To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] co to jest?

waldi-1 - 10-04-2007, 17:22
Temat postu: [E33A 2.0] co to jest?
w trakcie wymiany filtra paliwa poogladałem sobie dokładnie silnik i zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie obok czyjnika temperatury sterujacego ssaniem i czujnika temperatury idacego do licznika na wskażnik a dokładnie pod nimi jest cos takiego wkrecanego do tego samego kominka na śrube 17 chyba , wychodza z tego dwa wezyki , które ida dalek jeden do zaworu chyba erg który jest w kolektorze a drógi do tego metalowego prostąkątnego dolotu powietrza nad listwa wtryskową i w związku z tym mam pytanie czy moze ten czujnik czy co to jest ma wpływ na niedziałanie w moim wozie ssania?
Krzyzak - 10-04-2007, 21:28

tak na czuja (bo opis sredni :) ) - to termozawor, ktory powoduje, ze egr otwiera sie tylko po przekroczeniu przez auto ok. 50* C
waldi-1 - 11-04-2007, 15:30

Tak do zaworu egr to idzie, moze jest zepsuty u mnie ten czujnik i ten egr jest cały czas otwarty i dlatego mi niedziała ssanie,a czy moze też byc tego powodem popsuty krokowy i czy da cos jego wyczyszczenie?
Krzyzak - 11-04-2007, 16:02

gdy EGR jest caly czas otwarty, to moga byc problemy z uruchomieniem zimnego auta
silnik krokowy ma oczywiscie duzy wplyw na ssanie - bo otwiera szerzej przepustnice przy zimnym silniku
w tym silniku (4G63 SOHC 8v) krokowy nie jest tak skomplikowany (ma 1 uzwojenie i jest silniczkiem liniowym), wiec rzadko pada - mozesz zmierzyc jego rezystancje, wykrecic i sprawdzic w jakim stanie jest przekladnia slimakowa ktora steruje - czy tryby nie sa wytarte itp.

waldi-1 - 11-04-2007, 17:16

więc jeśli egr nieotworzy sie to silnik cięzko zapalić? to moze byc to bo niemoge go własnie zapalic jak zimny kręce i kręce i po 10 czasem więcej podejśc robie az łaskawie załapie ale i to niemoga dać gazu bo mi zgasa sam musi sie troszke rozgrzać na bardzo małych obrotach pracuje,. Wiec co proponujesz zrobić? Coś koło zaworu erg czy krokowego ?

[ Dodano: 11-04-2007, 18:11 ]
jeszcze jedna ciekawostka, pod filtrem paliwa cos takiego jak mała beczułka coż to jest?

Krzyzak - 11-04-2007, 20:37

ja bym na probe EGR zaslepil - tak, jak to opisalem na mojej WWW
a to pod filtrem to filtr weglowy - tez bylo na forum (nie ruszaj go w skrocie)

waldi-1 - 11-04-2007, 20:58

ale jak zaślepie to co mi to da? niezrype czego?
Krzyzak - 11-04-2007, 21:22

ja tak mialem przez kilka lat - ostatnio zlikwidowalem zaslepke i od roku jezdze bez niej
nic sie nie zepsulo :)

JaGrab3 - 12-04-2007, 07:00

Kumpel w corsie miał zawieszony egr, efektem czego autko było strasznie mulaste, ale odpalało na rys...
waldi-1 - 12-04-2007, 13:55

ja własnie niemam muła nawet mi nieżle ciągnie więc czy jest sens go zaślepiać?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group