie 4000 jest ciszej i powyżej 140 np 150-160 paradoksalnie też  Dziś wygłuszałem po amatorsku auto. Wczesniej robiłem pomiary jakąś apką , było 86 dB, jest 76 max czyli zbiłem 10 . Mam jeszcze kilka miejsc ale dość problematycznych tyle że trochę materiału mi zostało, to po świętach jeszcze spróbuję.
 Wesołych Świąt !!!
 
 [ Dodano: 19-04-2019, 06:57 ]
 Coś mi przyszło do głowy.
 Zaraz po zakupie była zmiana rozrządu, a ja tym Outkiem z Radomia do Wrocka leciałem i chyba bym zwrócił uwagę na ten hałas i wibracje !!??
 Zaraz potem była zmiana rozrządu i generalnie głownie jazda po mieście....hmmmm  Wie Pan co Panie Kolego ?? Byłbym zobowiązany gdyby Pan jakieś namiary na tego Pana Mechanika sobie odtworzył .
 Podejrzewam, że mój ustawił fabrykę , wiadomo, a no właśnie , rozrząd był tak wyżyłowany, że stary pasek balansowy , to mojemu mechanikowi w reku po prostu pękł !!
 To rzeczywiście może być kwestia wałka balansowego !!
 Hmmm, było zmieniane wszystko, łącznie z tłumikiem drgań czyli : paski, rolki, tłumik drgań. Może coś jest nie halo, a usterka typowa tylko w tych silnikach, a mój mechanik jest od różnych i chyba , to jego pierwszy Outek I gen.
 Pozdrawiam
 tościk - 19-04-2019, 12:50
 
 yarekok, zapoznaj się z tematem https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93549 .
 
 Generalnie z lektury wynika, że jak mechanik nie miał do czynienia z tym silnikiem, to nie będzie umiał ustawić wałka balansowego. Bonusowo chyba w Autodacie jest to źle opisane.
 
 Z tego co pamiętam, to mi nawet mechanik tłumaczył że ustawienie "kresek" na równo może być błędne, bo się okaże, że jest przekręcony o 360 stopni i przez to będzie pasek trzeć. Nie wiem ile w tym prawdy, w tej kwestii jestem laikiem. Ale faktem jest, że mi rozrząd dobrze poskładali i Outek zaczął wreszcie kulturalnie pracować.
 staszq2 - 20-04-2019, 21:11
 
 
  	  | Eroi napisał/a: |  	  | Problemem okazał się wałek balansowy. Tylko nie tyle że był źle ustawiony a coś z ... łożyskami
 | 
 Zastanawiam się co to za wałek musiałeś mieć że mechanik tam jakieś "łożyska" znalazł
   
  	  | tościk napisał/a: |  	  | Generalnie z lektury wynika, że jak mechanik nie miał do czynienia z tym silnikiem, to nie będzie umiał ustawić wałka balansowego | 
 Przy tym silniku to już standard że ktoś kto nie robił go to zawsze spapra ustawienie balansów.
 
  	  | yarekok napisał/a: |  	  | Myślę że wersje z turbo są cichsze bo tak wysoko nie trzeba ich kręcić | 
 O1T ma nie wiele dłuższe przełożenie, w tym modelu przy prędkosci autostradowej nie jest cicho
   
  	  | yarekok napisał/a: |  	  | przejśc na olej 5w40 z 5w30, a może jakiś inny typu 5w50 | 
 Wszystkie dobre pod warunkiem, że full syntetyki
  tylko nie kupuj Castrola yarekok - 14-05-2019, 10:13
 
 Dziekuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie !
 Sprawdziłem wątek , który poleca kolega tościk i dodałem do niego post takiej treści:
 " Krótko.
 Outka  I 2.0 b+lpg kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia i postanowiłem, że nie będę nim jeździć przed wymianą rozrządu. Okazało się, że krótki pasek, balansowy mojemu mechanikowi został w ręku. Był zerwany ze starości ale auto jakos tam jechało.
 Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ? Kompletny nowy rozrząd z tłumikiem drgań został wymieniony. Buczenie w zakresie 0o 4 tys obrotów tj. ok 140 km/h na autostradach. Olej 5w-30 zmiana na 5w40. Przy katalizatorze było cos kombinowane z uchwytem, jakieś debilne stalowe tulejki , które dodatkowo dzwoniły, poszły won. Silnik dogłuszyłem specjalistycznymi materiałami we własnym zakresie od komory silnika i tam gdzie dywaniki kierowcy i pasażera od wewnątrz. Przed tymi zmianami  apka na telefonie pokazywała 86 w porywach do 89 dB. Aktualnie 72 do 74 dB . To wynik po zmianie oleju na przyzwoity 5w40 wcześniej usuniecie tych tulejek i dogłuszenie ujeło 10 dB. Reasumując:
 86-89 dB głosnośc poczatkowa
 76-78 po dogłuszeniu i wywaleniu tych tulejek
 72-74 po zmianie oleju na 5w40
 teraz jest ok.
 Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????
 Bedę wdzięczny za namiary !
 Pozdrawiam "
 Bizi78 - 14-05-2019, 11:10
 
 
  	  | yarekok napisał/a: |  	  | Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ???? 
 Bedę wdzięczny za namiary !
 | 
 Skontaktuj się z tym userem, jak będzie miał czas to może ogarnie temat:
 https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=2251
 yarekok - 14-05-2019, 15:54
 
