Outlander I GEN Techniczne - Problem z trybem serwisowym O1 turbo
Mortek - 23-06-2019, 21:19 Temat postu: Problem z trybem serwisowym O1 turbo Witam wszystkich.
Od niedawna zmagam się z trybem serwisowym w moim turbiaku.
Problem pojawia się w momencie nagrzania się temperatury oleju do ok. 90st (nie wody) oraz w upalne dni. Jeżeli temperatura jest poniżej 20st na zewnątrz wchodzi w tryb sporadycznie. Jeżdżę już dłuższy czas z tym i opiszę co zaobserwowalem i sprawdziłem.
W momencie wejścia w ten tryb auto dmucha ok. 0.6b choć są momenty że ciągnie się go do odciny i doładowanie wzrasta od ok. 5 tys do 0.7 - 0.8b. Zdarza się również że leci do odciny na 0.6b.
Sprawdziłem wszystkie podciśnienia, gruszke, cały dolot.
Potrzebuje waszej doświadczonej porady, ponieważ powoli zaczynam rozkładać ręce. Myślę jeszcze że może coś być nie tak z egr, elektrozaworze podciśnienia (brązowy), ciśnienia (czarny) lub może coś nie tak z mapą lpg (choć na benzynie jest identycznie).
Auto jest przed strojeniem ale lpg było strojenie już po większości modyfikacji i było ok.
Codziennie o tym myślę i już mam powoli tego dość. Nie mogę zrobić przez to ostatniego kroku aby dojść do celu
Bzyk_R1 - 24-06-2019, 16:49
Napisz dokładnie jakie modyfikacje poczyniłeś co zmieniałeś co ruszałeś. Czy dotykałeś coś w dolocie lub sterowaniu turbo, jakieś wężyki? Czym sprawdzasz doładowanie?
Mortek - 24-06-2019, 19:05
Doładowanie sprawdzam zegarem autogauge steppermotor.
Zmieniłem:
- dolot od evo 9 (orurowanie + ic),
- wkładka simota,
- wydech 3 cale przelot z jednym dużym tłumikiem końcowym,
- wszystkie podciśnienia szczelne, są ori.
Wyskakuje również błąd p0243. Zapala się przy zapaleniu auta co jakieś parę dni. W czasie jazdy nigdy nie wyskoczył.
Bzyk_R1 - 24-06-2019, 22:31
Mortek, podmień brązowy zaworek od turbo na taki od BMW (najtańszy i duża dostępność) przylutuj wtyczkę do kabli z bmw żeby nie ciąć na aucie. Powinno pomóc. Ważne żeby zawór był dwudrożny i w pozycji otwartej przechodziło przez niego powietrze (kwestia podpięcia przewodów) pod napięciem ma się otwierać zawór.
Mortek - 24-06-2019, 22:38
Dzięki wielkie za pomoc. Czyli w tym zaworku jest problem? Widziałem na Internecie zamiennik za 100zl który podejdzie p&p. Nie lepiej taki?
Bzyk_R1 - 24-06-2019, 23:43
Podejdzie każdy dwudrożny ze sterowaniem 12V. Kup najtańszy żeby upewnić się że tutaj jest problem, potem możesz założyć oryginalny czy jaki tam chcesz. Użyj wtyczki ze starego żeby nie psuć instalacji.
roger18sx - 07-02-2020, 23:17
Zakupiłem wczoraj outlandera turbo i zauważyłem że ktoś przy turbinie założył zaworek mbc. Pewnie chciał podnieść doładowanie lub uszkodził mu się oryginalny.
|
|
|