To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Webasto / DEFA

Brodzins - 02-12-2019, 12:24
Temat postu: Webasto / DEFA
Witajcie,


czy ktoś z Was dokładał WEBASTO w OIII?

Pomijam cenę w ASO - około 5.000zł.

Proszę o opinię od posiadaczy , lub osób które temat zgłębiły - ale się nie zdecydowały :)

PAW99 - 02-12-2019, 22:27

Witam
tez jestem ciekaw opini na ten temat.

Brodzins - 03-12-2019, 07:32

Zimno rano w aucie więc czekamy na informacje :)
acent - 03-12-2019, 08:07

Pewny i działający. Montowany w nowym Suzuki SX
https://allegro.pl/uzytkownik/misiukoralowy?strategy=NO_FALLBACK&order=n&bmatch=baseline-cl-dict43-uni-1-3-1127

W przypadku z problemami w podłączenia się do wentylatora (sterownika klimatyzacji). Dlatego go podaje, bo jeszcze nie wiem gdzie (który PIN) się podłączyć. Wiem, że jest to możliwe.
https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-pwm-12v-20a-wspolna-masa-7768019123

Reszta należy do samodzielnego złożenia. Miejsca jest w "bród" pod maską.

A co an to Tokyo? Ktoś pytał?

out2016 - 03-12-2019, 09:35

Ogrzewanie postojowe fajna sprawa, ale powinno być montowane tylko w wyspecjalizowanym warsztacie. Czołowi producenci ( Webasto i Eberspacher ) mają dokładne instrukcje montażu do konkretnego modelu, wynika to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa i możliwości podłączenia. Dodatkowo może się okazać ( tutaj powinien wiedzieć TOKYO ) że w przypadku Outlandera konieczne jest zamontowanie ogrzewania z sterownikiem cyfrowym, który łączy się z komputerem samochodu i steruje np. wentylatorem.
Brodzins - 03-12-2019, 13:06

Szczerze powiem, że ze względu na gwarancję zostaje mi ASO i dedykowany zestaw od WEBASTO.

Pytanie kto ma, kto dokładał do OIII... jak to się sprawuje w praktyce?

acent - 03-12-2019, 14:13

Dobra, niech będzie. http://ав ..._B+D_TT-Evo.pdf
out2016 - 03-12-2019, 18:56

Przemyśl dobrze, bo ja mam takie w innym aucie z silnikiem na ON. Generalnie bardzo fajna sprawa ale:
Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy. Stwierdzi że istnieje ryzyko rozładowania baterii, w praktyce trzeba utrzymywać akumlator przez cały czas 100 naładowany co zimą jest trudne. Dodatkowe ogrzewanie zawsze się uruchomi po odpaleniu silnika ( jesli temperatura jest poniżej 5 ) i wtedy ciepło robi się bardzo szybko szczególnie w silniku benzynowym. Należy zadać sobie pytanie czy warto wydać kasę i nie mieć ciepło zaraz po wejściu do samochodu

tyku - 04-12-2019, 12:23

out2016 napisał/a:
Funkcja zdalnego uruchamiania lub za pomocą zegara się słabo sprawdza, bo sterownik piecyka mierzy napięcie akumlatora i jak wykryje za niskie to się nie włączy.

Ja właśnie z tego powodu zrezygnowałem z WEBASTO. :(
Został mi tylko żal, że mnie nikt o tym nie poinformował podczas załatwiania formalności związanych z instalacją. Całe szczęście skończyło się dobrze, to znaczy nie mam ogrzewania. :wink:

acent - 04-12-2019, 16:09

Nie demonizowałbym zbytnio. Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora. Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe.
tyku - 04-12-2019, 16:36

acent napisał/a:
Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora
Pod blokiem nie ma możliwości. Poza tym, wtedy lepiej mieć ogrzewanie postojowe elektryczne (taniej wychodzi). :roll:

[ Dodano: 04-12-2019, 16:54 ]
acent napisał/a:
Nowy O3 ma S&S, co wymaga odpowiednio wydajnego alternatora i akumulatora.
Wytrzyma akumulator taki schemat pracy :?: Rano ogrzewanie 20 minut, jada do pracy 2 km, postój 8-9h, powrót do domu. Cykl powtórzymy 5 razy w tygodniu. :roll:
Mi chodzi o to, że nikt cię o tym nie poinformuje, jak z tego korzystać. :shock:

out2016 - 04-12-2019, 22:24

Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę.

Brodzins - 04-12-2019, 23:13

Tak sobie wyrabiam zdanie... I za te parę tysi... To kupię porządne rękawiczki... Dołożę grzane fotele... Chyba webasto odpuszczę...
PAW99 - 09-12-2019, 22:54

out2016 napisał/a:
Zgadzam się z opinią TYKU, mogę tylko potwierdzić z doświadczenia że grzanie 20 min z rana jest bardzo trudne bo ogrzewanie postojowe czerpie dużo prądu :
- grzałka pieca
- wentylator pieca
- pompa paliwa
- pompa wody
- wentylator w samochodzie
Trzeba mieć wiadro prądu aby to dało radę.


Pewnie masz racje ale jak ktoś jedzi dalej do pracy np. 30-50km to aku zdąży się naładować

acent napisał/a:
Dodatkowo, co nie jest aż tak kosztowne wzorem Skandynawów zainstalować wtyczkę do ładowania akumulatora. Więc poranki nie będą aż tak straszne. Zestaw (dedykowany) to ok 1300zł, dokumentacja jest, sprytny mechanik 500zł i gotowe.


Ciekawe rozwiązanie niesyszałem jeszcze o takim czymś muszę wygooglować :biggrin:
i duzo tańsze.

Olivia - 09-12-2019, 23:11

Pytanie czy taką instalacje zrobi ASO.
Druga rzecz. Jeżeli mowa o ogrzewaniu postojowym i warunkach termicznych to najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie ogrzewanie suche które nie będzie pobierało tyle prądu. Można wzorem samochodów ciężarowych zamontować ogrzewanie gazowe. Minusem to uzupełnianie gazu. Zapewne w ASO też takiej instalacji niewykonają.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group