To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła

miki1234567 - 24-08-2019, 11:54
Temat postu: [II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła
witam. problem polega na tym iż po przełączeniu pokrętła w tryb 4x4 nadal nie mam napędu na tylną oś.

[ Dodano: 24-08-2019, 11:58 ]
komputer wyświetla zbyt wysoką temperaturę sprzęgła (błąd chyba c142 albo145), gdy przednie koła się kręcą w trybie 4x4 szybko rośnie tem. sprzęgła wyświetlana przez komputer a napędu na tylną oś brak....

[ Dodano: 24-08-2019, 12:02 ]
jeśli przednie koła buksują w trybie 2H to temperatura sprzęgła pozostaje stała. Dodam tylko że w trybie 4H zarówno prąd jak i moment obrotowy przynajmniej teoretycznie jest przekazywany bo robiłem testy jazdy z kompem

supeer - 24-08-2019, 12:26

Patrzyles na stan oleju w dyfrze?
miki1234567 - 24-08-2019, 12:31

tak. sprawdzałem. dziwne jest to jeszcze że postanowiłem podnieść go i zobaczyć które koła się kręcą i na sucho gdy jest na podnośniku to jest prawidłowo ale po czasie zapalił się błąd od esp. opuściłem auto, ruszyłem na asfalcie bląd znikł i przez dzień lub dwa napęd działał po czym przestał

[ Dodano: 24-08-2019, 12:36 ]
a wie ktoś może gdzie jest ten czujnik od temp sprzegła? bo w trybie 4wd wg komputera gdy koła przednie buksują to tem. sprzęgła w 5sekund wzrasta do 200 stopni po czym jak zdejme nogę z gazu to stygnie do zera w około 30 sekund. dziwne to troche....

supeer - 24-08-2019, 15:23

Mialem tez napisac o oleju w przekladni 😁 jest? Wymieniales?
kajos - 24-08-2019, 21:21

albo przewod sie urwal albo czujnik
jak byy olej podgrzal sie do 200stopni to by byl dym i odrazu zatarcie

ogarnij dobrze ta wtyczke co jest na moscie

miki1234567 - 26-08-2019, 10:38

Dobra dzięki....

[ Dodano: 26-08-2019, 20:50 ]
Więc tak: wtyczka na moście jest ok, tzn. dochodzi do niej i wychodzi z niej prąd jeśli jest na 4 wd. w trybie 2wd prądu brak. ale czym ten prąd steruje? i gdzie ten czujnik temperatury? jeśli chwilę kręcą się tylne koła to natychmiast wyskakuje komunikat o zbyt wysokiej temp. systemu 4wd i komputer pokazuje temp sprzęgła dochodzącą do 200 stopni a dopiero po wystygnięciu do zera da się skasować błąd. i dlaczego pokazuje 0 stopni skoro na zewnątrz jest 25.... dziwne to wszystko

vavoom - 03-09-2019, 19:31

C145A* - Wiring harness or coupling coil short circuit failure
C145D* - Wiring harness or coupling open circuit failure
C145F* - Coupling overload
(kody z ASX 2010, nie wiem, czy są te same co w OII)


Prąd steruje elektromagnesem w sprzęgle napędu. A dokładniej - poprzez sygnał o zmiennym współczynniku wypełnienia (PWM) regulowana jest wartość natężenia, czyli stopień zapięcia sprzęgła.

Czujnika temperatury w samym sprzęgle raczej nie ma - na obudowie sprzęgła od góry powinien być czujnik temperatury powietrza.

PS. W sprzęgle nie ma oleju. Jest w tylnym dyfrze (ale wątpię, żeby tam był czujnik temperatury) i jest w przekładni kątowej z przodu. Sprawdź, skąd dokładnie masz odczyty o wysokiej temperaturze.

