To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Błąd wskazań temperatury wody

pablo eldiablo - 21-07-2019, 16:31
Temat postu: Błąd wskazań temperatury wody
Cześć

miał ktoś może podobny problem: wariuje mi wskaźnik temperatury płynu chłodzącego na desce rozdzielczej. Po uruchomieniu silnika na zimno wskazówka jak normalnie w miarę rozgrzewania silnika podnosi się do połowy skali, a następnie wędruje do czerwonego pola, czasem opada na niebieskie pole aż, czasem stabilizuje się w okolicach czerwonego pola.... Generalnie ten najważniejszy ze wskaźników wskazuje u mnie co mu się podoba. :evil:

I nie, silnik się w rzeczywistości nie grzeje, ciągle jeżdżę podpięty do OBD i kontroluję temperaturę na osobnym czujniku. Stabilizuje się w zakresie 90-92'C i nie drgnie poza te wartości.

I nie jest to uszkodzony czujnik, bo zmieniałem trzy nowe, żeby się upewnić.

Co może być uszkodzone (tak, wiem, wszystko ;-) ) - ale raczej wiązka (i gdzie największe prawdopodobieństwo?), licznik w tablicy rozdzielczej?

Może ktoś przerabiał już temat, nie chcę wszystkiego rozbebeszać, a ciągła jazda z podpiętym OBD jest mało komfortowa. Mocno przewrażliwiony jestem na punkcie temperatury po moich przejściach z UPG w tym aucie... :P

Z góry dzięki za pomoc i sugestie :wink:

PS. 2007 2.5 DiD 100kW

Bizi78 - 21-07-2019, 18:27

A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów 8) .
pablo eldiablo - 21-07-2019, 22:08

Bizi78 napisał/a:
A czasem nie masz dwóch czujników: dwu pinowy do ECU a jedno pinowy do zegarów 8) .


Tak właśnie jest - błędne wskazania mam z jednopinowego, czujnik do ECU podaje prawidłowe.

Pisałem, że wskazania z OBD biorę z osobnego czujnika.

Tylko błędy wskazań z jednopinowego nie mają źródła w uszkodzonym czujniku, tylko w czymś po drodze dalej - pytanie gdzie szukać usterki...

Bizi78 - 21-07-2019, 22:51

A sprawdzałeś rezystancję tego czujnika na ciepłym silniku :?:
W manuału powinny być podane rezystancję przy konkretnych temperaturach.

pablo eldiablo - 22-07-2019, 07:31

Nie, ale trzy kolejne czujniki dają złe wskazania, więc zakładam, że to nie czujnik :wink:
Georg - 22-07-2019, 10:43

Przyczyna pewnie leży w płycie zegarów. Na początek sprawdź luty na pęknięcie i poluzowanie - wzrokowo i z przedzwonieniem ścieżek od punktu do punktu.
pablo eldiablo - 07-08-2019, 13:53

OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół. :roll:

I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc :-)

zbyszekm2 - 08-08-2019, 14:29

pablo eldiablo napisał/a:
OK, zauważyłem prawidłowość - im więcej włączam odbiorników prądu w aucie, tym wyżej skacze wskazówka temperatury wody na zegarach, powyłączanie odbiorników prądu skutkuje praktycznie natychmiastowym zjazdem na dół. :roll:

I tu prośba - czy dysponuje ktoś serwisówką ze schematem elektrycznym zegarów? Na forum znalazłem tylko serwisówkę do poprzedniej generacji, na ruskich stronach nie potrafię odnaleźć tych nieszczęsnych zegarów.. z góry dzięki za pomoc :-)

Większy pobór prądu powoduję wiekszy opór na kole pasowym, a co za tym idzie większy wysiłek silnika.
Raczej sprawdził bym stan chłodnic i układu chłodzenia, przeswit chłodnic itd.

Zuzia - 08-08-2019, 22:05

Tak jak Zbyszek pisze,sprawdź chłodnicę. Robiłem teraz rozrząd w sporcie i wyjmowałem chłodnicę było tak zabita syfem że nie miała prawa działać prawidłowo. Wymyta i wydmuchana ,wskazówka temp stoi teraz prawidłowo, przedtem miałem podobny objaw do twojego opisu plus prawie ciągłe wycie wentylatora.
pablo eldiablo - 09-08-2019, 17:05

Chłodnice są jak nowe, drożne i bez syfu.

To nie jest problem grzania, płyn chłodniczy ma prawidłową temperaturę, kontroluję to na osobnym czujniku. Problem jest natury elektrycznej, jest jakieś przebicie do zegarów.

Jeśli ktoś dysponuje rozpiską pinów w zegarach KB4 manual, to by mogło pomóc.


2020-05-13

Żeby domknąć temat - problem został jakiś czas temu rozwiązany, część wiązki elektrycznej do zegarów miała słabą masę. Ogarnięty elektryk znalazł, poprawił, działa jak należy ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group