To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - [CZ5 1.3 2005] cięko odpala w gorące dni

darekdm - 26-06-2019, 15:37
Temat postu: [CZ5 1.3 2005] cięko odpala w gorące dni
Witajcie,
Żona ma problem z uruchomieniem swojego Colta w gorące dni. Wygląda to tak, że trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, a po uruchomieniu obroty spadają i ma się wrażenie że zaraz silnik zgaśnie nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Zupełnie nie ma tego problemu w chłodne dni. Odpala od tzw strzału i pracuje normalnie.
Problem występował już w ubiegłym roku i zniknął wraz z końcem lata. Teraz mamy gorące dni i problem powrócił.

Sądzę, że nie jest to odosobniony przypadek.
Czy macie jakiś pomysł od czego zacząć sprawdzanie?


silnik 1.3 benzyna bez gazu, rok 2005

zbicie - 26-06-2019, 16:31

Zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdzenia świec zapłonowych (czy przerwa nie jest za duża), filtra powietrza
darekdm - 27-06-2019, 09:03

Dzięki.
Sprawdzę świece i filtr powietrza na początek.


Wyglądają raczej OK
Czy na podstawie zdjęć ktoś napisze czy mieszanka paliwa jest prawidłowa?



[ Dodano: 04-07-2019, 08:55 ]
Czy ktoś pomoże mi ocenić te zdjęcia?

[ Dodano: 11-07-2019, 15:46 ]
Od momentu wykręcenia świec do dziś było chłodno. Samochód zapalał bez problemu.
Zobaczymy czy problem wróci wraz z upałami.

Markatmag - 15-07-2019, 07:33

Imho wyglądają dobrze. Auto zdiagnozowane pod względem zapisanych błędów?
Objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem czujnika położenia wału lub wałka rozrządu.
Jeżeli jest uszkodzony powinien zostać błąd w sterowniku - sprawdź zanim wydasz na części.

darekdm - 15-07-2019, 08:56

Dzięki za odpowiedź.

Sprawdzałem przez ELM327 i nic nie było. CheckEngine nie świeci.
Pojadę na lepszy komp - zobaczymy czy coś znajdzie.

plecho1 - 15-07-2019, 10:41

Lepszego kompa do sprawdzenia silnika nie potrzeba, raczej potrzeba dobrego fachowca który umie zinterpretować odczyty parametrów pracy silnika. Błędy przeważnie pojawiają się już w ostateczności.
Padnięty któryś z czujników wcale nie musi od razu generować błędu, wystarczy że będzie przekłamywał wskazania przez co sterownik silnika będzie podawał inną dawkę paliwa niż potrzeba. Czasem w takich przypadkach może być winny czujnik temperatury silnika. Problem z nim można zweryfikować podpinając się rano do zimnego silnika, program powinien pokazywać temperaturę silnika podobną do temperatury otoczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group