[02-06]Lancer CS0 - zacisk hamulcowy lewy tył kombi 2.0
plone - 09-12-2019, 09:19 Temat postu: zacisk hamulcowy lewy tył kombi 2.0 Cześć,
musze wymienic lub zregenerować zacisk hamulca tylnego lewego, czy ktoś z Was ma u siebie zacisk TRW BHN1027E? Zastanawiam się czy regenerowac ten co mam (a nie wiem czy to oryginal czy zamiennik bo auto mam od kilku miesiecy), czy kupić to TRW. Cenowo wychodzi podobnie. Jakieś sugestie?
Druga sprawa to czy ktos z Was mial do czynienia z warszawskimi serwisami: Walenda, Serwis Japonskich lub Japan Center?
Z góry dzieki
Bizi78 - 09-12-2019, 12:28
W czym jest: problem wycieki czy ręczny?
plone - 09-12-2019, 18:47
Bizi78 napisał/a: | W czym jest: problem wycieki czy ręczny? |
wyciek plynu
Bizi78 - 09-12-2019, 20:23
A to nie taniej wymienić uszczelnienia, ewentualnie + tłoczek.
zbychu74 - 09-12-2019, 20:31
plone,Nie kupuj od razu zacisku.Najpierw diagnoza.Idę o piwo,że zblokowała ci się prowadnica i od strony tłoczka klocek zeszlifowało w kształt klina no i tłoczek nie dociska całym obwodem.Wynikiem tego jest przemieszczenie boczne tłoczka no i tłoczek posikuje płynem.
Oczywiście mogę się mylić.
rudi88 - 10-12-2019, 11:54
Zacisk wymieniaj jedynie jeśli ma wżery. W innym wypadku uszczelki i ewentualnie tłoczek. To akurat każdy warsztat ci powinien ogarnąć bez problemu.
plone - 10-12-2019, 20:33
ogarniaja, owszem. ale regeneracja (wymiana uszczelek i tloczka) kosztuje tyle co nowy zacisk tj. ok 300 zl :/
cygan84 - 10-12-2019, 21:14
Ile?
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-mitsubishi-lancer-8288052609
Sam taki zmieniłem rok temu i działa do tej pory.
plone - 10-12-2019, 21:25
ja mam niestety 2 lewe rece do mechaniki i sam tego nie ogarne, a ci ktorzy potrafia to zrobic wolaja takie ceny. trudno, juz zamowilem ten TRW, oby pasowal
FredPL - 10-12-2019, 21:42
Tak z ciekawości, ten TRW to nowy czy "nowy" regenerowany?
plone - 12-12-2019, 15:21
FredPL napisał/a: | Tak z ciekawości, ten TRW to nowy czy "nowy" regenerowany? |
nowy regenerowany oczywiscie
ozi546 - 29-09-2021, 09:30
Witam.
W moim Lancerze (VII 1.6 98km 2003r) blokują się hamulce z przodu po dłuższej trasie, tarcze są strasznie gorące. Dodatkowo mimo równomiernego naciskania hamulca, samochód hamuje skokowo i trzesie kierownica ( pewnie tarcze wymiany). Po ostygnięciu i krótkiej jezdzie blokowanie hamulców nie występuje.
Jak uważacie, lepiej wymienić od razu zacisk, czy kupić zestaw naprawczy? Żadnych wycieków nie ma. Prowadnice były czyszcone i smarowane przy wymianie klocków (około 3msc temu). Gumki na prowadnicach nie są uszkodzone i siedzą dobrze.
krzychu - 29-09-2021, 10:50
Może przewody są zdegradowane i blokują powrót płynu hamulcowego z zacisku?
ozi546 - 29-09-2021, 11:18
Cytat: | Może przewody są zdegradowane i blokują powrót płynu hamulcowego z zacisku? |
O tym nie pomyślałem, a masz pomysł jak to można sprawdzić? Bo z zewnątrz raczej się nie zobaczy tego, gdyż żadnych wycieków nie ma.
Krzyzak - 29-09-2021, 13:16
najczęstsza przyczyna to woda pod osłoną tłoczka i rdza
jak osłona cała można próbować rozruszać tłoczek - wysuwać i chować, obrócić
obecnie często można kupić zacisk po regeneracji w cenie niewiele wyższej od samego zestawu naprawczego
|
|
|