To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Zczytywanie błędów z ECU

michal84 - 30-11-2019, 19:31
Temat postu: Zczytywanie błędów z ECU
Cześć,
Mam pytanie odnośnie Colta i problemu z błędem check engine, który pojawia się i potem znika i nie pozostawia po sobie śladu. Zczytuję błedy zapomocą Car Scanner ELM OBD2
ale on nie widzi żadnych problemów, tak jakby ten bład się nie zapisywał, co polecicie do zczytania błędów w tym samochodzie? Macie jakieś namiary w Krakowie na kogoś kto to robi i może pomóc. Błąd wystepuje na LPG, nei na benzynie co jest dziwne, gazownik regulował wszystko 2 razy i twierdzi, że jest ok.
Dzięki.

Andrzej.62 - 30-11-2019, 20:30
Temat postu: Re: Zczytywanie błędów z ECU
To że błąd pojawia się tylko na LPG nie na benzynie to nic dziwnego. Poniekąd z dwojga złego świadczy to że problem nie dotyczy silnika tylko instalacji LPG. Ja sprawdziłbym jakiego producenta mam instalację LPG i w internecie sprawdziłbym kompetentny serwis wcześniej dzwoniąc telefonicznie przedstawiając problem.
Jaki przebieg obecny i przy jakim przebiegu był montaż LPG , czy i kiedy były sprawdzane luzy zaworów ?

michal84 - 30-11-2019, 23:21
Temat postu: Re: Zczytywanie błędów z ECU
Andrzej.62 napisał/a:
To że błąd pojawia się tylko na LPG nie na benzynie to nic dziwnego. Poniekąd z dwojga złego świadczy to że problem nie dotyczy silnika tylko instalacji LPG. Ja sprawdziłbym jakiego producenta mam instalację LPG i w internecie sprawdziłbym kompetentny serwis wcześniej dzwoniąc telefonicznie przedstawiając problem.
Jaki przebieg obecny i przy jakim przebiegu był montaż LPG , czy i kiedy były sprawdzane luzy zaworów ?


Luzy poprawione do stanu idealnego, gaz ponownie wyregulowany, świece i cewki są dobre sprawdzone również, gazownik polecany na forach. Instalacja sterownik StagQboxBasic, wtryskiwacze Barracuda, reduktor KME Tur. Kogo polecacie w Krakowie żeby to sprawdził? Tak problem pojawia się tylko na LPG, zazwyczaj po uruchominiu silnika i przejechaniu kilku kilometrów na LPG.

plecho1 - 01-12-2019, 08:54

Podzespoły masz bardzo dobre, ważny jest jeszcze sposób montażu i regulacja i najprawdopodobniej tu jest jakiś błąd. Bardzo dobrym fachowcem z okolic Krakowa jest Damian z LPG-Forum. Tu masz stronę Damiana https://wycenainstalacjilpg.gazeo.pl/469/g/#warsztat
Polecany jest też Struna też z tego forum. Tu stronka Struny http://gcstuning.pl/

michal84 - 01-12-2019, 19:28

plecho1 napisał/a:
Podzespoły masz bardzo dobre, ważny jest jeszcze sposób montażu i regulacja i najprawdopodobniej tu jest jakiś błąd. Bardzo dobrym fachowcem z okolic Krakowa jest Damian z LPG-Forum. Tu masz stronę Damiana https://wycenainstalacjilpg.gazeo.pl/469/g/#warsztat
Polecany jest też Struna też z tego forum. Tu stronka Struny http://gcstuning.pl/


Plecho byle gdzie bym nie robił właśnie u Damiana robione. Ale dzięki za namiary:)

plecho1 - 01-12-2019, 21:32

To raczej powinno być zrobione ok, dziwne że nie da się odczytać tego błędu bo błędy dotyczące silnika w aucie benzynowym wyprodukowanym po 2001r. powinno dać się odczytać zwykłym klonem interfejsu Elm327 i każdym programem do niego.
michal84 - 02-12-2019, 20:33

plecho1 napisał/a:
To raczej powinno być zrobione ok, dziwne że nie da się odczytać tego błędu bo błędy dotyczące silnika w aucie benzynowym wyprodukowanym po 2001r. powinno dać się odczytać zwykłym klonem interfejsu Elm327 i każdym programem do niego.


