To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] EGR do wymiany ?

gshesiu - 04-09-2019, 20:38
Temat postu: [3.2 DID] EGR do wymiany ?
Stan wyjściowy, problemowy, obserwacja na torque:
Normalnie zamontowany mój EGR:
Zero błędów, praca EGR nadążna w porządku (torque pokazuje max kilka % błędu wysterowania egr wahające się w około zera), na oko wszystko pracuje ok. Ale...
taka sytuacja:
but w podłogę od 80km/h, przy przyspieszaniu do 120km/h i zmianie biegu z 4 na 5 ciśnienie doładowania spadało do około 140...160 i po kilku sekundach (4...5 sekund) narastało do coś ponad 200. Czyli podczas wyprzedzania innego pojazdu gdy zmiana biegu z 4 na 5 była długa kilkusekundowa chwila zawahania i auto ciągnie dalej powoli zwiększając ciśnienie doładowania. Odczuwalne to było jako kilkusekundowy zanik mocy. Podobnie z 3 na 4, ale to zauważyłem później, bo mniej wyczuwalne.
Zaślepiłem na próbę EGR. Zaślepka na uszczelce koło grzybka zaworu
Teraz but w podłogę, ciśnienie przy przyspieszaniu około 220 , żadnych problemów przy zmianie biegu, tylko lekki spadek na 200 i znowu około 220, prawie niewyczuwalne, auto idzie jak brzytwa. Równo przyspiesza, jak dla mnie ideał.

Czy trafnie oceniam że EGR "przepuszcza" , nie wiem albo ciężko chodzi i powoli się zamyka, albo po prostu przepuszcza ciśnienie i nie zamyka się na 100% (słaba sprężyna)?
Diagnoza to uszkodzony EGR ? Bo na to mi wskazuje zachowanie auta po zaślepieniu egr.
Wcześniej czyściłem już ERG, ale nic to nie dało w porównaniu z tym co jest po zaślepieniu. W mojej niefachowej ocenie po zaślepieniu auto jedzie jak po jakimś tuningu.

Co robić:
- kupić nowy EGR (taki za około 1200zł czy można jakiś zamiennik coś tańszego) ?
- kupić nowe pół egra (na różnych portalach są albo to czarne (elektryka), albo to aluminiowe (mechanika),
- to nie egr, to coś innego a ja źle oceniam że egr padnięty , bo żadnych błędów nie daje komputer ?

jepm - 05-09-2019, 08:33

Najlepiej - podmienić EGR na taki o którym wiemy ze jest sprawny i wszystko będzie jasne - czy EGR czy coś innego.
gshesiu - 05-09-2019, 09:21

Takiej możliwości niestety nie mam.
jepm - 06-09-2019, 12:02

A ile przebiegu zrobiłeś na tym EGR który masz ? Jak dobrze powyżej 100 tys. to i tak powoli będzie nadchodził jego kres wiec specjalnie nie stracisz jak kupisz nowy.
gshesiu - 06-09-2019, 12:08

Aktualny przebieg pojazdu to chyba 203tys km. EGR od nowości.
Jako że nie chciałem jeździć na zaślepionym EGR, wczoraj wymontowałem go, rozkręciłem z ciekawości w celu zobaczenia czy ma jakąś wadę mechaniczną bo to nieskomplikowane urządzenie, rozkręciłem wyjmując nawet grzybek i sprężynę, wszystko wypsikałem w WD40, poskładałem (może szkoda nie posmarowałem prowadnicy grzybka jakimś smarem wysokotemperaturowym). Dzisiaj przetestowałem - auto jedzie co do ciśnienia ładowania tak jak przy zaślepionym egr , czyli się naprawiło. EGR działa. Turbo ładuje prawidłowo. Miłe zaskoczenie. Ciekawe jak długo.

jepm - 06-09-2019, 14:19

U mnie pierwszy wytrzymał jakieś 190 tys. Drugi jeździ do dziś. Ogólnie niezły wynik. W pierwszym padała elektryka - raz działał a raz nie - czyszczenie nie pomagało.
greenisbetter - 19-08-2021, 20:17

Wymieniony EGR tylko na oryginalny czy polecicie jakieś zastępczy??
zbyszekm2 - 28-09-2021, 12:59

greenisbetter napisał/a:
Wymieniony EGR tylko na oryginalny czy polecicie jakieś zastępczy??

nie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group