To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT

BartWiksa - 09-05-2019, 22:16
Temat postu: SWAP z 2.4 GDI na 6A13TT
Witam

Postanowiłem utworzyć nowy temat gdyż nie bardzo widzę gdzie się skutecznie podpiąć.
Chodzi mi po głowie swap z 2.4 gdi na 6A13TT. Mam tylko pytanie co do skrzyni biegów. Można zapiąć manuala ze zwykłej 2.5 v6? Chodzi mi po głowie taki 2WD.
Wiem że jest wielu świetnych mechaników i pasjonatów na forum.
Odpowie ktoś coś w przedmiocie takiego swapa?

Od razu wiem że nieopłacalne ale cały czas ulepszam mojego Mitsu Gruza :P Już zaczyna :mrgreen: nabierać kształtu. :lol:

robertdg - 10-05-2019, 07:12

Można zapiac manuala ale bedziesz mial naped na ośke, pozostałbym przy automacie i 4WD
BartWiksa - 10-05-2019, 08:10

Dzięki za reakcję.

Wydawało mi się że z napędem na ośkę po prostu nie byłoby problemu.
Dokładać wał i dyfer to byłoby duże wyzwanie.
Skoro spasi skrzynia z 6A13 to jest świetna informacja.

Są znane przypadki przeróbki cywilnego Gala na 2WD TT ?

przemek1602 - 10-05-2019, 08:26

4wd i musisz zmienić zbiornik i część zawiechy. Rób 2wd, są takie projekty przyspieszają lepiej niż czterolapy- 0.5s. Da się tym jeździć z głową
mah00ni - 10-05-2019, 08:33

Jeden 6a13tt 2WD w Zabrzu jeździ.
BartWiksa - 10-05-2019, 09:11

:thumbleft: :salute:
larelijux - 10-05-2019, 09:50

Ale jednak 280 koni to trochę dużo jak na FWD. Ciekawi mnie jak radziłyby sobie elementy przeniesienia napędu ze zwykłej 6A13, w końcu moment jest znacznie większy.
mah00ni - 10-05-2019, 10:04

Kolega jeździ tym już 2-3 lata, jedyne co zrobił to zakuł sprzęgło kevlarem. No ale pierwszy bieg praktycznie nie istnieje, dlatego poszukuje skrzyni z FTO z LSD. Były też problemy z trakcją ale zmiana opon na Michelin Pilot Sport rozwiązały problem.
larelijux - 10-05-2019, 10:07

Ze szperą już trochę więcej sensu to ma. Aczkolwiek manuale w V6 wiadomo jakie są, a półośki też dostają po dupie. Jednak przy takich mocach, ja bym się nie pakował w napęd na jedną oś.
BartWiksa - 10-05-2019, 11:36

Tak. Myślę że szpera jak najbardziej się sprawdzi. Rzeczywiście przy tej mocy i naszych drogach to duży krok w kierunku kontroli nad pojazdem i bezpieczeństwa układu przeniesienia napędu.
przemek1602 - 10-05-2019, 17:53

Np vectra c opc też ma 280km i jeździ, kolega ma kilka lat i nie narzeka na brak trakcji
Krzyzak - 10-05-2019, 18:24

vectra c to auto nowsze i ma trochę 3literowych skrótów do wspomagania :) - w przeciwieństwie do Galanta
Hugo - 10-05-2019, 21:23

A ja bym robił napęd tylko na tył.
przemek1602 - 12-05-2019, 00:35

Jeżdżą gale z napędem na ośke i nie narzekają. Na facebboku na grupie mitsumaniaków jest kilka, napisz posta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group