[97-04]Galant EAxA/W - Kontrolka oleju/adaptery do tarcz o większej średnicy
Semien - 12-10-2019, 00:03 Temat postu: Kontrolka oleju/adaptery do tarcz o większej średnicy Witam.
1. Miałem dziś dość dziwną sytuację. Po prawie godzinnej jeździe w korkach przy którymś z kolei zatrzymaniu się, zapaliła się na ok. 2 sekundy kontrolka oleju, a raczej bardziej było to migotanie i auto prawie zgasło (zafalowanie obrotów i przerywana praca silnika). Później przez następną godzinę mimo że dalej w korkach sytuacja się nie powtórzyła. Stąd moje pytanie co mogło to spowodować i czy muszę się zainteresować w wymianie czegoś: pompy/czujnika? Olej oczywiście jest, a auto może na 7 tysięcy kilometrów weźmie oleju 1/4 między maksem, a minimum na bagnecie, a ostatnio po 5 tysiącach od wymiany kapkę dolałem. Sprawdzałem przed wyruszeniem w trasę po pokonaniu 700 metrów był idealnie między maksem a minimum. Po zatrzymaniu się po tej sytuacji prawie maks. Czasem na zimnym silniku jest minimum, czasem w połowie, ale może to być spowodowane nierównym terenem w moim blaszaku. Jedynie to, że przed tym zdarzeniem przejechałem z dość dużą prędkością po kałużach. Czy ktoś się orientuje co się stało?
2. Ze względu, iż nie czuję się bezpiecznie na autostradzie z tymi hamulcami myślę, aby wrzucić tarcze większej średnicy. Oczywiście jestem przygotowany na to, iż trzeba wymienić pompę, zaciski, itd. Z tego co wyczytałem na forum to, że nie muszę zmieniać piast, aby dać tarcze z Lancera, bo pasują tarcze od ASX, Outlandera czy Space Stara. Jednak problem pojawia się przy jarzmie, a raczej przy mocowaniach, aby nowe zaciski pasowały do starych mocowań i potrzebne są jakieś adaptery. Przeszukałem internet i nawet w Big Brake Kitach nie znalazłem informacji o nich, a taki zestaw przekracza budżet, który chcę na to przeznaczyć. Czy ktoś mógłby podratować i powiedzieć, gdzie mogę coś takiego znaleźć (rysunek, aby dać do wycięcia) lub zakupić?
plecho1 - 12-10-2019, 07:07
W sprawie kontrolki oleju najlepszym wyjściem jest sprawdzenie ciśnienia oleju zegarem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Na forum było już kilka tematów o zapalającej się kontrolce i przeważnie winny był czujnik ale jednak zawsze lepiej dla pewności sprawdzić jakie faktycznie jest ciśnienia aby nie uwalić silnika. Z tym chwilowym zafalowaniem obrotów to troszkę dziwne, nie miałeś nigdy problemu z kręceniem rozrusznikiem czy w ogóle z odpalaniem? Może warto przeczyścić główną masę po między akumulatorem, karoserią i silnikiem bo szczególnie w leciwych autach połączenia lubią korodować i przy braku masy mogą dziać się takie dziwne rzeczy.
Hugo - 12-10-2019, 08:19
Co do hamulców to zmieniasz przednie zwrotnice na przedliftowe z mniejszym rozstawem otworów na jarzma zacisków i montujesz P&P zaciski dwutłoczkowe z Outlandera i do nich tarcze 294/24 mm lub jednotłoczkowe z ASX i do nich tarcze 294/26 mm. Żadne adaptery nie są potrzebne. Oczywiście tarcze musisz przewiercić na rozstaw 4x114,3
przemek1602 - 12-10-2019, 09:09
Wymień czujnik i po problemie, pewnie zaświeciła bo auto ci przygasło. Wywal korektor siły hamowania i hamulce są zajebiste ale szybko się grzeją.
Semien - 12-10-2019, 10:36
Ok, dzięki za pomoc, oddam do sprawdzenia. Nie nie ma żadnych problemów z odpalaniem. Akumulator pokazuje 12,4-12,5 V, ale mogła jakieś spięcie spowodować ta woda z kałuż.
Tylko czy wywalenie korektora nie będzie powodowało jakichś problemów? I tak się grzeją jak głupie. Czy nacinane i nawiercane Tarcze EBC Turbo Grove nie pomogą? czy jednak lepiej iść w większą średnicę? Bo jak widzę bez dania mechanikom przerobionych elementów się tego nie podejmą. A co z tyłem?
Hugo - 12-10-2019, 14:06
Lepiej iść w większą średnicę tarcz i większe zaciski. Co do tyłu to tarczobębny wentylowane ze Space Wagona z lat 1998-2004 i zaciski też od niego. Wszystko pasuje P&P, ale tarczobębny oczywiście też trzeba nawiercić na rozstaw 4x114,3.
-Fenek- - 13-10-2019, 13:39
Semien napisał/a: | Sprawdzałem przed wyruszeniem w trasę po pokonaniu 700 metrów był idealnie między maksem a minimum. Po zatrzymaniu się po tej sytuacji prawie maks. |
Nigdy nie sprawdza się oleju w czasie pracy silnika i przez kilka-kilkanaście minut po zatrzymaniu, bo olej jest rozprowadzony po całym układzie smarowania a po wyłączeniu chwilę zajmuje, zanim spłynie znowu na dół do miski olejowej. Zwłaszcza, jeśli jest jeszcze zimny.
przemek1602 - 13-10-2019, 15:47
Po 2000r nie było korektora. Rok jeżdże i jest ok. Hamulce z mercedesa w124 pasują ładnie, 4 tłoczek po zastosowania adapteru ale pod felgi konieczne dystanse, do tego tarcze z evo.
|
|
|