Outlander II GEN Techniczne - Turbina nie daje pełnej mocy. Wilgoć na czujnikach?
luk94 - 25-09-2019, 08:31 Temat postu: Turbina nie daje pełnej mocy. Wilgoć na czujnikach? Witajcie.
Taki mam temat z Outlanderem 2.0 DID BSY 140km
Robilem turbinę u jednego znachora. Okazało się naprawa turbiny była nieudolna. Warsztat zrobił tą Turbinę po raz drugi u innego specjalisty. W mojej ocenie była jakaś poprawa ale nie mam porówania do innego auta.
Z obserwacji wynika że przy wilgotnych dniach (deszcze mgły) auto jest strasznie zmulone. Jak jest z kolei ciepło to auto regauje na gaz inaczej.
Ktoś przerabiał coś podobnego? Jakiś czujnik zawilgocony? Komputer nic nie pokazuje- żadnych błędów.
potentator - 25-09-2019, 08:35
to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny...
luk94 - 25-09-2019, 08:50
potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie...
potentator - 25-09-2019, 10:26
Jak masz idiotycznie odpowiadać, to wciśnij sobie kompresor do kół i będzie git...
luk94 - 25-09-2019, 11:44
potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, |
Gdzie ten czujnik jest powiedz proszę?
potentator - 25-09-2019, 12:49
W kolektorze
Moody - 25-09-2019, 19:38
luk94 napisał/a: | potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie... |
To mogą być problemy ze zmienną geometrią. Warto sprawdzić.
kajos - 25-09-2019, 20:14
Moody napisał/a: | luk94 napisał/a: | potentator napisał/a: | to nie czujnik zawilgocony a czujnik cisnie atmosferycznego wariuje, miałem to czasami u siebie, że w jarze potrafił wejść w tryb awaryjny... |
Dobra to usciśle że turbina nie ładuje w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 2000tyś dostaje dopiero kopa..
Mnie też czasem głowa boli jak ciśnienie niskie... |
To mogą być problemy ze zmienną geometrią. Warto sprawdzić. |
albo gruszka nie pracuje
luk94 - 25-09-2019, 21:12
Gruszka nowa i łopatki też. Kupiłem czujnik doładowania wymienię i zobaczymy.
[ Dodano: 30-09-2019, 11:19 ]
Czujnik zmieniony, kupiłem na allegro za 45zł-jest poprawa. Ciężko tylko te wtyczki się rozpina i zapina. Ogólnie jest spora poprawa. Stary był zawalony olejem ale miał dobre rezytancje.
Myślę jeszcze o wymianę przepływomierza. Tak się zastanawiam czy mozna dać jakis inny niż oryginalny? Coś to może poprawić (mam na myśli osiągi)
Podkreslam to że nie było żadnych błędów na kompie.
Turbina na wykresie była przeładowana. Czuć to było pod nogą. Teraz auto żwasze. Będę obserwował.
Dzięki za pomoc!
szeryf85 - 30-09-2019, 23:30
Coś musiałeś zdemontować do wymiany czujnika?
luk94 - 01-10-2019, 08:46
Nadkole od strony kierowcy. I tam dwie śruby która trzymają czujnik.
Nie trzeba ściągać całego nadkola wystarczy trochę odchylić po wyciągnięciu tych plastikowych bolców.
Sprawdziłem jak wygląda przepływomierz. Też zawalony sadzą, kupiłem już na ali express za 49zł. Zmieniam go profilaktycznie bo tez nie nie ma żadnych błędów.
Podaje numer czujnika.
F00C2G2055 0281002461 074906461B 0 281 002 461
szeryf85 - 01-10-2019, 08:56
Przepływomierz możesz umyć, są do tego środki w sprayu, albo zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej. Ale nie myj go mechanicznie, niech się tylko moczy.
luk94 - 01-10-2019, 10:53
A wiesz może czy ten ma czujnik temp czy nie?
kajos - 01-10-2019, 17:35
czujnik temp wlotu jest razem z czujnikiem cisnienia turbiny
potentator - 04-10-2019, 08:16
A czy wyczyszczenie czujnika da coś?
|
|
|