Pajero II - [2.8 TD] Typy napędów
EQR - 03-10-2019, 09:53 Temat postu: [2.8 TD] Typy napędów Witajcie,
Przeglądałem forum i nie znalazłem jasnych informacji dla "zielonych"
Przymierzam się do zakupu Pajero II z silnikiem 2,8TD albo ewentualnie 2,5TD
Mamy dwa auta:
-> Długi z napędem Super Select
-> Krótki z napędem Easy Select
Krótki (3 drzwi) wiadomo, jest okrojony o blokadę między osiową i blokadę tylnego mostu.
Natomiast w długim(5 drzwi) są rozbieżności na internecie stąd moje pytanie:
W Super Select tylny most jest na:
- LSD + opcja blokady czy
- tylko LSD czy
- Otwarty + blokady ?
Przedni most jest tylko Otwarty czy też z LSD ?
Do tego LSD jest na bazie torsena czy wiskozie ?
Szukam też opinii o SS jak z "żywotnością" - teren będzie średnio łatwy - w sumie Audi A4 b6 Quattro daje radę - ale jest za niski, no i szkoda brudzić osobówkę w błocie. Więc raczej pytanie pod kątem "niezniszczalności" napędu bo wiadomo samochód ma sporo lat i nie wiadomo co mogło się dziać wcześniej.
Maniek_Oka - 05-10-2019, 10:56
jezeli chodzi o dlugiego to przy napedzie super select masz mozliwosc jazdy po czarnym( miedzyosiowa roznicowka z mozliwoscia blokady), natomiast tyl jest otwarty z mechaniczna blokada. przod otwarty. mam SS i jak narazie bezproblemowo
Rander - 05-10-2019, 14:04
Maniek_Oka napisał/a: | jezeli chodzi o dlugiego to przy napedzie super select masz mozliwosc jazdy po czarnym( miedzyosiowa roznicowka z mozliwoscia blokady), natomiast tyl jest otwarty z mechaniczna blokada. przod otwarty. mam SS i jak narazie bezproblemowo |
U Ciebie tył otwarty.
Przykładowo Waldek ma blokadę tyłu.
To się ma, co się kupi. Tylko trzeba uważać na przełożenia mostów - muszą być identyczne.
Zdaje się, że jakaś jedna hamerykańska firma robiła blokadę do przodu. Ale z racji konstrukcji jest to skomplikowane i drogie.
Tył może być otwarty, z LSD (nie wiem, jaki typ), lub mechaniczna blokada.
Dodam jeszcze, że mogą być amortyzatory o regulowanej twardości.
Więcej może napisze Zbyszek.
|
|
|