 Probowałem wysłać PW ale dziwne , jak by była w dziale do wysłania ale w wysłanych jej nie ma ????
 Bizi78 - 14-05-2019, 16:04
 
 Jak PW jest w dziale do wysłania to znaczy, że odbiorca jej jeszcze nie przeczytał.
 Po odczytaniu przez odbiorcę przejdzie dopiero do wysłanych.
 yarekok - 14-05-2019, 16:08
 
 Ok, thx !
 
 [ Dodano: 22-10-2019, 09:12 ]
 Update !
 Samochód jest po wymianie łożyska w skrzyni biegów . Buczenie oraz wibracje jak mi się wydaje są teraz w normie. Pomiar dB ok. 68-70 dB w zakresie 4000 RPM i prędkości 140 km/h.
 Opis sytuacji: ok. 2 miesiące temu postanowiłem wymienić oleje w napędach oraz skrzyni. Po przejechaniu ok. 3-4 tyś km , skrzynia zaczęła charczeć. Na postoju na tzw luzie ( charczenie cichło po wciśnięciu pedału sprzęgła ) oraz podczas jazdy wyraźne buczenie, charczenie z tendencją narastającą. Sprzęgło kompletne wymienione w styczniu, więc chciał nie chciał trza było tam zajrzeć.
 Sprzęgło było ok więc skrzynia na stół i hajda do warsztatu specjalistycznego od skrzyń. Pan od skrzyń zobaczył skrzynię i mówi: to będzie łożysko. Zapytał o biegi , a ja mówię, że wchodzą, no to chodź pan pokażę jak wygląda , bo mam na półce i to typowa usterka tej skrzyni.
 Łożysko jest otwarte, kulkowe. Prawdopodobnie zacierało się powoli od początku jak go kupiłem ale zrobiłem ok 50 tyś km i zmieniłem olej, a wtedy własciwie zaczęło sie zacierać niemal w oczach, a właściwie w uszach
  )) Dziś autko bardziej mruczy niż buczy ! Wszystkie opisane przeze mnie w tym wątku zabiegi przyniosły w końcu efekt ! ! !
 tościk - 22-10-2019, 08:25
 
 
  	  | yarekok napisał/a: |  	  | Update ! Samochód jest po wymianie łożyska w skrzyni biegów . Buczenie oraz wibracje jak mi się wydaje są teraz w normie. Pomiar dB ok. 68-70 dB w zakresie 4000 RPM i prędkości 140 km/h.
 Opis sytuacji: ok. 2 miesiące temu postanowiłem wymienić oleje w napędach oraz skrzyni. Po przejechaniu ok. 3-4 tyś km , skrzynia zaczęła charczeć. Na postoju na tzw luzie ( charczenie cichło po wciśnięciu pedału sprzęgła ) oraz podczas jazdy wyraźne buczenie, charczenie z tendencją narastającą. Sprzęgło kompletne wymienione w styczniu, więc chciał nie chciał trza było tam zajrzeć.
 Sprzęgło było ok więc skrzynia na stół i hajda do warsztatu specjalistycznego od skrzyń. Pan od skrzyń zobaczył skrzynię i mówi: to będzie łożysko. Zapytał o biegi , a ja mówię, że wchodzą, no to chodź pan pokażę jak wygląda , bo mam na półce i to typowa usterka tej skrzyni.
 Łożysko jest otwarte, kulkowe. Prawdopodobnie zacierało się powoli od początku jak go kupiłem ale zrobiłem ok 50 tyś km i zmieniłem olej, a wtedy własciwie zaczęło sie zacierać niemal w oczach, a właściwie w uszach  ))
 Dziś autko bardziej mruczy niż buczy ! Wszystkie opisane przeze mnie w tym wątku zabiegi przyniosły w końcu efekt ! ! !
 | 
 
 Czyli kolejna rzecz, którą można dodać na listę potencjalnych usterek tego modelu
   Bzyk_R1 może warto zrobić przyklejony temat zbiorczy? Albo chociaż takie odnośniki jak są w dziale Colta CJ0
   yarekok - 23-10-2019, 12:38
 
 Aha, to było łożysko wałka  sprzęgłowego przy okazji wymieniono uszczelnienie, bo jak skrzynia wyciągnięta i otworzona, to warto. Koszt części to znikoma część wszystkich wydatków na tę operację
   
 |  | 
 |  |