To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Wymiana turbosprezarki

kajos - 09-12-2019, 23:21
Temat postu: Wymiana turbosprezarki
Wymienial ktos turbosprezarke ? :wink:
wyjmne ja gora (oczywiscie powykreceniu chlodnicy EGR i poprzeczki) czy tylko dolem wyjdzie? :shock:

luk94 - 10-12-2019, 07:54

Sam nie robiłem tego, ale ponoć tylko dołem i to kupa roboty jest. Jest fajny filmik na YT jak gość sobie z tym radzi to chyba jeszcze półoś wyciągał żeby się tam dostać.
kajos - 10-12-2019, 11:10

to mnie nie pocieszyles :evil:

od gory i tak bede wykrecal chlodnice EGRu zeby miec dobre dojscie do srub kolektora

ale to dopiero za tydzien gdzies
na Youtube szukalem ale tam nic za ciekawego nie ma w tej sprawie

luk94 - 10-12-2019, 12:29

turbo wymiana
kajos - 10-12-2019, 15:56

podziekowal

ale nie bardzo mi sie usmiecha tyle bebechow odkrecac na dole :twisted:

jureq - 14-12-2019, 18:43

Witam,

nie będę otwierał nowego tematu :D

Czeka mnie wymiana turbo (2.0 DID, BSY), gdzie można to zrobić w Warszawie (dobrze :P )?
W AutoGT przy przeglądzie (170kkm) zdiagnozowali , że sprężarka jest nieszczelna i do wymiany.
Niestety u nich nowa sprężarka to 3,5kzł plus wymiana 2,5kzł, więc raczej drogo.
Wiem, że wymiana nie jest prosta, trzeba chyba wyjąć wał , ale 6 tysi to połowa wartości Miśka...
Jest kilka warsztatów, które robią regenerację spręzarki za ~500 zł, ale trzeba najpierw ją wyjąć, a później zamontować tak, żeby przy okazji nie narobić szkód...
Stąd moje pytanie czy możecie kogoś polecić?
Pozdrawiam,
Jurek

kajos - 14-12-2019, 19:33

co do regeneracji
jak juz ja robisz zwroc uwage jakie czesci tam wkladaja
najlepiej jak orginalne Garetta
bron boze chinskie podrobki

ja osobicie zdecydowalem sie na kupno uzywanej z przebiegem 110tys km
turbina nie byla myta,jest cztsta z wierzchu,nawylocie goracym jest sadza a na zimnym czysciutka
zreszta rozkrecilem muflona i tam tez czysciutko
wiec turbina nie puszcza oleju
regulacja VTG pieknie lekko pracuje,ale ja jeszcze wlalem tam nafte i rozruszalem dodatkowo zeby bez prpoblemow sie obylo

cena400zl

[ Dodano: 16-12-2019, 21:07 ]
Dzis sie wzialem za to wszystko
A wiec tak
bez takich typu kluczy nie zabierajcie sie
no chyba ze silnik wyciagniecie

Odkrecilem poprzeczke,filtr powietrza na bok
Odkrecenie chlodnicy spalin EGRu i odchylenie na bok (torx 30 ,torx 50)

Odkrecenie filtra DPF i tak zeby byl luzny (na gorze i na dole)
Odkrecenie opasek w wezach idacych do turbiny i wyciagniecie rury wlotowej i weza wylotowego

wszytkie nakretki od kolektora to na klucz 12 oprocz jednej na samym dole - 13
to wlasnie z nia jest problem odkrecenia bo tam jest uchwyt
(to wlasnie dlatego pewnie ten gosciu w filmie na Youtube odkrecal poloske by dojsc do niej ) ale da sie odkrecic z odpowiednimi kluczami z przegubem od dolu auta
jak bede skladal to nie wiem czy przykrece ten uchwyt bo wlasciwie jest niepotrzebny
problemem bylo odkrecenie rurki co doprowadza olej do turba bo wukrecala sie razem z flansza ale dopilowalem stary klucz tak zeby wszedl miedzy korpus turba i przytrzymalem ja (jutro napisze jaki tam do niej klucz jest bo jeszcze nie wykrecilem calkiem jej z rurki)
duzy jest klucz 22 do splywu oleju z turbo przy bloku silnika
Cala turbosprezarka wychodzi bez problemu po lewej stronie silnika patrzac od przodu
Czas dobre 3,5godz


