To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie

telefaks - 05-05-2019, 21:52
Temat postu: Słabsze wspomaganie po dłuższej trasie
Cześć wszystkim!

Mam problem ze swoim Galantem z 2003 roku 2.5 V6. Problemem jest zauważalnie słabsze wspomaganie kierownicy po 1-2 godzinach użytkowania samochodu. Na zimnym silniku, tuż po odpaleniu wszystko jest w jak największym porządku. Zauważyłem również głuche puknięcie z nieznanego mi miejsca przy powrocie kierownicy. Z tego co wiem i widziałem maglownica jest absolutnie sucha, pompa wspomagania nie wyje, nie poci się i nie stuka, płyn jest ledwo co 3-letni a jego poziom i kolor niezmienny. Jedyne do czego można się przyczepić to pęknięta gumka końcówki drążka kierowniczego, ale tak jak pisałem wcześniej problem występuje wyłącznie po rozgrzaniu. Jakieś pomysły? Byłbym ogromnie wdzięczny.

Pozdrawiam
A.D

P.S
Jeżeli ktoś zna lub sam jest chętny do zdiagnozowania problemu w Krakowie to niech da obowiązkowo znać!

jacek11 - 05-05-2019, 21:55

Zmieniłbym płyn na początek :wink:
telefaks - 05-05-2019, 22:01

Dzięki za szybką odpowiedź :)

Miałem to w planach, więc warto je chyba przyspieszyć. A to puknięcie to raczej problem drążka czy upiornego krzyżaka kolumny? Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często ;)

jacek11 - 05-05-2019, 22:02

telefaks napisał/a:
Samochód ma ledwo co przejechane 140 tys km, może skręcał nadzwyczajnie często

Masz go od nowości ?

telefaks - 05-05-2019, 22:06

Chciałbym, ale będąc szczerym mam go od 3 lat. Wszystkie niemieckie papierki popierają tę liczbę, ale to też nie jest pewne w tym kraju. Bądźmy dobrej myśli ;)

[ Dodano: 13-07-2019, 16:32 ]
Cześć wszystkim.

Płyn wymieniony, dłuższa trasa zrobiona, niestety problem ciągle występuje. Jakieś pomysły?

przemek1602 - 13-07-2019, 23:33

Ile wlałeś nowego oleju, jak odpowietrzałeś. Myślę że pompa traci ciśnienie po nagrzaniu oleju, sugeruje wymianę pompy lub zmianę chłodnicy oleju na inną. Fabryczna przy 30 stopniowym upale daje radę na tyle że w zbiorniku kipi płyn.
telefaks - 14-07-2019, 22:13

Olej wymieniony bez większych odstępstw od tego co piszą na forum, układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem. Weszło około litra. Myślę że warto byłoby dodać że maglownica jest sucha, pompa nie wyje, a dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania.
jacek11 - 14-07-2019, 22:25

telefaks napisał/a:
dodawanie gazu zupełnie nie pomaga podczas skręcania.

Ten parametr reguluje zawór w pompie, który może być uszkodzony.

telefaks - 14-07-2019, 22:44

Dzięki za odpowiedź!

Czyli co wypadałoby zrobić? Zmienić pompę czy jest możliwość przełożenia samego zaworu?

jacek11 - 14-07-2019, 22:55

Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić. Ale dobrze by było sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa, a tego bez przyrządów nie da się wykonać.
robertdg - 16-07-2019, 20:46

telefaks napisał/a:
układ odpowietrzony z przechylonym zbiorniczkiem
Układ odpowietrza bez zbednych kombinacji (odpalenie i zgaszenie silnika - dolanie płynu - poprawka z operacji, max skret, lewo, prawo, zgaszenie silnika, kontrola stanu, po kilku minutach poprawka az do skutku) trzeba my tylko dac czas i nie odpowietrzac na sile bo jak sie płyn spieni to na siłe nic nie pojdzie.
jacek11 napisał/a:
Zawór można wymienić bez wyjmowania pompy, tylko trzeba płyn wypuścić.

Wyrabia sie sprezyna w zaworze, w pierwszej kolejnosci warto sie tym zajac



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group