To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Błąd P101

arturo12 - 17-12-2019, 09:21
Temat postu: [II 2.0 DID] Błąd P101
Witam mój problem polega na tym że kilka dni temu wyskoczył błąd p101 szarpie przy ruszaniu I mały z prędkościach, brak pełnej mocy odpala normalnie i większe spalanie wymieniłem maf sensor. Dzisiaj po dwóch dniach to samo. Zauważyłem uszkodzene dwa wężyki po lewej stronie silnika jest ich 6 łączą rurki z jakimś czujnikiem. Czy to jest powodem szarpania? Rura od filtra powietrza gdzie jest maf sensor wygląda ok. Proszę o pomoc.
kajos - 17-12-2019, 09:43

wszytkie wezyki musza byc szczelne
prawdopodobnie to przez nie szarpie i brak mocy (nie pracuje gruszka przy turbosprezarce)

arturo12 - 17-12-2019, 09:50

Dzięki za odpowiedź po pracy wymienię wszystkie 6 wężyków.
kajos - 17-12-2019, 10:08

najpierw zmierz srednice
wezyk co idzie do gruszki chlodnicy EGR jest cienszy

przy kupnie powiedz ze chcesz do podcisnienia je

arturo12 - 17-12-2019, 10:57

Dzięki na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo

[ Dodano: 17-12-2019, 22:21 ]
Wymieniłem narazie 2 uszkodzone wężyki i jest lepiej ale nadal lekko szarpie mocy jest trochę więcej.ma ktoś jeszcze jakieś podejżenia może filtr powietrza?

[ Dodano: 17-12-2019, 22:54 ]
Wymieniłem narazie 2 uszkodzone wężyki i jest lepiej ale nadal lekko szarpie mocy jest trochę więcej.ma ktoś jeszcze jakieś podejżenia może tobyć filtr powietrza?

kajos - 18-12-2019, 00:06

zobacz czy wezyk przy wiltrze jest podlaczony tez ?

sprawdz czy czasami ktores kolo nie chamuje (goraca tarcza)
u mnie ostatnio tylne kolo sie zapieklo i tez byly objawy tak jak by by zaplon gubil a to przecie diesel :p szarpania-poprostu wlaczalo i odlanczalo napedy (nigdy bym na to nie wpadl jak by mnie to nie spotkalo)

sprawdz szczelnosc podcisnienia
odpal auto zgas
i chwyc reka VTG (to czym gruszka przy turbo pociaga i puszcza)
po ok 3 min powinno isci do gory i piernac przy tym glownym rozdzelaczu kolo zbiorniczka wyrownawczego

pozniej bedziem dalej myslec :wink:

potentator - 18-12-2019, 14:10

ja mam szczelne a nie pierdzi... dopiero jak przekrece pare razy kluczykiem to pierdnie...
arturo12 - 18-12-2019, 20:01

Dzisiaj zauważyłem, że błąd pojawia się po ostrym przygazowaniu mjusisz szypko ruszyć i dymi na czarno?
kajos - 18-12-2019, 20:15

jak dymi na czarno to gdzies dziura lub opaska puscila na wezu miedzy sprezarka-intercoolerem a silnikiem

niech ktos tobie poprzygazuje a ty sluchaj gdzie syczy powietrze

[ Dodano: 18-12-2019, 21:09 ]
kajos napisał/a:
jak dymi na czarno to gdzies dziura lub opaska puscila na wezu miedzy sprezarka-intercoolerem a silnikiem

niech ktos tobie poprzygazuje a ty sluchaj gdzie syczy powietrze


aczkolwiek blad wskazuje na przeplywomierz :roll:

arturo12 - 18-12-2019, 22:47

przepływomierz jest nowy
kajos - 18-12-2019, 23:54

a jakie tobie doladowanie pokazuje ?
arturo12 - 19-12-2019, 07:39

Jak sprawdzić turbo słychać jak gwiazda. Jaki program do sprawdzenia ja mam tylko czytnik błędów

[ Dodano: 19-12-2019, 09:11 ]
Rano jak jest zimny jest ok dopiero po około kilometrze zaczyna szarpać i dymić na postoju jak powoli dodaje gazu obroty nie falują dopiero podczas ruszania i jazdy do około 2000 obrotów i dymi przy gwałtownym ruszaniu

[ Dodano: 19-12-2019, 19:26 ]
Na razie dziękuję za podpowiedzi w weekend postaram się sprawdzić wszystkie opcje jeśli pogoda dopisze

Vlad24 - 19-12-2019, 20:40

Czym odczytałem ten błąd, masz jakiegoś ELM327? Jeżeli tak, to wklej wykres z pracy przepływomierza z obrotami lub doładowaniem.
arturo12 - 19-12-2019, 21:23

Jutro elm327 przyjedzie to w sobotę sprawdzę i wkleję wykres

[ Dodano: 21-12-2019, 14:04 ]
Hamulce ok filtr powietrza nowy wężyki powierza ok jest tylko luz na rurce od interculera w miejscu gdzie wchodzi do turbo oring ciśnienie doładowania na wolnych i ciepłym silniku 16.9 do ok 17. 2 ciągle szarpie

[ Dodano: 21-12-2019, 14:09 ]
Jakieś pomysły bo brak sił

[ Dodano: 21-12-2019, 14:37 ]


[ Dodano: 21-12-2019, 14:39 ]
Na zimnym doładowanie około 30

https://1drv.ms/u/s!AisKm6YM5rqwgeRX8mQCfj63mHAWKQ

[ Dodano: 21-12-2019, 15:40 ]
Wykres z rana
https://1drv.ms/u/s!AisKm6YM5rqwgeRc08l_f2SSSGcFnA

kajos - 21-12-2019, 16:47

cisnienie doladowania powinienes miec okolo 1,4 tj. pod obciazeniem - na programie 2,4-2,5
(musisz dodac okolo 1 cisnienia atmosferycznego )

jezeli ucueka tobie tam cisnienie (przy sprezarce) to odkrec opaske,zdejmni waz a pozniej odbezpiecz zawleczke i wyjmni ta redukcje
sprawdz w jakim stanie jest ten oring-musi byc caly
i zawleczka tez musi byc cala-musi trzymac z 2 stron te zabki

u mnie ostatnio z jednej strony nie trzymala i o dziwo nie wylatywala ta redukcja (co sie czesto staje wlasnie ) ale ubytek cisnienia byl
bylo slychac syczenie
a jak sprawdzilem reka (2 osoba gazowala silnik) to bylo czuc dmuchanie goraca

zreszta tam gdzie beda nieszczelnosci to bedzie brudne od oleju z przedmuchu


umnie przeladowywuje turbina ale doszedlem do wniosku ze to wina przeplywomierza wiec po swietach nowy bedzie kupiny



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group