To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie

rob13 - 21-04-2019, 22:23
Temat postu: [II 2.0 DID] Spadek mocy silnika na trasie
Witam wszystkich

Na wstępie nadmienię, że nie jestem posiadaczem Mitsubishi natomiast znajomy poproszono mnie abym się zastanowił co się dzieje z jego samochodem.
Chodzi o Mitsubishi Outlander 2008 2,0.

Objawy są takie, że na trasie przy dodawaniu gazu nagle traci moc - tyle dowiedziałem się od właściciela. Sprawdziłem błędy i był jeden dotyczący turbiny (niestety nie pamiętam nr).

Sprawdziłem parametry bieżące: temperaturę i ciśnienie MAP.
Tem. OK, Natomiast ciśnienie - 0,1 - 0,05 na wolnych obrotach.
Przy silnikach benzynowych (do których jestem przyzwyczajony) - to o wiele za mało (jeśli chodzi o wartość bezwzględną).

Posprawdzałem przewody ciśnieniowe i jeden wychodzący z silnika "wisiał", nie był nigdzie podpięty.

Ponieważ nie znam tego silnika a jestem mechanikiem amatorem - mam pytanie i prośbę o pomoc.
Czy takie ciśnienie jest poprawne? A jeśli nie to jakie powinno być?
Oraz gdzie powinien wchodzić przewód podciśnieniowy wychodzący z prawego, górnego rogu. Górnej części silnika patrząc od przodu samochodu. Najprawdopodobniej wychodzący z kolektora dolotowego. Silnik jest pod osłoną więc trudno powiedzieć gdzie wchodzi od strony silnika.

Może ktoś ma jakieś schematy silnika, rysunki techniczne układu podciśnieniwego. Aby się dowiedzieć jak jest podłączony MAP, czy jest poza silnikiem czy wbudowany w silnik.

pozdrawiam
robert

kajos - 22-04-2019, 00:44

nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

tam nie ma przewodow cisnieniowych tylko podcisnieniowe (odwrotnosc cisnienia) ktore steruje tam wszystkimi zaworami itp.
najprawdopodobniej ten wezyk ktory wisi wypial sie z gruszki przy turbinie (1wszy od wewnatrz patrzac na rurki )
nastepny wezyk (troszke cienszy ) idzie do zawory chlodnicy EGR


nie napisales czym sprawdzales cisnienie ale przy mocnym depnieciu w gaz (auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar (na programach bedzie pokazywac okolo 2,3 bo dochodzi cisnienie w atmoslferze)

silniki diesla maja inne prawidlowe parametry niz benzynowe

jak by co dalej pytaj ale najprawdopodobniej to bedzie ten wezyk :wink:

rob13 - 22-04-2019, 20:05

Szkoda, że nie mogę dodać zdjęcia. Mógłbym pokazać o które rurki chodzi.
Znalazłem zdjęcia tego silnika gdzie dobrze widać te rurki i gdzie wchodzą.

Dzięki.
Zobaczę czy się poprawi.

Bizi78 - 22-04-2019, 20:07

Wrzuć fotkę do 2MB na www.tinypic.pl i zapoznaj linka.
rob13 - 22-04-2019, 20:21

Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i

Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą.

Bzyk_R1 - 22-04-2019, 20:45

kajos napisał/a:
nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

...

(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar



:roll:

kajos - 23-04-2019, 13:29

Bzyk_R1 napisał/a:
kajos napisał/a:
nie masz zielonego pojecia o mechanice ale .... :P
to dobrze

...

(auto musi najlepiej jechac na 3 biegu ) nie powinno przekraczac 1,4 bar



:roll:

?

nigdy nie robiles logow ? :p

https://www.youtube.com/watch?v=t0QazXcVVXs

oczywiscie to jest robione VAGiem ktory niestety nie wspolpracuje z miskiem :axe:
ale innym programem tak samo sie robi :rolleyes:

Bzyk_R1 - 23-04-2019, 16:22

kajos, auto nie musi jechać na 3 biegu, do badania doładowania potrzebne jest duże obciążenie a więc może to być 5 bieg z dołu obrotomierza, albo 4 bieg pod górkę. Im większe obciążenie tym lepiej sprawdzić peak i sposób ładowania turbo.

Co do Twoich porad to trzeba poznać kod błędu. Jeżeli proponujesz że pewnie zdjął się wężyk z WG to nie podaj doładowania 1,4 jako prawidłowe bo sam wiesz ile w takim przypadku może spompować. Trzeba odczytać czy jest undercharging, czy overload, nie wiem jak to nazywa sterownik VW. Wtedy można szukać po której stronie mocy ten wężyk wypadł :wink:

kajos - 25-04-2019, 20:44

rob13 napisał/a:
Dzięki. Nie mam zdjęć egzemplarza, którego opisałem.
Natomiast odnoszę wrażenie, że to dokładnie taka jednostka jak ta na zdjęciu poniżej.
https://tinypic.pl/8p72cj12xs5i

Jeśli dobrze pamiętam to ta dolna rurka.
Wisiała w dół więc zasugerowany byłem aby szukać czegoś poniżej poziomu mocowania jej do silnika.
Natomiast widać gdzie one wchodzą.


z tamtad od pompy poprzez trojnik idzie 1 gruby waz do wspomagania chamulcow (do tylu) i do (poprzez rurke) calego sterownika podcisnieniami

potentator - 25-04-2019, 21:50

A czy podcisnienie sie samo odpowietrza po wyłączeniu stacyjki?
kajos - 25-04-2019, 23:26

po 30s zawor puszcza w sterowniku podcisnien
takie pierniecie slychac

zreszta opisywane to bylo na forum i jest to normalny objaw w tym aucie

potentator - 26-04-2019, 08:15

Ja nie mam tylko pyknięcie, jak przekręce stacyjkę kilka razy to wtedy jest...
kajos - 26-04-2019, 09:01

to sprawdz czy masz prawidlowe podcicnienie
jesli jest to jak dlugo trzyma

pykniecie to pewnie przekaznik pradu lub sprzeglo sprezarki klimatyzacji



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group