To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Bicie na kierwnicy, zwichrowane tarcze hamulcowe

mikello - 24-06-2019, 14:50
Temat postu: Bicie na kierwnicy, zwichrowane tarcze hamulcowe
Może się komuś przyda...
Jak zapewne innych kolegów dotknął mnie rownież ten problem, dwa razy.
Po wymianie tarcz na ATE niestety problem powracał, tarcze zwichrowane, bicie na kierownicy, nie wiem czy przy okazji nie było to powodem potrzeby regeneracji maglownicy.
Ale, jakieś 20 tys temu poszedłem za radą i zmieniłem tarcze na:
przód DBA T2 a tył na EBC.
Drogi niestety biznes ale śmiało mogę powiedzieć że problem zniknął jak ręką odjął.

KrzysiekC - 29-06-2019, 23:08

Czy wymienileś tylko tarcze i klocki??
Czy regenerowales zaciski??

mikello - 03-07-2019, 14:44

Wymieniłem tarcze i klocki, zacisku nie regenerowałem ale wymienilem śruby zacisku oraz gumki. Śruby przez to bicie tarczy były tak pokrzywione ze tragedia.
zbyszekm2 - 04-07-2019, 14:35
Temat postu: Re: Bicie na kierwnicy, zwichrowane tarcze hamulcowe
mikello napisał/a:
Może się komuś przyda...
Jak zapewne innych kolegów dotknął mnie rownież ten problem, dwa razy.
Po wymianie tarcz na ATE niestety problem powracał, tarcze zwichrowane, bicie na kierownicy, nie wiem czy przy okazji nie było to powodem potrzeby regeneracji maglownicy.
Ale, jakieś 20 tys temu poszedłem za radą i zmieniłem tarcze na:
przód DBA T2 a tył na EBC.
Drogi niestety biznes ale śmiało mogę powiedzieć że problem zniknął jak ręką odjął.

Ja w 4 cały czas jezdze na ATE i nigdy mi sie nie pokrzywiły, wymieniam tylko jak sie zużyja.
Musisz mieć sprawne 4 tłoczki.

mikello - 23-07-2019, 11:13

Tłoczki sprawdzalismy i byly ok, pracują równo i bez zacieć, byc moze jakies trefne były te tarcze, w kazdym razie po wymianie szpilek i tarcz probem ustał.
zbyszekm2 - 30-07-2019, 11:17

mikello napisał/a:
Tłoczki sprawdzalismy i byly ok, pracują równo i bez zacieć, byc moze jakies trefne były te tarcze, w kazdym razie po wymianie szpilek i tarcz probem ustał.

to jest Pajero short?

mikello - 31-07-2019, 15:09

To jest Long.
W każdym razie od wymiany tarcz i śrub minęło prawie 30tyskm i wszystko w jak najlepszym porządku, hamuje żyleta i przede wszystkim równo i bez drgań na kierownicy.

zbyszekm2 - 01-08-2019, 07:57

mikello napisał/a:
To jest Long.
W każdym razie od wymiany tarcz i śrub minęło prawie 30tyskm i wszystko w jak najlepszym porządku, hamuje żyleta i przede wszystkim równo i bez drgań na kierownicy.

zapytałem bo wspominałeś o prowadnicach a prowadnice sa tylko w shortach.
Ale tak jak napisałeś, może te pierwsze tarcza słabe były.

bullmastif - 08-10-2019, 13:03
Temat postu: Re: Bicie na kierwnicy, zwichrowane tarcze hamulcowe
mikello napisał/a:
Może się komuś przyda...
Jak zapewne innych kolegów dotknął mnie rownież ten problem, dwa razy.
Po wymianie tarcz na ATE niestety problem powracał, tarcze zwichrowane, bicie na kierownicy, nie wiem czy przy okazji nie było to powodem potrzeby regeneracji maglownicy.
Ale, jakieś 20 tys temu poszedłem za radą i zmieniłem tarcze na:
przód DBA T2 a tył na EBC.
Drogi niestety biznes ale śmiało mogę powiedzieć że problem zniknął jak ręką odjął.


Kolego, jakie klocki ?

mikello - 09-10-2019, 09:13

No i się zes@ało, za przeproszeniem, klocki były ZIMMERMANN i co się okazało.
Tarcze maja takie jakby prążki, za to klockki plaskie jak stół.
Co może byc powodem, zasugerowano mi że klocki zbyt twarde...
Poza tym problem może być też inny ponieważ w lewym kole wystąpiło szybkie zużycie klocka zewnętrznego vs wewnętrzny. Ewidentnie jarzmo nie pracuje jak powinno.
Klocki wymieniłem na oryginały z Toyoty LC

zbyszekm2 - 09-10-2019, 13:18

mikello napisał/a:
No i się zes@ało, za przeproszeniem, klocki były ZIMMERMANN i co się okazało.
Tarcze maja takie jakby prążki, za to klockki plaskie jak stół.
Co może byc powodem, zasugerowano mi że klocki zbyt twarde...
Poza tym problem może być też inny ponieważ w lewym kole wystąpiło szybkie zużycie klocka zewnętrznego vs wewnętrzny. Ewidentnie jarzmo nie pracuje jak powinno.
Klocki wymieniłem na oryginały z Toyoty LC

czyli powodem jest zacisk (nie ma jarzma bo jest czterotłoczkowy) stoją tłoczki.
Musisz zregenerować zacisk, inaczej kazde tarcze polecą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group