To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Techniczne - Nierówna praca silnika

lipski88 - 20-11-2019, 00:18
Temat postu: Nierówna praca silnika
Hej, zauważyłem od kilku dni u siebie ze auto na postoju jak jest odpalone to nierówno pracuje silnik (wskazówka obrotów lekko skacze góra dół ), Generalnie najbardziej jest to odczuwalne kiedy silnik jest zimny, chociaż zdążą się tez taka nierówna praca na rozgrzanym silniku. Skrzynia CVT czy ktoś z was zauważył podobny problem ???
Michauek22 - 03-12-2019, 20:42

To nie jest problem, tak ma być dopóki się nie rozgrzeje.
jano35 - 04-12-2019, 20:08

Cytat:
To nie jest problem, tak ma być dopóki się nie rozgrzeje.


Co się nie rozgrzeje....opony, klocki, olej, rura wydechowa????
Jak teraz mu pływają obroty to co będzie przy -15. Auto ma miarowo pracować i tyle w każdym zakresie obrotów.
I jeszcze jedno jak wskazówka obrotów skacze czy silnik też zmienia ton pracy?
I jeszcze drugie, czy masz włączone A/C.
Już wyjaśniam. Gdy startuję autem zimnym jadę tylko 1km odebrać pociechę z basenu to bagraf temperatury wychyla mi się tylko 1mm. Stojąc i czekając ok20min na zapalonym z włączonym wiadomo ogrzewaniem 22st. to bagraf po tych 20min dochodzi do jakiegoś poziomu 4mm i skacze 4-3-4-3. Okazało się że mimo temp -1 to niedo....niedobre auto włącza cyklicznie wentylator i auto nie może się nagrzać na postoju. Strach pomyśleć jak w zimie stanął bym na bezdrożach. Wracając do tego jeszcze drugie może ten zacny Japończyk z niewyjaśnionych powodów nie może się zdecydować czy grzać czy chłodzić i stąd Ci obroty latają. Zresztą mnie też, ale zauważam to tylko w tych sytuacjach postojowych. Jak startuję w podróż praca dom :) to tego nie dostrzegam.

mkm - 14-12-2019, 17:21

jano35, 20minut stoisz na odpalonym silniku i się dziwisz, że się wentylator włącza? Jeszcze napisz, że klima odpalona i też Cię praca wentylatora dziwi...
p70 - 15-12-2019, 15:51

Witam wszystkich forumowiczów,
odpowiedź pod tytułem "tak musi być" albo "nic takiego się nie dzieje" jest nie na poziomie i świadczy o chęci pozbycia się klienta, który "wymyśla".
Prawda jest taka, że obroty powinny być równe i na zimnym i na ciepłym, tak jak auto działało w salonie. Coś jest ewidentnie zwalone w dopływie powietrza, można szukać : filtr powietrza, kiedyś za dawkę odpowiadał silnik krokowy-nie wiem czy teraz też tak jest. Ale na Boga, po kilkunastu tysiącach km ? Ewidentne niedopatrzenie ze strony Mitsubishi.

Michauek22 - 15-12-2019, 18:14

p70 napisał/a:
obroty powinny być równe i na zimnym i na ciepłym

równe tak, różne - niekoniecznie.

mkm - 15-12-2019, 22:29

Sprawa podstawowa.
Ustalmy co to jest nierówna praca

Czy to jest skakanie obrotów, pływanie obrotów, spadek/wzrost obrotów czy po prostu przerywana praca.

Ustalmy też różnice obrotów podczas tej "nierówności".
Czy to milimetrowy ruch wskazówki, skoki co podziałkę, czy wysokie podbicia.

Znaczna część nie świadczy o awarii i jest normalna - wystarczy przez kilometr "dać w palnik" i objawy znikają.

Nauczmy się "czytać" sterowniki, czyli rozumieć auto - to sterowniki cały czas chcą wachlować obrotami, żeby zapewnić sobie optymalne warunki pracy.

Dbajmy o akumulator. Przy krótkich przejazdach z właczonymi dmuchawami, ogrzewaniami, światłami, radiami, ładowarkami w dodatku w korku lub ślimaczym tempem nie ma szans, żeby alternator wyrabiał z akumulatorem.
Sama myśl o braku prądu powoduje w sterownikach atak paniki.

