[92-96]Galant E5xA - E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika
Flap - 20-06-2019, 18:07 Temat postu: E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem Galanta E54a diamond edition 1995. Odkąd kupiłem tego mitsu mam zagadkę.
Muszę wymienić kompletny rozrząd, aczkolwiek nie jestem pewny co to za wersja silnika i czy przypadkiem nie ma tutaj zmiennej fazy rozrządu.
Jeśli jest to będę musiał kupić też koło zmiennych faz rozrządu.
Niby jest to amerykańska wersja, z przodu blachy kwadratowe, poprzedni właściciel twierdzi, że to wersja USA, książeczka serwisowa po niemiecku a pierwszy właściciel jest Niemcem wiec nie wiem co o tym sądzić VIN nie ma jedynki z przodu.
Może komuś uda się rozkodowac VIN lepiej niż mi ?
JMBSNE54ATZ000204
Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95...
W dowodzie też mam 110kW, ale na moje ma co najmniej 130kW.
Patrzalem katalog na automobile są też wersje tego 2.0 v6 24v 160hp, 170-177hp...
Zależy mi na tym, by kupić odpowiedni komplet rozrządu, dlatego też chciałbym dojść do tego co to dokładnie za wersja silnika i czy jest tu zmienna faza rozrządu.
Wieczorem będę w domu wrzucę zdjęcia z książeczki serwisowej z kodem silnika i zdjęcia tego gala.
Pozdrawiam!
Zastanawiam się czy to czasem nie jest ta wersja
http://www.goo-net-exchan...GALANT/4003835/
Bizi78 - 20-06-2019, 19:54
Flap napisał/a: | JMBSNE54ATZ000204 |
To jest zwykły europejski vin .
Flap napisał/a: | Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95... |
W dowodzie masz prawdę napisaną.
Silnik to 6A12.
Co do zmiennych faz to pewnie Jacek lub Arek jako znawcy E5 się wypowiedzą .
Schemat rozrządu wygląda tak.
Flap - 20-06-2019, 20:22
Zdążyłem schemat już przejrzeć na japancars, ale dużo mi to nie mówi
No tak myślałem, dowód może nie kłamać, bo zbadalem historię pojazdu i pierwsza rejestracja grudzień 1995 w Niemczech.
Najbardziej mnie ciekawi jaka to wersja silnika.
Niech się wypowie ktoś mający więcej pojęcia o tych silnikach, bo może prawdą jest to co czytałem na tym forum, że te 6a12 mimo 150 hp, uda lepiej niż nie jeden 6a13 naprawdę nie czuć by było tu 150 hp, znajomy z subaru wrx 220 hp wsiadł i mówi że dużo nie odstaje od jego gabloty.
Przejrzałem cały katalog na automobile i sa wersje 6a12 z większą mocą niż 150hp, może właśnie I tu jest więcej
Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu )
jacek11 - 20-06-2019, 22:07
Większość fajniejszych wersji z serii E5, było produkowane na rynek japoński. Bez fotek trudno cokolwiek powiedzieć.
Flap napisał/a: | Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu ) |
Z tego co wiem, mechanizm miveca znajduje się w głowicach, więc raczej nie znajdziesz tutaj tego dziwnego psującego się wynalazku rodem z renuara.
Rozrząd chyba jest ten sam, aczkolwiek nie jestem pewien długości paska.
Flap - 26-06-2019, 08:24
Najmocniej przepraszam za opóźnienie, dostałem wypowiedzenie w pracy i troszkę zapomniałem o forum ;/
Fotki mam wszystkie, nawet z książeczki serwisowej może dzięki tym danym się dowiemy czegoś więcej, najbardziej mi zależy by dowiedzieć się czy w tym silniku jest zmienna faza rozrządu ponieważ na początku lipca mam dzownić do japaneze.
Pozdrawiam!
Kod: | https://drive.google.com/drive/folders/1K2972F5K44V2c0umB8M68DhicLgbYfDf?usp=sharing |
jacek11 - 26-06-2019, 15:54
Wygląda jak zwykłe 6A12. Masz całkiem fajnego Galanta, w wersji Diamond Edition. Tylko ktoś popsuł felgi, malując je na czarno. Felgi też są z tej wersji.
Galant z silnikiem 6A12 MIVEC, to auto które było produkowane na rynek japoński, i wyglądało jakoś tak:
http://www.cardomain.com/...subishi-galant/
Flap - 27-06-2019, 07:28
Dziękuję pięknie, więc wszystko jasne, rozrząd do zwykłego 6a12
W takim razie jak na 150 hp, ma kopyto i to niezłe, wręcz niespodziewane.
|
|
|