[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Check, problem z sondą i wypadanie zapłonu
Kamsyyo - 05-12-2019, 20:52 Temat postu: [EA5A] Check, problem z sondą i wypadanie zapłonu Witam wsystkich, tak w skrócie. 1000km temu wymieniany rozrząd, świece, i kable. Przy odbieraniu mechanik powiedział że zapalił sie błąd od sondy,ok auto odebrałem miałem być po tygodniu i podłaczyć ponownie pod komputer. Błędy po skasowaniu zapaliły się na 2 dzień na zimnym silniku, on powiedział że sonda działa, tylko grzałka nie i żebym na razie jeździł. Ale wczoraj momentami zaczęło trząść silnikiem(kilka postów niżej pisałem) to pojechałem pod komputer podpiąć do kolegi i wyszły takie błedy:
Zdjęcia 1-3 pokazują co się paliło po podłaczeniu
Zdjęcie 4 pokazuje co było po skasowaniu i przejechaniu 5 km, najpierw były błędy później jak samochód ostygł to zapalił się check, ale już nie miałem jak podłaczyć ponownie.
Co z tym robić, my nie mamy pomysłów, a mechanik jaki jest to można się domyślić. Czas szukać nowego.
https://zapodaj.net/c598964d872ac.jpg.html
https://zapodaj.net/95cf4525d8b45.jpg.html
https://zapodaj.net/6f35cde7dfcc0.jpg.html
https://zapodaj.net/a44d4ce15bf32.jpg.html
Zdjęcia w linkach bo chyba nie umiem tu poprawnie załadować.
Jaro1974 - 06-12-2019, 08:53
Sonda tak czy inaczej jest do wymiany. Do momentu uzyskania prawidłowej jej temperatury, ona daje błędne informacje do ECU i może to skutkować na przykład zwiększoną dawką paliwa. W przypadku wypadania zapłonu do sprawdzenia jest prawidłowość podpięcia przewodu zapłonowego na świecy i aparacie zapłonowym (może się coś poluzowało itp.). P0421 to jest błąd dotyczący pracy katalizatora. W momencie gdy katalizator jest wyeksploatowany to ten błąd się pojawia. Wtedy ratunkiem jest wymiana na nowy. Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Bizi78 - 06-12-2019, 09:07
Co do kata a dokładniej katów to ja bym zaczął od konkretnej diagnostyki sond.
Na przypadku brata, sonda wg. kompów w warsztatach miała fajny wykres i niby ok (brak CE) ale w warsztacie BOSCHA zdiagnozowali, że sonda działa zbyt wolno i powodowała bogatą mieszankę co spowodowało przegląd negatywny ze względu na skład spalin.
Co do wypadania zapłonu to sprawdź najpierw mocowania fajek i przewody czy nie mają przebicia, bo to najłatwiej i najtaniej sprawdzić .
|
|
|