Plecho dzięki za zainteresowanie, jedynie z takiego interfejsu odrazu na żywca, jeżdze z tym na codzień i udało mi się uzyskać przez apkę w telefonie taki błąd jak w załączeniu. Pod Colta to w ogóle nie podchodzi jako błąd silnika. Patrząc na Smarta Forfour to błąd taki dotyczy silnika są to podobne konstrukcje, a wColcie ten błąd dotyczy nadwozia. jak się mylę poprawcie mnie. W takim wypadku nic tutaj ciekawego się nie pojawia i to błąd zczytany odrazu po pojawieniu się checka na chwilę i po efekcie jakby się straciło zapłon, ale tak nie jest bo on nadal występuje, taki strzał na 1s, pojawia się check i kontrolka ostrzegawcza wysokiej temperatury cieczy chłodzącej i to tyle, potem zapłon się pojawia i jedzie się dalej, nei ma reguły kiedy się pojawi ten check, po postoju w trakcie jazdy itp. Co sądziecie?
https://i.imgur.com/peIboSV.jpg
Wykluczam tutaj lewe powietrze bo na benzynie samochód pomyka bardzo ładnie, 1000km zrobione zer ochecków i problemów.

plecho1 - 02-12-2019, 22:02

Błędy silnika zaczynają się P0XXX. Dla pewności możesz podejrzeć jak zachowują się korekty paliwowe STFT i LTFT na benzynie i na gazie, na benzynie i na gazie powinny mieć podobne wartości podczas podobnej jazdy.
michal84 - 02-12-2019, 23:36

plecho1 napisał/a:
Błędy silnika zaczynają się P0XXX. Dla pewności możesz podejrzeć jak zachowują się korekty paliwowe STFT i LTFT na benzynie i na gazie, na benzynie i na gazie powinny mieć podobne wartości podczas podobnej jazdy.


Damian sprawdził drugi raz podczas jazdy i podobno wszystko jest ok. Jak zczytać taki błąd na LPG?

plecho1 - 03-12-2019, 06:57

Podglądasz cały czas przez OBD podczas jazdy na benzynie i na gazie. Jak gaz dobrze ustawiony to wartości korekt wprowadzanych przez sterownik silnika powinny być podobne i na gazie i na benzynie. Korekty to takie jakby doregulowanie mieszanki przez sterownik silnika w zależności od różnych czynników które odbiegają od normy wymyślonej przez producenta auta. Normalnie korekty powinny być 0% ale np. pompa paliwa traci delikatnie wydajność lub pojawia się gdzieś w dolocie nieszczelność i jest więcej powietrza niż powinno być to sterownik na podstawie odczytu sondy lambda składu spalin czyli zawartości tlenu w spalinach wydłuża odpowiednio czas wtrysku benzyny czyli wprowadza korektę dodatnią. Jak jest zbyt dużo paliwa względem powietrza to skraca czas wtrysku benzyny czyli wprowadza korektę ujemną.
michal84 - 07-12-2019, 21:56

Mam wkońcu jakiś konkretny bład, co sądzicie, check juz się świecił ciągle.
https://ibb.co/KhCqwy9

plecho1 - 08-12-2019, 14:40

Ten może świadczyć albo o niesprawności układu paliwowego albo dolotowego, może więc być jakaś nieszczelność w dolocie lub zła regulacja instalacji. Dobrze by było podejrzeć korekty STFT i LTFT podczas pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym pracującego bez obciążenia. Korekty powinny oscylować w okolicach 0% +-5% i powinny zachowywać się podobnie i na benzynie i na gazie. Jeśli na benzynie będą ok a na gazie będą ma + to raczej wina instalacji. Jak na obydwu paliwach będzie źle to może być wina nieszczelności.
Po nowym roku szwagier ma montować instalację u Damiana w Insigni 1.8, zobaczymy zatem co z tego wyjdzie :)

