[04-13]Colt CZx - [CZ5 1.3 2005] cięko odpala w gorące dni
darekdm - 26-06-2019, 15:37 Temat postu: [CZ5 1.3 2005] cięko odpala w gorące dni Witajcie,
Żona ma problem z uruchomieniem swojego Colta w gorące dni. Wygląda to tak, że trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, a po uruchomieniu obroty spadają i ma się wrażenie że zaraz silnik zgaśnie nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny.
Zupełnie nie ma tego problemu w chłodne dni. Odpala od tzw strzału i pracuje normalnie.
Problem występował już w ubiegłym roku i zniknął wraz z końcem lata. Teraz mamy gorące dni i problem powrócił.
Sądzę, że nie jest to odosobniony przypadek.
Czy macie jakiś pomysł od czego zacząć sprawdzanie?
silnik 1.3 benzyna bez gazu, rok 2005
zbicie - 26-06-2019, 16:31
Zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i sprawdzenia świec zapłonowych (czy przerwa nie jest za duża), filtra powietrza
darekdm - 27-06-2019, 09:03
Dzięki.
Sprawdzę świece i filtr powietrza na początek.
Wyglądają raczej OK
Czy na podstawie zdjęć ktoś napisze czy mieszanka paliwa jest prawidłowa?
[ Dodano: 04-07-2019, 08:55 ]
Czy ktoś pomoże mi ocenić te zdjęcia?
[ Dodano: 11-07-2019, 15:46 ]
Od momentu wykręcenia świec do dziś było chłodno. Samochód zapalał bez problemu.
Zobaczymy czy problem wróci wraz z upałami.
Markatmag - 15-07-2019, 07:33
Imho wyglądają dobrze. Auto zdiagnozowane pod względem zapisanych błędów?
Objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem czujnika położenia wału lub wałka rozrządu.
Jeżeli jest uszkodzony powinien zostać błąd w sterowniku - sprawdź zanim wydasz na części.
darekdm - 15-07-2019, 08:56
Dzięki za odpowiedź.
Sprawdzałem przez ELM327 i nic nie było. CheckEngine nie świeci.
Pojadę na lepszy komp - zobaczymy czy coś znajdzie.
plecho1 - 15-07-2019, 10:41
Lepszego kompa do sprawdzenia silnika nie potrzeba, raczej potrzeba dobrego fachowca który umie zinterpretować odczyty parametrów pracy silnika. Błędy przeważnie pojawiają się już w ostateczności.
Padnięty któryś z czujników wcale nie musi od razu generować błędu, wystarczy że będzie przekłamywał wskazania przez co sterownik silnika będzie podawał inną dawkę paliwa niż potrzeba. Czasem w takich przypadkach może być winny czujnik temperatury silnika. Problem z nim można zweryfikować podpinając się rano do zimnego silnika, program powinien pokazywać temperaturę silnika podobną do temperatury otoczenia.
|
|
|