Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Carisma 1.8 pb lpg problem z obrotami
Barteq - 21-09-2019, 19:11 Temat postu: [Cari 1.8] Carisma 1.8 pb lpg problem z obrotami Witam
Posiadam Mitsubishi Carisma 1.8 sohc 1996r. Pb plus lpg Stag. Po ostatnim odłaczeniu akumulatora związanym z wymianą wiązki zasilającej wtrysk paliwa pojawił się problem z nauką obrotów. Silnik pracuje prawidłowo, ale jedynie na postoju. Utrzymuje okolo 750 rpm. Po włączeniu klimy, przy kreceniu kierownicą podbija obroty. Niestety w czasie jazdy po wcisnieciu sprzęgła obroty spadaja do poziomu 500rpm i silnik potrafi zgasnąc. Uczylem obrotów kilkukrotnie, przejechałem też 200km. Pragnę nadmienic iz auto zachowuje się identycznie na pd jak i lpg. Nauka obrotow przy wylaczonej instalacji gazu. Przepustnica czyszczona - jednak bez demontazu. Przekaźniki pompy paliwa oraz wtrysku sprawne. Wszystko działa jak należy . Proszę o poradę co jeszcze można sprawdzić?
czarter - 21-09-2019, 21:04
Przede wszystkim czy są jakieś błędy w sterowniku? CE świeci? Niestety takie coś to może być wszystko
Na razie skup się na sprawach najbardziej bieżących. Zrobiłeś zasadniczo dwie rzeczy, które mogły negatywnie wpłynąć na samochód:
1. wymieniłeś wiązkę zasilającą
2. odłączyłeś aku
Teraz zadaj sobie 2 pytania:
1. Wymieniłeś wiązkę, ale czy aby na pewno wszystko zostało dobrze zamontowane? Sprawdź bardzo dokładnie. Czy nie popsułeś czegoś "przy okazji", czegoś w pobliżu tej wiązki?
2. Czy kiedykolwiek wcześniej odłączałeś akumulator?
Barteq - 21-09-2019, 21:21 Temat postu: Carisma 1.8 pb lpg problem z obrotami Kontrolka check prawidłowo, zapala sie po włączeniu zaplonu a następnie gaśnie. Akumulator był odlaczany kilkukrotnie w przeszłości i nauka obrotów przebiegała zawsze sprawnie. Obecnie poza brakiem podbicia obrotow wszystko działa jak przed wymianą. Na postoju prawidłowo, gdy pokrece kierownica podwyższa sprawnie obroty chwilowo na 1100rpm, natomiast w czasie jazdy nie podbija obrotów i silnik gasnie. Przewody powinny byc prawidłowo podłaczone - zweryfikowane przez gazownika. Uczony obrotów na pb. Co ciekawe gdy się zatrzymam obroty wracają z poziomu 500 rpm na 750 rpm i silnik pracuje w trybie jałowym. Pytanie czy w czasie jazdy za podbijanie obrotów odpowiada jakis czujnik, inny niz za obroty na postoju?
czarter - 21-09-2019, 23:15
Nie znam dokladnie akurat tego silnika, ale na początek sprawdź (o ile występują w tym aucie):
- czujnik połozenia przepustnicy
- czujnik martwego połozenia przepustnicy, fachowo "idle position switch". Jest to czujnik, ktory ma za zadanie wykrywać czy kierowca naciska chociaż lekko na pedał gazu.
- czujnik prędkości samochodu
Jakie wartosci mają być masz w manualu i sprawdzaj zawsze przez kompa.
No i nie powiedzialeś czy są jakieś blędy
Barteq - 23-09-2019, 18:17
Błędy sprawdzone poprzez wymiganie check engine. Nie wskazał żadnego błędu. Co ciekawe jeździłem powoli po placu. Do przodu i do tyłu . W pewnym momencie zaczął podbijać obroty. Przejechałem kilka km na pb i pracował prawidłowo. Nastepnie na lpg również. Niestety po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu obroty znow zaczęły spadać. W czasie jazdy obroty jałowe 500rpm i poniżej, natomiast na postoju prawidłowo.
czarter - 23-09-2019, 19:22
a co z tymi czujnikami?
|
|
|