michal84 - 09-12-2019, 21:05

plecho1 napisał/a:
Ten może świadczyć albo o niesprawności układu paliwowego albo dolotowego, może więc być jakaś nieszczelność w dolocie lub zła regulacja instalacji. Dobrze by było podejrzeć korekty STFT i LTFT podczas pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym pracującego bez obciążenia. Korekty powinny oscylować w okolicach 0% +-5% i powinny zachowywać się podobnie i na benzynie i na gazie. Jeśli na benzynie będą ok a na gazie będą ma + to raczej wina instalacji. Jak na obydwu paliwach będzie źle to może być wina nieszczelności.
Po nowym roku szwagier ma montować instalację u Damiana w Insigni 1.8, zobaczymy zatem co z tego wyjdzie :)


Na gazie to tylko wystepuje, a na benzynie zero problemów, jakby było na tym i na tym to nieszczelności w dolocie jak to nazwałesrównież byłby na obydwu paliwach, ale popraw mnie jeśli się mylę. Czy jakość gazu ma znaczenie, co sądzicie? Chwytam się wszystkiego oby tylko rozwiązać problem. Oficjalnie Damian mówi, że jak niewiadomo o co chodzi trzeba pokolei wymieniać poszczególne elementy instalacji, zaczyna się od całej listwy. Na podsumowanie mój pierwszy sterownik Staga i problemy, w Lovato czy Landi Renzo w innych samochodach do tej pory ani razu check się nie pojawił(jedynie przy uszkodzonej cewce, ale wymiana pomogła) cóż może jednak nasze miśki nie tolerują Staga.

Andrzej.62 - 09-12-2019, 21:15

michal84 napisał/a:
cóż może jednak nasze miśki nie tolerują Staga.

Nie wiem nie znam się na instalacjach LPG ,ale o ile to jest problem tylko LPG to może jest to właśnie przewago Staga nad konkurencją że informuje o każdym problemie, nieprawidłowościach.

W@sio - 10-12-2019, 09:02

Od jak dawna masz instalację LPG w tym aucie? Pojawienie się CE raczej nie ma nic wspólnego z obecnością Staga. Generalnie sterownik w CZT zapisywał w logu CE, nawet jeśli gasło i spokojnie dało się to odczytać zwykłym ELM327 za 20zł z TorquePRO... Jak Plecho pisał - koniecznie sprawdź wartości korekt, zwłaszcza na zimnym silniku, bo prawdopodobnie tu jest problem. Na 90% obstawiam źle wystrojoną instalację LPG. Ewentualnie sprawdź czy reduktor trzyma ciśnienie i za każdym razem ma takie samo - u mnie w Outku był problem właśnie z wadliwym reduktorem, a gazownik mi 3 razy układ zapłonowy wymieniał, wtryskiwacze LPG i masę innych elementów. Generalnie od czasu do czasu pojawia się P0170 - ale ma to związek z tym, że membrana w reduktorze się nieco rozciąga i trzeba podregulować ciśnienie - tak raz na dwa lata mniej więcej. :)

Cytat:
Korekty powinny oscylować w okolicach 0% +-5%
no nie do końca, wszystko zależy od temperatury zewnętrznej, ciśnienia powietrza, stanu filtra powietrza i masy innych czynników. W moim Outlanderze na seryjnej mapie nigdy nie było na jałowych obrotach na Pb mniej niż +12% STFT.

Co do samego gazu. Pora roku ma znaczenie, bo zimą sprzedawany gaz jest nieco inny niż latem - nieco inny jest stosunek propanu do butanu - ale dobrze wystrojony sterownik LPG powinien sobie z tym z łatwością poradzić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group