[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] 2.4 gdi kable
oskarix99 - 15-06-2019, 19:15 Temat postu: [EA3A/W 2.4] 2.4 gdi kable witam mam problem z moim galem 2.4 gdi
mianowicie od jakiegos czasu auto dławi sie,co mam na mysli?
chodzi o sytuacje w której normalnie naciskam gaz a auto przyspiesza nierównomiernie,dławi sie,szarpie i pojawia sie check,odpuszcze gaz i check gasnie
szarpanie jest dość intensywne,auto praktycznie buja sie przy kazdym szarpnięciu
najbardziej widać to gdy silnik jest ciepły,oraz gdy depnie mu sie dość gwałtownie
przy zimnym silniku i delikatnym ruszaniu,jest w porządku.
byłem u znajomego mechanika na momencik i powiedział ze kable które już są stare mogą być albo przebicie na jednej cewce która jest wyraznie zmęczona już,zmienilem cewke i zaizolowałem kable ale nadal jest to samo.
komputer dostane dopiero za pare dni i pytam orientacyjnie co może byc przyczyną?
swiece zmienione na oryginalne ngk,przepływomierz wymieniony,nowy filtr paliwa oraz olej
mialem juz kiedyś problem z zapłonem,mianowicie byłem u znajomego i zdjelismy tą plastikową obudowe i chcialem odpalic to mówiąc kolokwialnie ''hełtał'' ale nie chciał go załapać tak jakby iskre gdzieś zgubił,założylismy i przykrecilismy obudowe i zapalil od strzala i smigał przez jakis czas,a teraz stalo sie wlasnie to szarpanie.
chcialbym zmienic te kable bo moze faktycznie juz sie nie nadaja i pojawia sie pytanie,gdzie to kupic i w jakiej cenie? szukalem na necie i kabli do 2.4 gdi chyba niema?
bylbym wdzieczny za jakakolwiek informacje lub pomoc
pozdrawiam
Bizi78 - 16-06-2019, 11:55
oskarix99 napisał/a: | szukalem na necie i kabli do 2.4 gdi chyba niema? |
W GDI jest chyba zwykła wiązka idąca do 4 cewek.
Skoro GDI to może jak w carismie problem z ciśnieniem lub do wymiany filterki w pompie WC, przepustnica itd.
Dobrze by było odczytać kody błędów jak piszesz to by trochę nakierowało.
oskarix99 - 23-06-2019, 15:36
wymrugano mi błędy i wyszedł błąd 92 czyli czujnik polozenia przepustnicy(tps)
i tylko to,mechanik powiedział że niekoniecznie musi być uszkodzony,ale byc moze zle ustawiony/skalibrowany i mam wrażenie że on luźno chodzi,w sensie nie wiem czemu ale nie był przykręcony mocno,i teraz pytanie..jak ustawic ten czujnik? albo skalibrować? ktoś coś próbował robić?
Krzyzak - 23-06-2019, 15:59
pisz do Bartek (tak nick na forum) - a lepiej się umów na wizytę w warsztacie (serwis mitsumaniaków warszawa)
kiedyś Bartek robił magię z odklejonym magnesem w TPS - może pomoże
oskarix99 - 23-06-2019, 17:16
napisałem do Bartka,a co do serwisu mitsu
to nawet nie mam jak dojechac do Warszawy,mam niby do nich około 200km w jedna strone
ale ja nie dojade nim tam,niema takiej mozliwosci nawet
Krzyzak - 24-06-2019, 10:38
kurier 15zl i wysłane - polecam jednak kontakt telefoniczny, numer w necie na pewno jest
Serwis Mitsumaniaków to się nazywa
oskarix99 - 27-06-2019, 19:12
przepustnica ogarnieta,wsadzona uzywana ale sprawna sprawdzana,czyszczona
ale niestety objawy dalej te same,wiec przepustnica odpada
moze jakies czujniki konkretne? sonda? filtry w pompie wysokiego cisnienia? moze sama pompa ? check pali sie tylko wtedy gdy da sie dużo gazu,to go dławi
cewki sprawdzałem,po trasie kiedy dziwnie chodził odpinalem po kolei i prawie przygasał po odpieciu kazdej cewki,wiec one chyba też w porządku
|
|
|