| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
 
 PIOTR_FOTO - 16-11-2019, 08:53
 Temat postu: [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
 Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
 Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
 *kody błyskowe nie generują żadnych błędów
 *kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
 *świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
 *podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
 *sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
 *sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
 *sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
 *sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie
 
 Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.
 
 Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady
 abdul - 16-11-2019, 09:42
 
 Wydaje mi się, że po prostu aparat zapłonowy padł.
 Krzyzak - 16-11-2019, 13:02
 
 a sprawdziłeś czy w ogóle jest iskra? nawet nie musisz świecy wykręcać tylko jakąś starą włożyć i dotknąć do obudowy
 bo skoro czujnik wału daje dobre odczyty to wszystko wskazuje na cewkę
 jacek11 - 16-11-2019, 20:05
 
 
  	  | PIOTR_FOTO napisał/a: |  	  | Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem: | 
 PIOTR_FOTO - 17-11-2019, 09:49
 
 abdul też podejrzewam aparat zapłonowy (czyli cewka+moduł+palec+kopułka). Kopułka i palec wymieniony, więc stawiam teraz na cewkę lub moduł. Wczoraj wymontowałem cewkę i sprawdzałem ją starym sposobem "na krótko". Iskra była bardzo słaba ale nie jestem do końca pewny tego testu czy on ma zastosowanie przy cewkach z układu zapłonowego z tranzystorem.
 Zamówiłem więc na próbę chiński zamiennik cewki NTY i wtedy zobaczę co dalej.
 Krzyzak tak jak wspominałem - iskra czy to w samochodzie czy to po zdemontowaniu jest bardzo słaba i nieregularna.
 Co ciekawe wyczytałem gdzieś na forum, że słaba iskra może być również spowodowana przez niedomagania modułu zapłonowego z tranzystorem.
 Hugo - 17-11-2019, 11:11
 
 Cewka zapłonowa padła. Standard.
 PIOTR_FOTO - 17-11-2019, 17:02
 
 Hugo obyś miał rację. Nowa cewka w drodze.  Szkoda tylko, że to tani zamiennik. Nic lepszego nowego nie mogłem znaleźć.
 Krzyzak - 17-11-2019, 18:26
 
 Ktoś mi pisał, że NTY pół roku wytrzymała. Generalnie robią dobre części i często je montuję - szczególnie, że nie zawsze jest alternatywa, ale cewkę polecam Mobilletron, takie 2 zamontowałem (w swoich autach) i działają po dziś dzień.
 PIOTR_FOTO - 18-11-2019, 08:12
 
 Krzyzak a wiesz gdzie można takie kupić? Bo ja znalazłem tylko na eBayu.
 Krzyzak - 18-11-2019, 10:58
 
 Nie wiem, udało mi się kupić jeszcze na Alle... za jakieś 230zł/sztuka.
 Ale to - jak pisałem - było parę lat temu.
 PIOTR_FOTO - 20-11-2019, 12:46
 
 Dzisiaj przyszła cewka NTY. Wieczorem zobaczę, czy zakup był trafny. Tak wygląda:
 https://drive.google.com/file/d/1F8iAhWGW-hQWtGGfpLma0_Ah3gOqg4p3/view?usp=sharing
 (zamieszczam link, bo nie wiem jak wstawić zdjęcie z dysku google)
 
 [ Dodano: 21-11-2019, 08:38 ]
 Witam. Silnik odpalił. Po założeniu cewki iskra jest dużo mocniejsza i punk zapłonu wrócił na właściwą pozycję. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.
 Marcino - 21-11-2019, 08:43
 
 Oby chodziła jak najdłużej.
 PIOTR_FOTO - 21-11-2019, 10:51
 
 Otóż to. Z tymi NTY podobno różnie bywa. W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA, które zakładał do swoich aut Krzyzak.
 Marcino - 21-11-2019, 12:05
 
 
  	  | PIOTR_FOTO napisał/a: |  	  | W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA | 
 Jak mozesz to mi wyslij namiary, boje się ze moja cewka moze to zrobic w kazdej chwili. Miewałem momenty ze poszarpywał na LPG rano. Albo ustało przez regulację albo to kwestia wilgoci i włąsnie ukłądu zapłonowego. Narazie garazuje.
 
 |  | 
 |  |