To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala

PIOTR_FOTO - 16-11-2019, 08:53
Temat postu: [EA5A/W 2.5] 2,5V6 zgasł na ciepłym i już nie odpala
Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
Usterka wygląda następująco: wymieniałem przewody gazowe od listew do wtryskiwaczy. Odpaliłem auto bez problemu, silnik rozgrzał się na benzynie i przełączył się na LPG. Popracował około 5 min. na gazie i nagle zgasł. Wszelkie próby uruchomienia nie przyniosły rezultatu, zupełnie jakby było brak zapłonu. Zdjąłem kopułkę, grafit był całkowicie wytarty i na nim i na stykach na kopułce był biały nalot. Wymieniłem więc kopułkę i palec na nowy oryginalny i dalej to samo. Silnik nie "załapuje" nawet na chwilę. Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:
*kody błyskowe nie generują żadnych błędów
*kopułka i palec rozdzielacza wymienione na nowe (jak wspomniałem wcześniej)
*świece wymienione jakieś 2 miesiące temu na Beru
*podmieniony na próbę czujnik położenia wału korbowego, sprawdzone napięcia na wtyczce i przebieg sygnału oscyloskopem, wszystko wygląda OK
*sprawdzony czujnik GMP 1-go cylindra w aparacie zapłonowym poprzez sprawdzanie napięć we wtyczce i sygnału oscyloskopem - w normie wg danych
*sprawdzone napięcia przy sterowniku - wszystko ok wg książki
*sprawdzone rezystancje cewki i tu są pewne odchyłki od normy, np.: uzwojenie pierwotne ma oporność 0,85 Ohma (norma to 0,5-0,7), wtórne ok. 8 kilo Ohm (norma 9-13). Pozostałe napięcia i masy ok.
*sprawdzone oporności przewodów zapłonowych - w normie

Tyle zrobione, nie mam pomysłu co dalej. Obstawiam trzy rzeczy: mimo wszystko cewka lub moduł aparacie zapłonowym, bo tam jest taki tranzystor i nie mam pojęcia jak go sprawdzić lub sterownik silnika ECU.

Jeżeli macie drodzy forumowicze jeszcze jakieś pomysły będę wdzięczny za rady

abdul - 16-11-2019, 09:42

Wydaje mi się, że po prostu aparat zapłonowy padł.
Krzyzak - 16-11-2019, 13:02

a sprawdziłeś czy w ogóle jest iskra? nawet nie musisz świecy wykręcać tylko jakąś starą włożyć i dotknąć do obudowy
bo skoro czujnik wału daje dobre odczyty to wszystko wskazuje na cewkę

jacek11 - 16-11-2019, 20:05

PIOTR_FOTO napisał/a:
Iskra jest ale rzadko i nieregularnie. Świece mokre, czuć niespalone paliwo. Oto części, które sprawdziłem/wymieniłem:

PIOTR_FOTO - 17-11-2019, 09:49

abdul też podejrzewam aparat zapłonowy (czyli cewka+moduł+palec+kopułka). Kopułka i palec wymieniony, więc stawiam teraz na cewkę lub moduł. Wczoraj wymontowałem cewkę i sprawdzałem ją starym sposobem "na krótko". Iskra była bardzo słaba ale nie jestem do końca pewny tego testu czy on ma zastosowanie przy cewkach z układu zapłonowego z tranzystorem.
Zamówiłem więc na próbę chiński zamiennik cewki NTY i wtedy zobaczę co dalej.
Krzyzak tak jak wspominałem - iskra czy to w samochodzie czy to po zdemontowaniu jest bardzo słaba i nieregularna.
Co ciekawe wyczytałem gdzieś na forum, że słaba iskra może być również spowodowana przez niedomagania modułu zapłonowego z tranzystorem.

Hugo - 17-11-2019, 11:11

Cewka zapłonowa padła. Standard.
PIOTR_FOTO - 17-11-2019, 17:02

Hugo obyś miał rację. Nowa cewka w drodze. Szkoda tylko, że to tani zamiennik. Nic lepszego nowego nie mogłem znaleźć.
Krzyzak - 17-11-2019, 18:26

Ktoś mi pisał, że NTY pół roku wytrzymała. Generalnie robią dobre części i często je montuję - szczególnie, że nie zawsze jest alternatywa, ale cewkę polecam Mobilletron, takie 2 zamontowałem (w swoich autach) i działają po dziś dzień.
PIOTR_FOTO - 18-11-2019, 08:12

Krzyzak a wiesz gdzie można takie kupić? Bo ja znalazłem tylko na eBayu.
Krzyzak - 18-11-2019, 10:58

Nie wiem, udało mi się kupić jeszcze na Alle... za jakieś 230zł/sztuka.
Ale to - jak pisałem - było parę lat temu.

PIOTR_FOTO - 20-11-2019, 12:46

Dzisiaj przyszła cewka NTY. Wieczorem zobaczę, czy zakup był trafny. Tak wygląda:
https://drive.google.com/file/d/1F8iAhWGW-hQWtGGfpLma0_Ah3gOqg4p3/view?usp=sharing
(zamieszczam link, bo nie wiem jak wstawić zdjęcie z dysku google)

[ Dodano: 21-11-2019, 08:38 ]
Witam. Silnik odpalił. Po założeniu cewki iskra jest dużo mocniejsza i punk zapłonu wrócił na właściwą pozycję. Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem.

Marcino - 21-11-2019, 08:43

Oby chodziła jak najdłużej.
PIOTR_FOTO - 21-11-2019, 10:51

Otóż to. Z tymi NTY podobno różnie bywa. W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA, które zakładał do swoich aut Krzyzak.
Marcino - 21-11-2019, 12:05

PIOTR_FOTO napisał/a:
W razie czego mam już namiar na MOBILETRONA

Jak mozesz to mi wyslij namiary, boje się ze moja cewka moze to zrobic w kazdej chwili. Miewałem momenty ze poszarpywał na LPG rano. Albo ustało przez regulację albo to kwestia wilgoci i włąsnie ukłądu zapłonowego. Narazie garazuje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group