To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Przepływomierz masowy powietrza, powtarzający się problem

dariex - 04-08-2019, 18:13
Temat postu: Przepływomierz masowy powietrza, powtarzający się problem
Cześć.
Z góry uprzedzam że opis będzie długi,bo temat przerabiam już dłuższy czas.
Mniej więcej dwa lata temu w moim aucie ( Lancer sportback 2010,1.8 benzyna,143kM) został wymieniony przepływomierz masowy powietrza ponieważ auto nie trzymało obrotów.
Po wymianie wszystko teoretycznie było ok do czasu kiedy pojawily się wysokie temperatury powietrza na zewnątrz.
Pokazuje się check,który pojawia się i znika.Kod błędu informuje że jest znów problem z przepływomierzem,jednak mechanik po sprawdzeniu problemu twierdzi że wszystko jest ok i że jeśli ponownie pojawi się kontrolka błędu ,powinnam wybrać się do elektryka.
Szczerze mówiąc temat wtedy olałam,gdyż check więcej się nie pojawił,do czasu kiedy znowu zmienila się pora roku i ponownie podskoczyly temperatury .
Jakiś miesiąc temu ponownie pokazał mi się check,który znów zapalał się i gasł zazwyczaj po ponownym odpaleniu silnika.
Komputer ponownie pokazuje problem z przepływomierzem,tym razem informuje o zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego.
Problem pogłębia się o tyle,że dwukrotnie auto gaśnie w trakcie jazdy na niskich obrotach,pokazując od razu check a za drugim razem także asc off.
Za pierwszym razem samochód odpala od razu,za drugim już mniej chętnie,gdyż nie trzyma obrotów ale gdy udaje się go uruchomić od razu podjechałam na warsztat.
Auto odebrałam wczoraj,mechanik informuje mnie że uszczelnił dolot powietrza, wyczyścił przepustnicę oraz czujnik w MAF ,skasował błąd i gra.
Niestety nie do końca,bo zdążyłam dojechać do domu,auto powstało z 4h i po odpaleniu przejechało raptem parę metrów aby znów zgasnąć,pokazać te same objawy (check,asc off)
Tym razem komputer pokazuje błąd p0102 ,więc za niskie napięcie na wejściu przepływomierza.
Samochód nie trzyma obrotów,ledwo udaje mi się go przestawić na bok.
Dodam,że dziś znów auto odpaliło,check się nie zaświecił ale sądzę że to nie koniec zabawy.
Czy ktoś ma pojęcie co z tym fantem?
Czy trzeba znów wymienić przepływomierz ,czy to może być inna bzdura ,która zakłóca prawidłowa pracę silnika ,ew jakieś namiary na kogoś mądrego w tym temacie w Krakowie.Dziekuje.

Mazin89 - 04-08-2019, 20:35

dariex napisał/a:
wyczyścił przepustnicę


dariex napisał/a:
Samochód nie trzyma obrotów


Pytanie czy zrobił adaptację przepustnicy po czyszczeniu. Bo jeśli nie to zrobił fuszerkę i może to powodować nie trzymanie obrotów. Możesz to zrobić sama. Na forum jest temat o tym:

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=607690#607690

dariex napisał/a:
Czy trzeba znów wymienić przepływomierz ,czy to może być inna bzdura ,która zakłóca prawidłowa pracę silnika


Jeżeli MAF był wymieniony, a problem nadal występuje to szukałbym przyczyny gdzie indziej.

dariex napisał/a:
a za drugim razem także asc off.


dariex napisał/a:
Za pierwszym razem samochód odpala od razu,za drugim już mniej chętnie,gdyż nie trzyma obrotów


U mnie tak było. Wchodził w tryb awaryjny. Doraźnie pomagało odpięcie akumulatora. Oczywiście jest to leczenie objawowe, które pozwala np dojechać do domu albo warsztatu - nie usunie to problemu. Problemem była nieszczelność w dolocie.

Błąd P0102 nie koniecznie oznacza elektrykę, może oznaczać też nieszczelność.

https://www.autocodes.com/p0102_mitsubishi.html

Tak czy inaczej poszukałbym dobrego elektryka i sprawdził połączenie MAF. Jeżeli nie przejdzie to szukać gdzieś nieszczelności. A jak dalej nie przejdzie to auto do jeziora :)

dariex - 04-08-2019, 21:46

Czy zrobił adaptacje tego nie wiem 🤷ale dzięki za temat , ogarnę to sama.
Trochę mi szkoda go do jeziora ,w sumie jak mnie nie denerwuje z tymi obrotami to całkiem mile zwierzątko.
Dzięki .Będę kombinować dalej .

tyku - 05-08-2019, 14:22

Cytat:
został wymieniony przepływomierz masowy powietrza
Na jaki został wymieniony (oryginał, zamiennik) :?:
dariex napisał/a:
mechanik informuje mnie że uszczelnił dolot powietrza
Jak to zrobił :?: :roll:
Najczęściej jest źle zapięty filtr powietrza (jak zostaje wymieniany), ale to mechanik powinien zdiagnozować. :wink:
Tu o przepustnicy: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85989

LEARNING PROCEDURE FOR IDLING IN MPI ENGINE

PURPOSE
When the engine-ECU is replaced, or when the learning value is initialised, the idling is not stabilized because the learning value in MPI engine is not completed. In this case, carry out the learning method for the idling through the following procedures.

