To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Outlander 2.0 skrzynia manualna

robus88 - 28-11-2019, 13:42
Temat postu: Outlander 2.0 skrzynia manualna
Serdecznie witam klubowiczów.

Stoję przed trudnym wyborem w zakresie wyboru pomiędzy nowym asx'em ze skrzynią CVT a outlanderem ze skrzynią manualną.
Ceny są bardzo zbliżone, tym samym wybór jest trudny.

Z jednej strony asx do miasta jest super - zmieści się w wiele miejsc, które outlanderem będę musiał ominąć. Z drugiej strony jakość wykonania wnętrza w outlanderze w mojej opinii jest lepsza. Ma bardziej miękkie fotele oraz przede wszystkim zawieszenie. Niestety przesiadając się z citroena z hydropneumatycznym zawieszeniem mam bardzo duże wymagania w tym zakresie i outlander je spełnia, asx niestety nie.

Ale do meritum.
Jak Wam się jeździ outlanderem ze skrzynią manualną?
Jakie macie spalanie w mieście?
Jaka jest wysokość obrotów przy prędkości 140 km/h ?
Tym samym jaka jest głośność w kabinie przy tych obrotach?

Z góry dziękuję za info.
Przeszukałem forum ale znalazłem informacje tylko o skrzyni CVT w outlanderze ale na taką specyfikację nie mam funduszy.

Pozdrawiam

benicjusz - 28-11-2019, 14:04

Dla samej skrzyni wybrałbym ASX.

Dodatkowo jest ładniejszy. Oba ciasne i podskakują na drodze, może ASX ciaśniejszy ale skrzynia manual...

za karę czy jak?

robus88 - 28-11-2019, 14:20

Chodzi po prostu o to,
że outlandera można teraz mieć za 85 tys. ale w manualu.
ASX'a za 87 tys. po zniżkach już w CVT. Za outlandera w CVT trzeba przynajmniej 100 tys. także chodzi o kasę.
I w związku z tym czy da się jeździć tą 5-biegową skrzynią biegów? Pytania jak powyżej.

Pomimo takiego samego rozstawu osi, outlander lepiej wybiera nierówności, bardziej buja na nierównościach niż podskakuje. Jeździłem jednym i drugim, tyle że w CVT i takie mam odczucia.

Tak. Jest ładniejszy. Miejsca dla mnie w obu jest wystarczająco. Jednak bagażnik asx'a trochę mały tym bardziej, że zamierzam w przyszłości zrobić z niego "elpidżi" i w outlanderze nie tracę wtedy przestrzeni bagażowej w ogóle z uwagi na umiejscowienie koła zapasowego.

spirosun - 28-11-2019, 15:33

Może troche dołożyć i jednak CVT w outlander?

Skad w ogole takie ceny outlandera ?

robus88 - 28-11-2019, 15:38

Po przecenie z cennika wychodzi teraz 95 tys. Ale te co stoją w salonach (gotowe, wytrzaskane drzwi i "wysiedzone" siedziska) próbują wyprzedać i oferują właśnie w takiej cenie.

Nie mam z czego dołożyć dlatego zastanawiam się czy lepiej ASX, czy jednak manual będzie ok w outlanderze. W żadnym salonie w pobliżu nie mają obecnie w manualu także nie mogę tego empirycznie sprawdzić

[ Dodano: 28-11-2019, 15:49 ]
Ale wracając do pytań bardzo proszę kogoś, kto posiada manula o ewentualne sprawdzenie obrotów i odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Jak Wam się jeździ outlanderem ze skrzynią manualną?
2. Jakie macie spalanie w mieście?
3. Jaka jest wysokość obrotów przy prędkości 140 km/h ?
4. Tym samym jaka jest głośność w kabinie przy tych obrotach (po ostatnim lifcie - podobno wygłuszyli kabinę)?

out2016 - 28-11-2019, 18:43

Mam takim Outlanderem przejechana 60 tyś kilometrów i skrzynia jest jego największą wadą, brak 6 biegu
daje się boleśnie odczuć szczególnie przy prędkościach autostradowych. Przy licznikowej prędkości 140 km/h ( realnie ok. 130 km/h ) obroty ponad 4 tyś i niestety jest głośno. Jeśli planujesz częste podróże autostradami to musisz dobrze przemyśleć wybór. Sugeruję wykonać jazdę próbną i samemu wyrobić zdanie.

robus88 - 28-11-2019, 20:03

out2016 napisał/a:
Mam takim Outlanderem przejechana 60 tyś kilometrów i skrzynia jest jego największą wadą, brak 6 biegu
daje się boleśnie odczuć szczególnie przy prędkościach autostradowych. Przy licznikowej prędkości 140 km/h ( realnie ok. 130 km/h ) obroty ponad 4 tyś i niestety jest głośno. Jeśli planujesz częste podróże autostradami to musisz dobrze przemyśleć wybór. Sugeruję wykonać jazdę próbną i samemu wyrobić zdanie.


