Pajero II - (3.0 V6 24V '97) Błąd prądu wtrysku 2
Monterka - 11-09-2019, 20:24 Temat postu: (3.0 V6 24V '97) Błąd prądu wtrysku 2 Witam,
Mam następujący problem. Auto odpala na zimnym, na ciepłym czasami. W czasie jazdy potrafi zgasnąć. Czasem odpali od razu, czasem nie. Po podłączeniu do komputera pojawia się błąd prądu na wtrysku 2 i tu mam problem, ponieważ nie wiem jak są numerowane wtryski w tym silniku. Próbowałam poszukać, ale nigdzie nie trafiłam na schemat silnika, a plik do jakiego da się dostać przez linki na tym forum są uszkodzone właśnie w tym, konkretnie mi potrzebnym temacie.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny, lub zupełnie inny problem z silnikiem, wtryskami, garami lub prądem i zna tą sekwencję?
Dzięki i pozdrawiam.
plecho1 - 11-09-2019, 20:57
Masz LPG? Prawdopodobnie u Ciebie błędy da się sprawdzić w ten sposób https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Nie wiem jakim komputerem się podpinałaś ale większość uniwersalnych ma problem ze starszymi niż 2001r. Miśkami więc warto dodatkowo sprawdzić metodą błyskową.
Monterka - 12-09-2019, 07:41
Komputer który był podłączany, kilka razy już uratował jego żywot. Więc jestem pewna, że błąd jest akurat ten i problem mam właśnie w lokalizacji tego wtrysku.
plecho1 - 12-09-2019, 08:03
A czy masz LPG? Pytam bo to ważna informacja przy tym problemie. Oraz podaj dokładny numer błędu odczytany komputerem.
Monterka - 12-09-2019, 09:42
Mam LPG, niestety numeru błędu nie podam, bo nie zapisałam. Ponownie podłączyć komputer będę mogła dopiero w przyszłym tygodniu. Chyba...
Początkowo pojawiał się też błąd czujnika położenia wałka, ale to wynikało ze słabego akumulatora. Po zmianie, wszystkie błędy czujników zniknęły, został błąd prądu wtrysku.
plecho1 - 12-09-2019, 11:48
A czy coś niepokojącego dzieje się z silnikiem czy tylko jest ten błąd? Całkiem możliwe że ten błąd jest związany z instalacją LPG a dokładniej, z niewłaściwą emulacją wtryskiwacza benzynowego przez sterownik LPG jeśli błąd pojawia się tylko na gazie i jeśli silnik pracuje prawidłowo. Jeśli pojawia się i na gazie i na benzynie i silnik nie pracuje równo to może być problem z wiązką LPG lub ze sterownikiem ale żeby to zweryfikować trzeba by znać przynajmniej dokładny numer błędu.
Tak jak pisałem wcześniej, w Miśkach starszych niż 2001 nie trzeba się podpinać pod komputer by sprawdzić błędy, wystarczy w złączu OBD połączyć ze sobą piny 1 z 4 jakimś kawałkiem drucika, przewodu, rozgiętym spinaczem biurowym po czym trzeba włączyć zapłon. Jak będzie jakiś błąd to kontrolka silnika zacznie nieregularnie mrugać, jak błędów nie będzie, to będzie mrugała jednostajnie. W tamtym linku masz opisane jak liczyć te błyski lub można nagrać film telefonem i wrzucić do tematu a spokojnie ktoś to zinterpretuje.
W tym temacie masz pokazany rozkład pinów z gnieździe OBD https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Monterka - 12-09-2019, 17:56
Wszystko się zgadza, ale ja na tą chwile potrzebuję schematu w jakiem układzie numerowane są wtryski, by wiedzieć, który jest tym wtryskiem 2, przy którym trzeba się pochylić przy naprawie.
plecho1 - 12-09-2019, 21:02
Osobiście nie wiem jak się liczy cylindry w tym silniku, tu masz różne serwisówki, może znajdziesz potrzebne informacje https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
Bizi78 - 13-09-2019, 01:59
|
|
|