To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Prowadnice zacisku

pawelekm - 30-06-2019, 20:06
Temat postu: Prowadnice zacisku
Cześć,

Proszę o takie info.
Jak mają być umieszczone prowadnice zacisku z przodu ? Tzn.czy ta z gumką ma być u góry czy ma być na dole ?
Znalazłem dwie sprzeczne informacje. W instrukcji serwisowej umieszczonej tutaj na forum (ENG)
jest napisane, że ta z gumką ma być na górze.
Natomiast w instrukcji/książce serwisowej rosyjskiej napisane jest, że w silnikach 4G63
oraz 4G69 prowadnica z gumką ma być na dole.

To jak w końcu ma być ?

:?:

ENG


RUS

Bzyk_R1 - 30-06-2019, 21:46

pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno.
Bizi78 - 01-07-2019, 04:20

Wydaje mi się, że powinna być na dole 8) .


pawelekm - 01-07-2019, 08:12

Bzyk_R1 napisał/a:
pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno.


Właśnie o to chodzi.
Chciałem zrobić to sobie dokładnie.
Zaopatrzyłem się więc w:
- nowe tarcze
- nowe klocki
- nowe jarzma
- nowe prowadnice oraz uszczelnienia

Po tej wymianie zacisk (?) stuka jak szalony.
I teraz to właściwie obojętnie jak założę prowadnice.
Trochę to irytujące.
Było gdzieś także na forum, że ponoć "ten typ tak ma" i trzeba się
po prostu "przyzwyczaić".
O matko i córko ... :roll:
:roll:

Bzyk_R1 - 01-07-2019, 09:16

Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać
pawelekm - 03-07-2019, 10:43

Bzyk_R1 napisał/a:
Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać


Na starym zestawie było dobrze. Na nowym masakra.
Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk.
Miała to być zwykła eksploatacyjna wymiana klocków i tarcz.
Powiem szczerze, że to auto mnie dość mocno zaskakuje ... (nie chodzi o mój egzemplarz tylko auto samo w sobie).

Bzyk_R1 - 03-07-2019, 19:16

Cytat:
Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk.


NO WŁAŚNIE! A przez co te prowadnice przechodzą? Co trzeba ruszyć żeby stukało? Zacisk...

Powiem szczerze że mnie 3 rok zaskakuje ten samochód :wink:

pawelekm - 17-07-2019, 17:26

Powiem tak. Założyłem stare oryginalne jarzmo i .... cisza :roll:
Z drugiej strony nie mam niestety "starego" jarzma ponieważ podczas demontażu ukręciła się prowadnica (była tak zapieczona ...) i jej część została wewnątrz.
Pytanie za 100 punktów czy jarzmo z nowszej wersji outlandera np. takie będzie pasować ?

Bzyk_R1 - 17-07-2019, 19:23

Dobre pytanie, niby Outlander 2 ma te same heble bo już 3 generacja ma 294/26 i jarzmo delikatnie się różni żeby pomieścić grubszą tarczę.
pawelekm - 19-08-2019, 12:17

I inne pytanie, choć podobne.
Na zdjęciu przedstawiony jest zacisk i prowadnica tylna Outlandera (zdjęcie wziąłem gdzieś z internetu - pomijam cały "upaćkany" klocek w smarze).
Pytanie czy klocek powinien swobodnie i bez problemu ruszać się w zaznaczonych miejscach ?
(przód - tył).


Bzyk_R1 - 19-08-2019, 13:46

pawelekm, tak powinien, niestety zmieniłem już 3 komplet klocków z tyłu i żadne nie wchodzą lekko zawsze muszę szlifować niezależnie od producenta. W tym miejscu klocek musi lekko suwać się po blaszkach.
pawelekm - 19-08-2019, 17:24

Ok. Dzięki.
Klocki stały dęba z jednej i z drugiej strony :)
Wybijałem młotkiem (z czuciem ...) - bo ani drgnęły.
Pod blaszkami, od rdzy, spuchło jarzmo i wszystko się zaklinowało.
Ale tak jak mówisz - lekko podszlifowałem i chodzi świetnie.

Czekam jeszcze na Twoje zaciski i zajmę się ponownie przodem.

8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group