Jutro skladanie :P
ale pewnie bedzie duzo dluzej :wink:


[ Dodano: 17-12-2019, 19:58 ]
Zlozylem

Wkrecenie turbosprezarki 40min
rozmiar klucza tej flanszy co olej doprowadza do turbiny to 17-jesli obkreca sie razem z rurka trzeba klucz doszlifowac - inaczej ukrecimy rurke (pamietajcie zeby miedzy flansze a turbine dac podkladke miedziana !!!)


ten uczwytna dole przykrecilem-nie jest tak zle idzie przykrecic z przedluzka na grzechotce :P

najwiecej bo chyba z 3 godz meczylem sie z przykreceniem filtra wydechu do turbiny
juz chol...a mnie brala- jest tam najgorsze zmozliwych sytemow (opaska skrecajaca)
reszte skrecilem szybko gdzies 1 godz

turbosprezarka ladnie swiszczy,od poczatku daje cisnienie
ale za dlugo mi trzyma i wlacza sie notlauf !!!
podregulowalem troche sztange ale dopiero bede sprawdzal jak gdzies w trase wyjade



i ostrzezenie
jak bedziecie robic cos i bedziecie musieli lezec na silniku to uwazajcie na rurke co idzie do trojnika na srodku chlodnicy
mnie sie to ulamalo i musialem pokombinowac :axe: \
ale przerobilem i wszytko gra

jureq - 18-12-2019, 23:00

Fajny tutorial, dla tych co chcą sami wymienić sprężarkę :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:

A ja jeszcze raz zapytam czy ktoś robił taką wymianę w serwisie poza Mitsu w Warszawie i może polecić?

matus007 - 30-01-2021, 23:11

Dzień dobry,
Trochę odkopuje temat.

W temacie jestem zielony i pytam się tak z ciekawości czy mogę zwiększyć moc auta poprzez wymianę turbosprężarki. Jakie są to koszty?. Jak wstępnie wygląda procedura wymiany?.Wymieniam w ASO (region łódzki)?.I o ile wzrośnie moc?

Posiadam mitsu lancer 2.0 TDI, 143km z 2010 roku. Od 19 września 2020 r.
link do fotki ,nie mogę bezpośrednio wstawić za duży rozmiar.

https://zapodaj.net/a7308984c3bda.jpg.html





Pozdrawiam
Mateusz

kajos - 31-01-2021, 01:28

na tej sprezarce co masz spokojnie bedziesz mial 170KM i okolo 370-380Nm
na wiecej za bardzo sprzeglo nie pozwala bo slabe
a nie wiem jak skrzynia w lancerze

matus007 - 31-01-2021, 13:21

To kolega Kajos mówi że mogę mieć 170 KM ?. W dokumentach mam 104 kW, czyli w praktyce mogę mieć ok. 127 kW.???.
Później podeśle dokładniejsze fotki. Ale muszę przyznać że mnie wgniata w fotel przy masie 1500 kg.

Panowie jest MOC

kajos - 31-01-2021, 16:05

oczyswiscie pisalem o zmianie programu przy tych bebechach
mozesz tez miec juz te 170KM bo przy zakupie w salonie dokladajac pare zlotych robili to

matus007 - 31-01-2021, 18:39

Fotki co jest pod maską i skrzynia do oceny;

https://zapodaj.net/1f6da8b621a88.jpg.html

https://zapodaj.net/116ab7623ce32.jpg.html

kajos - 01-02-2021, 19:18

matus007 napisał/a:
Fotki co jest pod maską i skrzynia do oceny;

https://zapodaj.net/1f6da8b621a88.jpg.html

https://zapodaj.net/116ab7623ce32.jpg.html


tutaj masz japonski silnik 2.2DID firmy mitsubishi

on w serii ma 177KM


to calkiem inny silnik jak2.0DID

Patrol12 - 09-06-2021, 22:00

Mam pytanko bo zabieram się za wymianę turbo w Outku 2,0 DID 140km i słyszałem że można wsadzić do niego turbinę od EVO 9.Jak patrzę w intrenecie to turbo od Outka kosztuje 1000-1500zł a regenerowana od EVO 2000zł, więc się zastanawiam czy lepiej nie dołożyć parę groszy i niech się lepiej odpycha.
Ktoś coś słyszał ile to może kosztować i ile podzespołów trzeba będzie wymienić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group