To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Dźwignia/wybierak w Grandisie automat

Dżerald08 - 03-08-2019, 09:08
Temat postu: Dźwignia/wybierak w Grandisie automat
Witam wszystkich,
Ostatnio w moim Grandisie pojawiło się cos takiego,że po nocy jak zmieniam z N na D to lewarek zatrzymuje się jakby w połowie miedzy N a D, bieg wskakuje I skrzynia chodzi prawidłowo, jak jezdżę w ciągu dnia to jest OK. Czy to może być coś z wybierakiem ? To pojawiło się nagle któregoś dnia

jacek11 - 03-08-2019, 14:57

Dżerald08, Sprawdzałeś stan oleju w skrzyni ? jak wygląda ? kiedy ostatnio był wymieniany ?
Dżerald08 - 03-08-2019, 19:58
Temat postu: Drążek/wybierak
Stan oleju jest OK, wygląda na bagnecie myślę że dobrze. Posiadam auto dwa lata,oleju nie wymieniałem. Skrzynia chodzi bardzo dobrze, na zimnym I rozgrzanym, nie szarpie,nie piszczy itp, biegi zmienia ładnie. Czy może być jakiś problem w wybieraku ? Narazie to nie wpływa na jazde,tylko czy problem sie nie pogłębi.To się zrobiło w jednym momencie,wczesniej drążek chodził prawidłowo
Krzyzak - 03-08-2019, 21:32

Na skrzyni jest regulacja tej linki.
Dżerald08 - 03-08-2019, 22:31
Temat postu: Drążek/wybierak
Ta regulacja to gdzieś przy skrzyni czy wybieraku ?? Dzięki jak coś🍻😜
Krzyzak - 04-08-2019, 13:18

w automacie nie ma wybieraka - to tzw. inhibitor switch
jest na skrzyni i tam powinna być regulacja ale pamiętaj - chodzi o regulację linki, żebyś nie ruszał regulacji na switchu bo biegi przestaną wchodzić - tam jest przełącznik sterujący przepływem prądu w skrzyni

Dżerald08 - 04-08-2019, 14:41
Temat postu: Drążek/wybierak
Dzięki, trzeba będzie tam zajrzeč
Hugo - 05-08-2019, 21:26

Darku, a w przypadku gdy w automacie w Galancie ciężej niż kiedyś dźwignia przechodzi od P do D i z powrotem, tak jakby lekko zahaczając o każdy bieg po drodze to też może być kwestia regulacji tej linki przy skrzyni? Dodam, że linka blokady dźwigni ta od stacyjki działa bez zarzutu, ta od blokady pedału hamulca również, ale poluzowałem ją tak czy inaczej na maksa, tak, że po położeniu nogi na pedale hamulca już uwalnia dźwignię biegów.
Krzyzak - 05-08-2019, 22:54

Nie wiem. Odepnij linkę przy lewarku i sprawdź jak chodzi sam lewarek.
Hugo - 06-08-2019, 21:54

Krzyzak napisał/a:
Odepnij linkę przy lewarku i sprawdź jak chodzi sam lewarek
Wymieniłem lewarek na inny jakiś czas temu i bez zmian. Nie pamiętam tylko czy sprawdzałem jak pracuje sama linka biegów, ale wątpię by się zacierała.
Krzyzak - 06-08-2019, 22:02

Śrubę na skrzyni nie dokręciłeś zbyt mocno? Bo to generalnie ona jest odpowiedzialna za działanie (jeśli linka i lewarek chodzą normalnie).
Adko - 03-11-2019, 22:20

Dżerald08 napisał/a:
Stan oleju jest OK,
ale wiesz że stan sprawdzamy na ciepłym oleju :lol:
Nie masz serwisówki ? Jest tak dokładna że głowa boli tyle że po angielsku, wystarczy użyć tłumacza google. Jest wszystko opisane jak pomierzyć ten przełącznik biegów - Ihibitor za pomocą miernika , jak ustawić, jak dokręcać itd
wsio
np.
Poluzuj śruby mocujące korpus przełącznika blokady,
a następnie obróć korpus przełącznika inhibitora, aby wyrównać
drugi otwór od końca sterowania ręcznego
dźwignię z otworem w korpusie przełącznika inhibitora



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group