[02-06]Lancer CS0 - Lancer CS9? Przywitanie i kilka pytań
seba316fx - 24-08-2019, 23:03 Temat postu: Lancer CS9? Przywitanie i kilka pytań Witam wszystkich Mitsumaniaków !
Kupiłem trzy miesiące temu Lancerka, zupełnie przez przypadek, wygrał fakt, że auto udało się kupić za małe pieniążki, jest stosunkowe świeże bo 2005 rok i miało tylko 175kkm oraz wymieniony rozrząd. Auto kupione w Szwajcarii, więc póki co ruda nie wyłazi na zewnątrz, podłoga wyglądała ok, w środku też w fajnym stanie, przekonał mnie do siebie sylwetką przypominającą Volvo, a środkiem takiej japońskiej rajdówki, głównie dzięki kierownicy Momo.
Przesiadłem się na to auto z Saaba 9-3 pierwszej generacji, pod względem wyposażenia, komfortu oraz mocy, auto odpada w przedbiegach, ale pod względem prowadzenia się na drodze wygrywa bez zastrzeżeń, mimo że Saab również dawał przyjemność z jazdy, głównie z powodu fajnych turbodoładowanych silników, to niestety tylko tutaj jest +, bo mimo wszystko Lancerem można śmiało wchodzić w zakręty bez potu na czole, świetnie sobie radzi z przyczepnością.
Mój silnik z tego co rozumiem to 2.0 DOHC, nie którzy twierdzą, że to badziew, inni że stara sprawdzona jednostka; jak to jest mniej więcej w rzeczywistości? W Saabie również był silnik 2.0t, ale były różnorakie wersje, ogólnie każdy zadbany motor odwdzięczał się wg mnie bezawaryjnością oraz znakomitą dynamiką, ale wśród ludzi mających te auta, wygrywał b204l, ponieważ był wykonany trochę z innych materiałów, i świetnie nadawał się do modyfikacji - ja miałem b205e, czyli następce o którym już zdanie było złe, ale jedynie w gronie saabów, bo dla zwykłego zjadacza cheleba który nie modził auta na ponad 200 koni mechanicznych, nie było różnicy; czy tutaj wygląda to podobnie? tzn. jednostka jest spoko, ale następnym razem lepiej skupić się na innym? Gdzie dowiedzieć się jakie mam oznaczenie silnika?
Pytanie co do skrzyni biegów, auto haczy na 2 i 3, o tyle że trójkę nie sprawia kłopotów w 90% przypadków, natomiast dwójka odwrotnie w 90% sprawia kłopot - wszystko odbywa się na zimnym silniku, po 5 minutach jazdy, każdy bieg wbijam jakby ta skrzynia pierwszy raz dopiero była używana. Czy w takim przypadku mogą to być synchronizatory? Chodź w poprzednim aucie jak miałem skopany synchronizator, nie miało to znaczenia czy zimny czy ciepły, po prostu 1 na 100 powodował zgrzyt.
Czy jest jakiś taki pakiet startowy, w który zazwyczaj trzeba zainwestować mimo tego co robił poprzedni właściciel?
zbychu74 - 25-08-2019, 21:02
seba316fx, Twój silnik to 4g63 2,0 bardzo trwały silnik o ile był serwisowany.Skrzynia swoje humory ma ale jak przesmarujesz co trzeba to jest git.
A pakiet startowy to tak jak w każdym aucie :rozrząd,olej filtry.
seba316fx - 26-08-2019, 22:22
Skrzynie przesmarować tzn. co da się zrobić dokładnie? Z czystej ciekawości, motor 4g63 był zapewne montowany w różnych modelach Mitsubishi, czy występował również z turbo? Czy teoretycznie jest możliwość dołożenia turbo?
MitsuGo - 27-08-2019, 07:37
seba316fx napisał/a: | Z czystej ciekawości, motor 4g63 był zapewne montowany w różnych modelach Mitsubishi, czy występował również z turbo? Czy teoretycznie jest możliwość dołożenia turbo? |
Witaj, tak 4G63 turbo występował w Outlanderze 1
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98751&postdays=0&postorder=asc&start=0
Lancer CS z 4G63 ma marny stosunek mocy na kg masy własnej. Colt 1.6 SOHC wypada tu lepiej.
|
|
|