Pilnujmy tego o czym wspomniał p70 - dolot i rurki podciśnień, opaski itp. Czyli głównie gryzonie.

Pilnujmy paliwa i filtra powietrza. Paliwo wiadomo - filtr to powietrze. Jak jeżdzimy w kurzu lub po sąsiedzku coś się buduje, filtr powietrza warto wymieniać częściej.

p70 - 16-12-2019, 19:59

W moim przypadku jest to chwilowe "zacięcie" w pracy, coś jakby się "przypychał" na krótką chwilkę, zmiana ruchu wskazówki co podziałkę. Zaobserwowałem w temperaturach otoczenia poniżej + 10 st C i niższych (im zimniej tym jest to mocniej zauważalne). Występuje tylko na zimnym silniku, kiedy pracuje na podwyższonych obrotach. Po lekkim rozgrzaniu i automatycznym obniżeniu obrotów problem nie występuje. Filtr powietrza wymieniony-czysty, paliwa nie był wymieniany ale jeżeli byłby to filtr paliwa to problem byłby cały czas (większość czasu). Czyli ewidentnie jest tu zależność temperatury otoczenia i temperatury sinika co wskazuje na nieprawidłowo działający sterownik lub jakiś czujnik sczytujący. Pewnie będzie potrzebny jakiś upgrade tak jak w przypadku źle działającego wskaźnika paliwa (zawieszał się), lub niezasadne załączenia układu FCM (ostrzeżenie o konieczności hamowania). Samochód mam od 11.2018 ale nie było mojego VINu na kampaniach serwisowych :( także tu też się nie spodziewam.
Michauek22 - 23-12-2019, 15:41

p70 napisał/a:
Samochód mam od 11.2018 ale nie było mojego VINu na kampaniach serwisowych :( także tu też się nie spodziewam.

Teraz nie było, ale może będzie w przyszłości, nigdy nie wiadomo co im się tam przypomni, niedoróbek jest mnóstwo w dzisiejszych czasach i dotyczy to wszystkich marek, nie tyko Mitsu...

andrzejxxx - 08-12-2020, 14:57

Zauważyłem podobna prawidłowość. Problem rozwiązał się częściowo po zatankowaniu lepszej benzyny. Zwróć uwagę gdzie tankujesz może to pomoże.
Michauek22 - 08-12-2020, 17:55

Tylko że benzyna jest "chrzczona" wszędzie, na dużych stacjach też tylko mniej, takie mamy czasy :)
Gorson79 - 18-11-2024, 16:21

Witam, zakupiliśmy na wakacjach Eclipsa 1.5 i mamy podobne objawy na zimnym silniku, benzyna 95, skrzynia cvt, pod obciążeniem objawy zanikają( włączenie biegu) ,czy ktoś coś podpowie, szukam również :?: informacji o filtrze paliwa bo chętnie bym już wymienił bo auto ma 115 tys km, gdzie jest i jaki filtr, będę wdzięczny za podpowiedzi :?:
Marek Wydro - 27-04-2025, 11:33

Dołączę do tematu. EC 1,5 manual, 2018, przebieg 116 km od jakiegoś czasu przy gaszeniu występuje dość często tzw. spalanie stukowe czyli lekkie dudnienie do zatrzymania. Ale ostatnio 1 raz na około 10 rozruchów występuje 2 sekundowy ciężki rozruch w postaci du du du i dopiero wchodzi na właściwe obroty bez konsekwencji w pracy silnika bo auto mocne i praca silnika nie niepokoi. Czasem włączy się kontrolka Check Engine która gaśnie po przejechaniu około 10 km. Proszę o jakieś porady. Pozdrawiam.
Bizi78 - 27-04-2025, 11:49

Skoro wywala CE, to warto najpierw sprawdzić błędy.
Marek Wydro - 27-04-2025, 13:34

Błędy sprawdzone. Przy rozruchu wadliwie ustawione wałki rozrządu. Wskazanie na wariatory. Ale nie wiem czy to trafne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group