Dziękuję bardzo za odpowiedź, tego się obawiałem.

1. Rozumiem, że jazda w mieście typowo jak w manualu?
2. Jakie ma Pan spalanie w mieście w korkach?

kotakot - 28-11-2019, 22:16

robus88 napisał/a:
Chodzi po prostu o to,
że outlandera można teraz mieć za 85 tys. ale w manualu.
ASX'a za 87 tys. po zniżkach już w CVT. Za outlandera w CVT trzeba przynajmniej 100 tys. także chodzi o kasę.
I w związku z tym czy da się jeździć tą 5-biegową skrzynią biegów? Pytania jak powyżej.

Pomimo takiego samego rozstawu osi, outlander lepiej wybiera nierówności, bardziej buja na nierównościach niż podskakuje. Jeździłem jednym i drugim, tyle że w CVT i takie mam odczucia.

Tak. Jest ładniejszy. Miejsca dla mnie w obu jest wystarczająco. Jednak bagażnik asx'a trochę mały tym bardziej, że zamierzam w przyszłości zrobić z niego "elpidżi" i w outlanderze nie tracę wtedy przestrzeni bagażowej w ogóle z uwagi na umiejscowienie koła zapasowego.


Kwestia gustu, mi akurat ASX sie nie podoba, mały bagażnik a w środku dużo biedniej niż w Outlanderze i w Lancerze którym od 12 lat jeżdżę ;) Próbowałem się umówić na jazdę testową w manualu ale wszędzie mieli automat, do mnie automat nie przemawia ale to kwestia stylu jazdy... Też się boją trochę gabarytów do miasta ale z drugiej strony to jest samochód mniejszy i węższy niż np Ford Mondeo wiec chyba tragedii nie ma...

acent - 28-11-2019, 23:26

Outlander nawet w wersji podstawowej ma wszystko co potrzeba. Jedyna wada to ta skrzynia 5.
robus88 - 29-11-2019, 09:42

acent napisał/a:
Outlander nawet w wersji podstawowej ma wszystko co potrzeba. Jedyna wada to ta skrzynia 5.

Zgadzam się.
Dlatego pytam użytkowników o wrażenia z jazdy przy tym nieszczęsnym 5-tym biegu.
:) pewnie specjalnie nie dali 6-biegowej

jacekk - 29-11-2019, 11:35

Prędkość maksymalna 190, którą musi osiągnąć w okolicach obrotów mocy maksymalnej, więc należy się spodziewać 4000 obr przy 140 km/h. Przy 6-biegowej skrzyni byłoby tak samo tylko biegi 1-5 byłyby krótsze. Bo rozwiązań typu nadbieg raczej się nie stosuje w skrzyniach ręcznych.
Amstaf11 - 29-11-2019, 12:29

O3 ze Skrzynią mechaniczną ma o wiele lepsze przyspieszenie od cvt. Prędkość max z manualem jaka miałem to ok 200 max na cvt 185.
Głośność manualu na autostradzie do wytrzymania, cvt na autostradzie tylko z użyciem manetek przy kierownicy.
Mam 2 O3 jedno z manualem drugie z cvt. Cvt dobrze jedzie w ograniczonym zakresie obrotów jak chcemy coś wyprzedzić na drodze tylko manetki. Skrzynia cvt przy tym jest głośna.
Jak kupowałem manuala kierowałem się ceną, jak cvt również :biggrin:
Musisz pojezdzić i samemu ocenić co bedzie dla ciebie lepsze :mrgreen: Powodzenia

spirosun - 29-11-2019, 13:58

ja dodam od siebie ze (wg mnie) zestopniowanie wirtualnych przełożeń jest dobrane idiotycznie, na 6 można jechać już jak ma się 60km/h i chyba ze 2000 obr.
Amstaf11 - 29-11-2019, 14:06

tak właśnie :twisted:
RedAxe - 29-11-2019, 19:30

Ciężko jest porównać ASX z Outlanderem, są to samochody z innych półek.
Sam początkowo chciałem kupić ASX. Po jazdach próbnych Outlanderem i ASX, zdecydowałem się na Outlandera. Zupełnie inny komfort jazdy, duża przestrzeń w środku, wielki bagażnik, w podstawowym wyposażeniu są elementy, które w ASX są dostępne dopiero w wyższych wersjach.
Oczywista bolączka to 5 biegowa skrzynia biegów, ale też bez przesady. U mnie spalanie od 6,5 do 8, w zależności od tego jak bardzo się spieszę. Rocznie około 30 tys. km. Jak do tej pory zero awarii.
Z perspektywy czasu wyboru nie żałuję, jest o niebo lepszy od ASX w większości aspektów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group