To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX

TomSon2210 - 18-11-2019, 14:30
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX
Witam, Chciałbym zadać kilka istotnych dla mnie pytań na waszym FORUM,
zastrzegam że nie znam się na mechanice ani na niektórych pojęciach
związanymi z motoryzacją więc proszę najprościej jak się tylko da
odpowiedzieć na moje pytania...

Link jak chodzi silnik - https://youtu.be/P2z7jhDqYto

PYTANIA
1) Dlaczego mój samochód chodzi jak DIESEL na rozgrzanym silniku?
(Mój znajomy zrobił test szczelności UPG i wszystko jest w porządku.)
2) Dlaczego w komorze cewek zapłonowych jest olej a same cewki są nim oblane?
3) Dlaczego może piszczeć pasek przez jakiś czas jak zaczynam jechać a później zanika?

plecho1 - 18-11-2019, 17:08

1) Brudne lub uszkodzone regulatory luzu zaworowego, standard w zaniedbanych 1.8GDI.
2) Również bardzo częsta awaria w zmęczonym GDI. Aby naprawić trzeba zdejmować część głowicy, wymiana uszczelki pokrywy zaworów nic nie da.
3) Albo zużyty pasek alternatora albo słabo napięty albo uszkodzone koło pasowe alternatora.
W Twoim przypadku, jak nie znasz się na mechanice, kupno GDI było kiepskim wyborem bo są to mało popularne silniki wśród mechaników i wielu z nich po prostu się na nich nie zna. Są to już dość stare auta więc i będą częste awarie.

czarter - 19-11-2019, 13:56

Cytat:
Aby naprawić trzeba zdejmować część głowicy


Nic strasznego nie ma w tej robocie, samej głowicy nie ruszasz. W tym silniku są jakby dwie pokrywy zaworów. Albo inaczej: pokrywa zaworów składa się z dwóch części :D
Przy okazji możesz wyczyścić kolektor dolotowy, bo gwarantuję, że masz tam niezły syf.

Cytat:
W Twoim przypadku, jak nie znasz się na mechanice, kupno GDI było kiepskim wyborem


Zgadzam się. Generalnie, ja musiałem się nauczyć mechaniki na tym aucie, bo mechanicy (przynjamniej ci u których zostawiałem auto) sobie z nim nie radzili. Ale nie ma tego złego, bo dzięki temu przeszedłem szkołę życia :D
Jak znasz angielski, to większość usterek i jak je naprawić, znajdziesz w workshop manualu. Bardzo szczegółowo wszystko jest tam opisane.

Cytat:
Dlaczego mój samochód chodzi jak DIESEL na rozgrzanym silniku

Tak jak kolega plecho1 powiedział, popychacze. Ja tak jeżdżę już ponad dwa lata i nic się nie dzieje, nie ma żadnych problemów. Moim zdaniem nie warto tego robić, ten samochód jest za stary i to się nie opłaca.

Cytat:
Dlaczego może piszczeć pasek przez jakiś czas jak zaczynam jechać a później zanika?

Sprawdź też napięcie ładowania. Prawdopodobnie wystarczy tylko wymienić pasek. Zrób to jak najszybciej, bo zarżniesz akumulator.

douen - 25-01-2020, 15:04

Dej mu dobry olej. Będzie ciszej.

W GDI są popychacze hydrauliczne. Powoduje to, że jak są sprawne to silnik chodzi jak zegarek.

PS. w instrukcji serwisowej napisane jest, żeby przegazować wtedy klepanie powinno zniknąć.

No chyba, że piec lata na 10w40 .... to tak ma być :)

PS2. jak się kolega nie zna na mechanice, elektryce, elektronice i siedzeniu po nocach na forum... to się pozna :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group