Dom/garaż/ogród - Przyczepka do 750kg
eremita - 05-05-2019, 12:54 Temat postu: Przyczepka do 750kg Planuje kupić przyczepę do 750kg a właściwie do 570kg bo tylko tyle ma Grandis w papierach
Szukam przeglądam i już sam nie wiem jaką wybrać. Czy kupować nową firmową ? Tylko jakiej firmy ? Czy może jakiegoś SAMa ? Lub czy nie dać do zrobienia?
Macie jakieś doświadczenie co lepiej wybrać?
jacek11 - 05-05-2019, 16:56
Na pewno zwróć uwagę, co by miała najazd.
mkm - 05-05-2019, 17:27
eremita, Niewiadów
Przelicz sobie czy na pewno potrzebujesz przyczepkę
W Krakowie wynajęcie 750tki to 30zł/doba
SAM-a od kilku lat nie jest prosto zarejestrować, więc i tak biorą gotową przyczepę i "przerabiają"
Bzyk_R1 - 05-05-2019, 21:39
Moim zdaniem SAM są o wiele lepsze. Najważniejsze, to jaka jest ośka. Masa w papierach to jedno a ile na prawdę się ładuje na te przyczepki to drugie. Woziłem piasek i ziemię z budowy taką SAM i 2 tony robiło na niej dopiero wrażenie. W takich z sieciówek 1 tona i koła byłyby negatywnie nastawione do życia
Olivia - 05-05-2019, 23:03
Najlepiej dopracowane są marki „Branderup”. Mocne, dosyć lekkie. Dużo poprzeczek które sprawiają że przyczepa się nie wygina w odwróconego banana. Ważne aby hamulec najazdowy (jeżeli będzie w niego wyposażony) miał możliwość łatwego blokowania. I co najważniejsze aby miał zaczepy mocowane do podłogi a nie jak tańsze „Blyss’y”, jeden kawałek do podłogi a drugi do burty.
Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka. Inna może pływać za autem podczas hamowania lub zacznie wężykować podczas jazdy.
jacek11 - 05-05-2019, 23:50
Olivia napisał/a: | Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka. |
Zdaje się,że potrzebne są uprawnienia na taką przyczepę.
Tomek - 06-05-2019, 21:39
jacek11 napisał/a: | Olivia napisał/a: | Jak będziesz dużo lądował czyli od 1.5 tony wzwyż to dwuośka. |
Zdaje się,że potrzebne są uprawnienia na taką przyczepę. |
że na dwuośkę? nie trzeba żadnych dodatkowych uprawnień, jeśli waga jest zachowana
jacek11 - 06-05-2019, 22:57
Zagmatwane to jest, ale warto wiedzieć.
http://oskduet.pl/nauka-j...jazdy-przyczepa
Olivia - 08-05-2019, 23:14
Najważniejszy jest uciąg na haku, uprawnienia kierowcy i DMC przyczepy oraz DMC samochodu. Nie oszukujmy się, nikt nie kupuje dwuośki, na dodatek z hamulcem najazdowym aby mieć mniejszą ładowność, problemy z zapieczony hamulcami etc. tylko aby ładować po tonie co najmniej
W Polsce jest jeszcze jeden istotny haczyk. Jeżeli „zestaw” przekracza 3.5 tony DMC to trzeba mieć ViaTolla na drogach objętych opłatami. W innym przypadku jest chłosta w postaci - jeżeli dobrze pamiętam - 3 tyś zł za bramkę
Marcino - 09-05-2019, 08:20
Dwuośkę się kupuję bo się lepeij jeździ.
eremita - 09-05-2019, 15:03
Ja moge mieć tylko do 570kg bo tak mam w papierach auta.
Też się zastanawiam czy lepsze burty metalowe czy ze sklejki wodoodpornej?
krzychu - 09-05-2019, 21:38
ale DMC się chyba "reguluje" przy kupnie?
eremita - 09-05-2019, 23:19
krzyc8hu napisał/a: | ale DMC się chyba "reguluje" przy kupnie? |
Przy zakupie nowej można
[ Dodano: 11-05-2019, 13:03 ]
Dobra postanowione odnowie starą przyczepke, kupilem przyczepke jeszcze na czarnych blachach teraz trochę papierologi ale plusem jest to że w starym dowodzie jest tylko ładowności 400kg. W nowym dmc składa się z ładowności i wagi przyczepki. Muszę tak ogarnąć przyczepkę by miała 170kg wagi wtedy idealnie będzie pasować do grandisa
|
|
|