To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX - Chodzi jak DIESEL?!

TomSon2210 - 31-10-2019, 12:57
Temat postu: Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX - Chodzi jak DIESEL?!
Witam, Proszę o wyrozumiałość nie znam się na mechanice i niektóre pojęcia są mi obce więc proszę w skrócie o odpowiedzi takie łopatologiczne :D A wiec przejdźmy do meritum, mam zapytanie w sprawię Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX którego nie dawno zakupiłem, od zakupu na rozgrzanym silniku coś w nim klekoczę co sprawia charakterystykę pracy DIESLA i od czasu do czasu na biegu jałowym falują obroty, ale silnik nie traci mocy i idzie jak burza jak na taką pojemność. Na początku myślałem że to wina oleju bo ten co od niego odkupowałem tak stwierdził że olej powinien już być wymieniony i praca silnika wróci do normy... Wiec przed wczoraj wymieniłem olej na Mobil Super 2000 X1 10W40 4L wraz z filtrem odpaliłem silnik i nadal to samo się dzieje, nie wiem co z tym faktem zrobić czy dalej jeździć, nie chcę też wchodzić w duże koszta bo nie znam się na mechanice a samochód kupiłem tylko i wyłącznie by dojeżdżać do pracy i na zakupy taki trochę miejski samochód za 1450 zł :p Pozdrawiam,
MichciuGT - 01-11-2019, 10:09

Ten klekot to prawdopodobnie od hydropopychaczy co jest dosyć częste w tym silniku zwłaszcza gdy był kiepski olej i rzadko wymieniany. wymiana oleju może pomóc na jakąś chwilę, ale nie musi, żeby to "naprawić" trzeba wyczyścić hydropopychacze i jeśli któryś nie trzyma to wymienić na sprawne, ale do tego trzeba zdejmować górną część głowicy. Generalnie to się raczej nie opłaca w samochodzie który pewnie za jakiś rok ma pójść na szrot.
TomSon2210 - 01-11-2019, 13:18

A czy jest jakaś szansa że ewentualnie Pompa oleju daje za słabe ciśnienie na układ i stąd stukot ?? Bo jak czytałem na forach to może być też przez to spowodowane... dźwięk dodam jest bardziej z góry niż z dołu silnika słyszalny. Mechanik wlał mi Pół syntetyczny olej 10w40 myślałem że to pomoże a tu lipa.
Hugo - 03-11-2019, 10:42

TomSon2210 napisał/a:
wymieniłem olej na Mobil Super 2000 X1 10W40
TomSon2210 napisał/a:
Mechanik wlał mi Pół syntetyczny olej 10w40 myślałem że to pomoże a tu lipa
Kto wpadł na pomysł żeby wlać takie szambo do tego silnika? Ten silnik MUSI głośno pracować na takim badziewnym oleju. Ten olej nadaje się do starego diesla, czy też Poloneza lub dużego Fiata, a nie do silnika GDI, który MUSI pracować tylko i wyłącznie na w pełni syntetycznym oleju. Do tego silnika został nawet wyprodukowany specjalny olej, ale takiego nie musisz lać, bo jest drogi. Wystarczy prawdziwy syntetyk, np. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, ale zdaje się, że już to i tak nic nie da, bo podejrzewam, że poprzedni właściciel lał coś podobnego do tego Mobila, więc pozostaje tylko rozbiórka głowicy i dokładne czyszczenie popychaczy hydraulicznych i magistrali olejowej. Ewentualnie możesz zrobić płukanie silnika dobrą płukanką i wymienić olej na syntetyczny, może się uda.
TomSon2210 - 05-11-2019, 10:19

To przy wymianie oleju na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i zrobieniu płukanki może jakiś cudem problem zaniknąć na jakiś czas? jak wspominałem na mechanice się nie znam więc dlatego tu piszę :P
plecho1 - 05-11-2019, 11:12

Kiedyś miałem podobnie po wlaniu Castrola 10w40 lub 5w40 (nie pamiętam dokładnie bo było to około 12 lat temu) do takiego silnika. Dopiero druga wymiana oleju na 0w40 i płukanki silnika pomogły uciszyć popychacze praktycznie całkowicie. Nie gwarantuję jednak że ten sposób pomoże i tobie bo nie wiadomo w jakim stanie jest ten silnik. Co do ciśnienia oleju to najłatwiej jest je sprawdzić wkręcając zamiast czujnika zegar do pomiaru ciśnienia.
Hugo - 05-11-2019, 20:44

TomSon2210 napisał/a:
To przy wymianie oleju na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i zrobieniu płukanki może jakiś cudem problem zaniknąć na jakiś czas?
Może, jeśli nie jest już za późno na ten silnik...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group