Pajero II - [2.8 TD] odpięty przewód od kickdown
mateoce - 13-05-2019, 17:28 Temat postu: [2.8 TD] odpięty przewód od kickdown Szukam przyczyn braku czwartego biegu w superselect (2.8 td, 1995)
Dzis odkryłem, że przewód od czujnika kickdown jest odpięty i nie ma go gdzie wpiąć
(po prostu czujnik kończy się kablem z kostką, której nie ma gdzie podpiąć)
Gdzie ten kabel powinien iśc...??
Zerknijcie na foto
foto
MarcinKK - 14-05-2019, 10:56
Hej do wiązki powinien być podpięty tak jak na pierwszym foto w tym temacie :
Wiązka .............
mateoce - 14-05-2019, 16:58
hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD)
Rander - 15-05-2019, 21:37
mateoce napisał/a: | hej. dziękuje za pomoc.. przepięłem te kostki..
tam są trzy "złącza" z czego dwa w użyciu, jedno zostaje wolne....
Niestety nie pomogło, nadal brakuje czwartego biegu...
Gdzies w kablach jest coś namieszne lub licznik to powoduje
(ponieważ wskazówka prędkosciomierza 'lata', nie wyświetla też PWR ani HOLD) |
Włączony Hold nie pozwala na załączenie IV biegu.
Sprawdzenie Hold bez kontrolki: Jeśli rozpędzisz się do wysokich obrotów na III biegu i puścisz gaz, to auto będzie hamowane silnikiem. Jeśli Hold jest wyłączony, nie następuje hamowanie silnikiem (auto jedzie jakby na "luzie"), a obroty silnika spadają.
Przepraszam, pomyliłem się.
Nie chodzi o Hold (bo on służy do ruszania z drójki) tylko o przełącznik Over Drive Off czy jakoś tak - klawisz pod gałką wybieraka skrzyni biegów. Tryb OD Off nie pozwala na włączenie czwórki i powoduje hamowanie silnikiem.
mateoce - 16-05-2019, 10:50
Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...
Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki?
Rander - 16-05-2019, 22:53
mateoce napisał/a: | Z tego co napisaleś to auto cały czas jest w trybie normal (bo czuć ten "luz")
Zmiana przełącznika A/T nic nie daje i kontrolki nie swiecą
Czwórki nadal brak...
Czy myślisz, że mimo iż auto jedzie w trybie "normal"
a ten przełącznik nie działa ma to wpływ na brak czwórki? |
Czyli to nie przełącznik OD Off.
Może Waldka podpowiedź odnośnie resetu sterownika pomoże.
Sprawdzałeś poziom oleju w automacie?
Wiesz, jak sprawdzić?
mateoce - 17-05-2019, 18:44
przełącznik OD to jeszcze inna kwestia (no bo to ten przy drążku)
Niby kontrolka od niego sie zaswieca, wiec chyba to jest ok..
no chyba ze kontrolka sobie a sygnał do skrzyni sobie....
reset poprzez odpięcie klem próbowałem też,
natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki..
musze jeszcze popróbowac z tymi czujnikami temp...
ale nie wiem czy ten dwupinowy, tez moze mieć wpływ na to (ten od wskazówki temp na liczniku)
jawaldek - 19-05-2019, 15:10
mateoce napisał/a: | natomiast olej w skrzyni w warsztacie wymieniali ale tez nie mieli tej czwórki.. | ????? a przed wymianą oleju była "4" ???? już się pogubiłem co i jaka historia była ze skrzynią ?????
mateoce - 19-05-2019, 19:35
elektryk grzebał w kablach kokpitu (wywałał stary alarm immobilizer)
i od wtedy nie ma...
/wymiana oleju byla pozniej i nie pomogla, wiec to musi byc cos w tych kablach/
[ Dodano: 20-05-2019, 19:21 ]
grzebałem dalej i:
Kostka od przełącznika A/T Mode (nie mylić z OD przy drążku) nie była podpięta
i teraz jeśli załącze tryb HOLD, to auto rusza chyba rzeczywiście z dwójki (tak jak piszą w instrukcjach) i zmienia do czwórki !
Jesli wyłącze HOLD to wtedy rusza od jedynki do trójki...
Nie jest to sytuacja normalna ale przynajmniej wygląda na to, że ta czwórka ogólnie działa
.
Można wyłączyć HOLD podczas jazdy, wtedy obroty gwałtownie wzrastają i nie czuć żadnego szarpnięcia skrzyni.
Można też załączyć HOLD podczas jazdy i wtedy czuć szarpnięcie i obroty spadają (tak jakby 3 > 4)
.
Generalnie: 3000 obrotów 80km/h z wyłączonym HOLD lub 3000 obrotów 100km/h z załączonym HOLD.
Może nie super ale duzo lepiej
Tak czy siak nie jest to jeszcze w pełni sprawne ale już coś wiadomo....
|
|
|