LEARNING PROCEDURE
1.Start the engine and carry out the warm-up for the engine coolant temperature to reach 80°C or more.
When the engine coolant temperature is 80°C or more, the warm-up is not needed if the ignition switch is in "ON" position once.
2.Place the ignition switch in "LOCK" (OFF) position and stop the engine.
3.After 10 seconds or more, start the engine again.
4.For 10 minutes, carry out the idling under the condition shown below and then confirm the engine has the normal idling.

Transmission: Neutral <M/T> or "P" range <A/T, CVT or TC-SST>
Operation in lamps, fan and attachments: Not to be operated
Engine coolant temperature: 80°C or more
CVT fluid temperature: 60°C or more <4J1>
note When the engine stalls during the idling, check the dirtiness (on the throttle valve) of the throttle body and then perform the service from Procedure 1 again.

INITIALISATION PROCEDURE FOR THROTTLE VALVE CONTROL SERVO
Disconnecting and reconnecting the battery cables causes the throttle valve closed-position value learned to be erased from the memory. This may prevent the idle speed control from being executed properly. When the battery cables have been disconnected and reconnected, initialise the throttle valve control servo in the following manner.
1.Turn the ignition switch to "ON" and then to "LOCK" (OFF).
2.Keep the ignition switch in "LOCK" (OFF) for at least 10 seconds.

dariex - 05-08-2019, 23:47

Wymieniony na Delphi af10203,nie wiem jaki jest montowany oryginalnie.

Zrobiłam adaptacje, przejechałam jakieś 40km, znów włączył się tryb awaryjny, tyle,że nie wyłączył się silnik.
Ponieważ byłam poza domem ,to ryzyk-fizyk wróciłam.Pod domem odpaliłam jeszcze raz - check zniknął 🙄.

[ Dodano: 14-08-2019, 23:15 ]
EDT.
Okazało się że jednak przepływomierz do wymiany 🤷

piotrektalma - 22-09-2020, 23:43

Witam, widzę, że wielu Lancelotow cierpi na przypadłości w/w typu.

Zacząłem się doszukiwać i po podlaczeniu OBD i odczytaniu bledu P0222 zaczynam myslec o wymianie czujnika polozenia przepustnicy. Drobna sprawa niestety dostepne ustrojstwo jest plastykowe..

No ale nie o tym chcialem pisac..

Moze troche glupie pytanie ale czy przepustnica powinna byc zamknieta ? OBD wskazuje na 10% otwarcia co powierdze wizualnie. otwiera sie max do 85 % co tez by na oko sie zgadzalo. Jeżeli tak to czujnik jest w porządku choć planuje go i tak ściągnąć i skontrolować.

By może powinienem wyregulowac motylek przepustnict zeby byla domknieta, a zawor (silniczek krokowy) niech zrobi swoje... chyba ten bajpas powinien wystarczyc zeby wyregulowac obroty do tych 700-800 nominalnych.. podczasgdy teraz problemy z odpalaniem a jak juz daje rade to stoja na 1500 przy czym chodzi jak na 3 garach... póki nie zacznę grzebać głębiej.. proszę o jakąś rade. może istnieje pewne ustawienie domknięcia przepustnicy, ile mm czy % ma być uchylona... nie wiem ale help me!!

tyku - 23-09-2020, 10:31

piotrektalma, Wykres dla silnika 4B10.

:roll:

piotrektalma - 26-09-2020, 10:23

Jaka to aplikacja pod obd ? ja mam jakis "car scanner", wynika z tego ze przepustnica jest ok czujnik polozenia przepustu, więc też ok. Dzisiaj pobawię się z cewkami, a potem zabiorę się za silniczek krokowy.. łatwo go ściągnąć? da się to zrobić na parkingu ? Potem zostanie mi juz tylko czujnik temperatury płynu chłodniczego i sonda lambda, jak dalej tak będzie to rozrząd do wymiany i zawory do kontroli..
Mazin89 - 26-09-2020, 13:55

Aplikacja Torque


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group