Moody - 03-09-2019, 21:49

W tym sprzęgle jest olej. Tzn nie ma go w tej zewnętrznej użebrowanej obudowie przykręcanej do dyferencjału.
Dopiero wewnątrz tej obudowy znajduje się sprzęgło właściwe (fot1) z własną obudową i w nim jest olej (resztki widać na fot2).
Drugą fotkę zrobił dla mnie gostek z jakiegoś forum, który zdecydował się samodzielnie naprawić to sprzęgło (ja już chyba kiedyś o tym pisałem).
ASO nie wiedziało nic o oleju - napisał więc do Mitsu do samej Japonii. Potwórzyli za ASO, że nie przewiduje się naprawy tego elementu - tylko wymiana.
Ale podali, że na etapie składania tego sprzęgła w fabryce jest zalewane olejem i podali nawet dokładnie jakim typem (mogę poszukać jak ktoś potrzebuje) - to olej stos w skrz. autom.
Ma charakterystyczną czerwonawą barwę co widac na wspom. drugiej fotce.

fot1
fot2

Występowanie w zewn. użebrowanej obudowie innego oleju niż czerwony świadczy o przepuszczaniu uszczelnienia dyferencjału.

---
Do sprzęgła dochodzą tylko dwa przewody - zasilanie cewki elektromagnesu.
Z tego co wyczytałem pomiar a raczej szacowanie temperatury odbywa się pośrednio na podstawie innych danch (np: ABS, czas pracy, temp zewn).
Przegrzanie sprzęgła może skutkować jego zapieczeniem i zblokowaniem - to się właśnie przydarzyło temu gostkowi.
Wówczas jest stały napęd na wszystkie koła z brakiem niwelowania różnic przednia/tylna oś. A więc nieciekawie.

vavoom - 03-09-2019, 22:25

@Moody, masz może więcej fotek?
Wszystko się zgadza, przy czym należy doprecyzować, że to sprzęgło nie jest składane w fabryce Mitsu, tylko GKN. Nie wiem jak OII, ale inne auta z tym samym sprzęgłem mają czujnik temperatury powietrza na obudowie.
Teoretycznie soft zapobiega przegrzaniu sprzęgła, bo nie tylko analizuje sytuację na bieżąco, ale i przewiduje możliwość przegrzania. Pod warunkiem, że cała elektronika i wszystkie czujniki są sprawne...

Moody - 11-09-2019, 21:15

Reszta fotek z tej akcji:
fot.1 , fot.2 , fot.3 , fot.4 , fot.5 , fot.6

PS. Nie napisałem, że producentem tego sprzęgła jest Mitsu.

vavoom - 12-09-2019, 10:47

Dzięki.
Pablo1986 - 23-07-2023, 21:10

A gdzie takie sprzęgło dostać bo moje spięło na amen i teraz mam stały napęd na 4 buty😭
Moody - 27-07-2023, 21:07

A czym się to objawia? Coś ze sterowaniem - nie daje się wyłączyć pokrętłem czy faktycznie załączone na stałe sprzęgło i "rwie" co chwilę podłoże którymś z kół z braku różnicowania przód/tył?
Pablo1986 - 27-07-2023, 21:21

Cały czas spięte nie reaguje na pokrętło, czuć na zakrętach że jedna oś nie nadąża za drugą innymi słowy brak różnicowania
Moody - 28-07-2023, 21:07

Jak już pewno zdążyłeś wyczytać producent nie przewiduje naprawy tego sprzęgła. Tylko wymiana.
Nowe pewno kosztuje majątek więc trzeba się rozejrzeć za używką.

Spróbuj jeszcze jednej rzeczy - ale nadzieja b.nikła - odłącz przewód sterujący to sprzęgło.
Może z jakiś powodów cały czas dostaje napięcie i przez to jest ciągle załączone.

Nie powinno się jeździć w takim stanie. Wskutek ciągłych naprężeń w końcu coś chrupnie.
A jak musisz jeździć to na czas znalezienia rozwiązania zdemontować wał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group