Carisma - Ogólne - Prawidłowa temperatura płynu chłodniczego
Norbi456 - 16-12-2019, 13:14 Temat postu: Prawidłowa temperatura płynu chłodniczego Chłopaki głupie i szybkie pytanie przy mojej Carismie 1.9 did temperatura na wskaźniku pokazuje 1/3 wiec mniejszą połowę .Myślałem że termostat do wymiany ale działa poprawnie tzn zamyka i otwiera , a nie mam jak porównać do innych bo nie znam nikogo z okolicy aby zobaczyć jak jest w tych modelach .
plecho1 - 16-12-2019, 13:27
Jak sprawdzałeś że się zamyka? Jak silnik się trochę rozgrzeje czy nawet do tej 1/3 skali dotknij ręką do chłodnicy od strony silnika, przy prawidłowo działającym termostacie chłodnica powinna być zimna.
Norbi456 - 16-12-2019, 15:43
Dokładnie tak robiłem , jak temperatura doszła do tej 1/3 to termostat się otworzył i puścił na chłodnicę .
Nie wiem jak prawidłowo powinien trzymać temp.na wskaźniku bo być może termiostat za szybko mi się otwiera .
Prosił bym was o zdjęcie lub opis jak u was wskazówka od temp.wygląda gdy silnik jest nagrzany
plecho1 - 16-12-2019, 18:50
Z którego roku masz auto?
Najlepiej podpiąć się pod sterownik silnika i zobaczyć jaką temperaturę widzi sterownik. W tym silniku są dwa czujniki, jeden dla wskaźnika zegarów a drugi dla sterownika silnika.
W miskach standardem jest wskazówka na połowie skali.
Norbi456 - 18-12-2019, 08:56
Auto z 2000 roku lift .czyli domyślnie wskazówka powinna być na połowie wskaźnika . Nic muszę podpiąć komputer i sprawdzić na ciepłym silniku
Bizi78 - 18-12-2019, 10:07
plecho1 napisał/a: | W tym silniku są dwa czujniki, jeden dla wskaźnika zegarów a drugi dla sterownika silnika. |
W klekocie jest chyba tylko jeden czujnik .
Norbi456 napisał/a: | Nic muszę podpiąć komputer i sprawdzić na ciepłym silniku |
Tutaj możesz mieć problem z podpięciem .
Norbi456 - 26-12-2019, 09:04
No dokładnie problem z podpięcie komputera jest wielki, nie wiem czemu i czy to normalne nie widzi parametrów i praktycznie wszystkiego.
Bizi78 - 26-12-2019, 12:14
Możesz jeszcze spróbować kablem vag kkl i programem evoscan, choć musisz najpierw poczytać temat czy z jakimś klekotem zagadał.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
A jak nie to pozostaje MUT3 w ASO.
plecho1 - 26-12-2019, 14:56
Jeśli auto starsze niż 2004 to raczej będzie ciężko się czymś podpiąć poza ASO. Starsze diesle Mitsu są wredne w diagnostyce komputerowej.
|
|
|