To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [O1T] rozrząd po 30 tyś km

koniu222 - 16-06-2019, 15:58
Temat postu: [O1T] rozrząd po 30 tyś km
Siemka,

Zakupiłem O1T który miał robiony rozrząd około 30 tyś km temu (w 2011 roku). Wiek podpowiada, że pasuje go wymienić, przebieg niekoniecznie.

Czy jest sens wymieniać cały rozrząd, czy może tylko sam pasek ?

Nie chodzi o Januszowanie, co o sam sens wymiany całego zestawu po małym przebiegu.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Bizi78 - 16-06-2019, 16:51

Ja bym wymienił całość i miał spokój na parę lat.
Chyba że jak mówią jest ryzyko jest zabawa ;) .

Bzyk_R1 - 16-06-2019, 17:11

Za 7 stów kupisz kompletny rozrząd i masz spokój na 75.000km. Pasek powinno się wyrzucić po 5-6 latach. Nie wiem ile chcesz sie bujać O1T ale jak trochę dłużej to bym nie ryzykował. W razie czego nasz forumowy kolega odda Ci silnik za 4000pln więc możesz się bawić. A poza tym dla pewności odkręć osłonę paska i zobacz co tam zastaniesz.
krzychu - 16-06-2019, 17:20

Bzyk_R1 napisał/a:
masz spokój na 75.000km. Pasek powinno się wyrzucić po 5-6 latach.


Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys... A wiek nigdzie nie jest podawany, jedynie można nadintepretować listę czynności i wymienić co 6-ty przegląd czyli w sumie po 6 latach jeśli ktoś robi poniżej limitu km w roku.

Skąd masz to 75 tys?

Bzyk_R1 - 16-06-2019, 18:09

krzychu, utrzymuję kontakt z właścicielami około 100 turbiaków, uznaliśmy metodą porównawczą że 120 tysięcy na oem to przesada, 90 na kalkulatorach warsztatów to nieco optymistyczne założenia, 60 tysięcy to zbyt krótko jak na Mitsubishi więc optymalnie jest 75.000. Przy zmianie po tym czasie aż tak nie boli a i stan części jest na tyle dobry że zapominalscy nie będą stratni. 6 lat to limit producenta większości pasków, jeżeli ktoś nie robi w tym czasie przebiegu to moim zdaniem nie jeździ i nie ma co się sugerować interwałem kilometrów.

Dodam że pierwsza wymiana rozrządu w moim aucie była przy 153.000 pasek był w fatalnym stanie, pompa wody ma prawie 200.000 i jest w stanie bardzo dobrym.

krzychu - 16-06-2019, 18:34

Bzyk_R1 napisał/a:
120 tysięcy na oem to przesada


Może jest różnica między pakiem do Turbo a N/A, ale do N/A to 90 tys w 4G63.

Bzyk_R1 napisał/a:
więc optymalnie jest 75.000


No u mnie tyle nie wytrzymał.

Bzyk_R1 napisał/a:
6 lat to limit producenta większości pasków


Continental nie podaje żywotności w latach, podaje tylko żeby zamontować przed podaną datą.

Bardzo mnie dziwi ten temat, bo nigdzie nie ma w oficjalnych informacjach, że zamiennik trzeba wymieniać wcześniej niż oryginał. Dla mnie to jasne przegięcie dla producentów zamienników. Bo produkują produkt gorszej żywotności i nikt nie widzi w tym problemy bo przecież "wszyscy wiedzą że zamiennik trzeba wcześniej wymienić". To "wszyscy" jest dla mnie totalną abstrakcją. A potem pasek się wyciąga po 63 tys i nikt nie jest winny...

DAMON - 17-06-2019, 08:23

Witam
Miałem podobną sytuację.
W 2012 r. był wymieniany rozrząd, od tamtej pory auto przejechało też ok. 30 000km.
Wymieniłem na zestaw SKF z pompą wody, w serwisie powiedzieli że było widać przebijające ząbki na pasku. Myślę że nie warto ryzykować. Pozdrawiam

koniu222 - 17-06-2019, 17:21

Czy pompę wody tez wymieniać ?
apg2312 - 17-06-2019, 19:00

Zmień kompletny rozrząd - pasek, napinacz, pompa wody chłodzącej, i co tam jeszcze u Ciebie jest. Dodatkowo za jednym podejściem proponuję także wymienić wszystkie paski klinowe.
Będziesz miał na długo spokój.

Bzyk_R1 - 17-06-2019, 19:10

koniu222, przy 153.000 wymieniałem rozrząd, kupiłem pompę GMB ale została na półce w garażu. W ocenie mojego mechanika nie warto było zmieniać. Krążą legendy o trwałości fabrycznych pomp wody w japończykach. Ile w tym prawdy nie wiem. Minęło 45.000 i nic się nie dzieje na razie ale decyzja należy do Ciebie.
sla - 17-06-2019, 22:14

krzychu napisał/a:
Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys
Nie mam już instrukcji, ale wydawało mi się, że tam było napisane że wymieniamy co 90 tys, lub co 6 lat.
koniu222 - 17-06-2019, 22:55

Dzięki Panowie za pomoc :) zamówiłem komplet SKF (za 640 zł udało się znaleźć). Pompę wody zostawiam do oceny mechanikowi :) rozrząd wlatuje w przyszłym tygodniu :)
Bzyk_R1 - 17-06-2019, 23:05

koniu222, pamiętaj o blokadzie wałka balansu żebyś nie przerabiał tego co większość posiadaczy 4G63T.
krzychu - 18-06-2019, 07:21

sla napisał/a:
krzychu napisał/a:
Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys
Nie mam już instrukcji, ale wydawało mi się, że tam było napisane że wymieniamy co 90 tys, lub co 6 lat.


Pisałeś to samo w temacie CS. Wtedy przewertowałem całą polską, brak wzmianki w instrukcji użytkownika o wymianie rozrządu.

W programach używanych w warsztatach jest 90 tys km niezależnie od wieku.

koniu222 - 18-06-2019, 07:42

Bzyk_R1 napisał/a:
koniu222, pamiętaj o blokadzie wałka balansu żebyś nie przerabiał tego co większość posiadaczy 4G63T.


Tzn czego ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group