ASX Techniczne - Ilość i jaki olej do ASX 1.8 D-ID 150kM 4WD AS&G 4N13 (2
szwa72 - 21-10-2019, 12:18 Temat postu: Ilość i jaki olej do ASX 1.8 D-ID 150kM 4WD AS&G 4N13 (2 Nie wiem ile oleju zakupić do ASX 1.8 D-ID 150kM 4WD AS&G kod silnika: 4N13, model rocznikowy z nr VIN: F = 2015, przeglądy co 20.000 km?
Szukałem w internecie i niby 5,3 l, ale dzwoniłem do serwisu i tam mi powiedziano, że ten konkretnie model silnika ma większą miskę olejową i wchodzi do niego 7,5 l i dlatego przeglądy są co 20.000 km, a nie co 15.000 km, jak było w poprzedniej wersji, z mniejszą miską olejową. Ktoś może z Was to potwierdzić/zweryfikować?
Nie wiem jaki konkretnie olej polecacie do tego silnika? W instrukcji jest: SAE 0W-30, 5W-30, ACEA: do użytku C1, C2, C3 lub C4.
W tym samym serwisie powiedzieli, że leją do niego Castrol 5W-30, ale wydaje mi się, że Castrol jest słabym olejem. Co zatem innego można zastosować?
Pozdrawiam
pablo diablo - 23-10-2019, 20:18
ja uzytkuje ten silnik wiele lat od początku na Motulu potem Milers oba C3.
wymiana oleju co roku 10 -15 tys i tego bym sie trzymał
5darek - 25-10-2019, 06:58
Mam ten model silnika 4N13 w ASX z 2011 i z 2012 roku. Kupuje 5l oleju i jeśli wleję wszystko to na wskaźniku bagnetu mam full.
W jednym ASX leję olej Dexelia Ultra DPF 5W30 - tani 5l kosztuje ok 115zł - przejechałem 70 tys km i nie miałem problemów
W drugim Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 - droższy 5l kosztuje ok 160zł - żona przejechała 40 tys km i też ok.
Powyższe oleje mają oznaczenie C1 najwyższe dla tego typu silników. Serwis olejowy wykonuuę co 15tys km i przypomina mi o nim komputer pokładowy.
Niemniej Motul jest polecanym przez mechaników olejem i z oznaczeniem C3 kosztuje ok 150zł
Którykolwiek wybierzesz będzie ok ważne by wymieniać.
szwa72 - 25-10-2019, 22:17
Ok, dzięki.
Ja mam nowszy model 2015 i dlatego wymiana oleju co 20000 km lub co rok i potrzeba rzeczywiście 7 l.
Może zatem zakupię Motul 5W-30.
5darek - 26-10-2019, 10:15
Motul to ponoć dobry olej ale musisz kupić olej przeznaczony do pracy w silniku z filtrem cząstek stałych. Nie każdy 5W30 się nadaje - musi być niskopopiołowy
|
|
|