To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

OFF ROAD - [PYTANIE] Pajero II vs Pajero III

XamDC - 28-12-2019, 16:09
Temat postu: [PYTANIE] Pajero II vs Pajero III
Witam,

Przymierzam się do kupna mojej pierwszej terenówki, bardziej celuje w wyprawy niż taplanie się w błocie po klamki (przynajmniej na razie mi się tak wydaje;) ). Samochodem nie będę jeździł na codzień. Po wstępnych przymiarkach zakres poszukiwań ograniczyłem do 3 modeli samochodów:
Pajero II - 2,5 lub 2,8 TD, Pajero III - 3,2 Di-D lub Hyundai Terracan - 2,9 CRDi.

Tu ma pytanie, która generacja Pajero będzie się lepiej do tego nadawać? Cenowo oba samochody są bardzo do siebie zbliżone, myślę że coś przyzwoitego udało by się kupić w granica 15-18 tys zł. Najchętniej bym kupił dużego diesla w automacie i koniecznie w wersji long.

Za Pajero II przemawia rama (o ile nie jest zgniata) i prostsza konstrukcja. Nie miałem okazji jeździć tym samochodem, ale wydaje mi się że silniki diesla w obecnych czasach będą trochę za słabe, a wirus za dużo tu nie pomoże. Brak automatycznej skrzyni biegów przy tych silnikach i z t6ego co słyszałem doś duży hałas.

Pajero III - minusem jest brak ramy (ale czy na pewno?), nowsza konstrukcja (ale z 2 strony bardziej skomplikowana) i dość drogie usterki np. wymiana/regeneracja pompy i wymiana baku... Na plus przemawia silnik 3,2 z automatem, komfort podróżowania. Ponadto niektóre modele miały też blokadę tylnego dyfra, ale podejrzewam, że jest ich niewiele.

Miałem okazje jeździć III w benzynie 3,5 L i w automacie (właściwie to było Montero). Zarówno na drodze i w terenie spisywał się dosyć dobrze - zrobiłem nim ok 10 tys kilometrów i byłem bardzo zadowolony. Po tych samych trasach jeździłem Rav 4 z reduktorem 2.0 turbo benzyna i różnica była kolosalna. Montero było o wiele stabilniejsze, mniej nim telepało, komfort był dużo większy i miało spory zapas mocy. O dziwo splanie w granicach 13 l/100km. Dla ravki 15l/100 km to była norma.


Czy możecie mi coś doradzić ? Czy szukać Pajero II, która na pewno będzie starsza czy może jednak rozejrzeć się już za III z początków produkcji. Co się lepiej spisze na zagranicznych wyprawach?

jawaldek - 29-12-2019, 20:35

XamDC napisał/a:
Za Pajero II przemawia rama (o ile nie jest zgniata) i prostsza konstrukcja. Nie miałem okazji jeździć tym samochodem, ale wydaje mi się że silniki diesla w obecnych czasach będą trochę za słabe, a wirus za dużo tu nie pomoże. Brak automatycznej skrzyni biegów przy tych silnikach i z t6ego co słyszałem doś duży hałas.
Każda pliszka swój ogonek chwali :) Jeździliśmy daaallleekko naszym Miskiem 2,8 long w automacie. Jeździliśmy też i w terenie i w obu przypadkach jest OK. Łatwy i przyjemny do zabudowy. Bolaczką jest niestety rama :/ Teraz, ze względu na ramę w seniorze, jest w manualu long i silnik 2,5 ale z super zdrową ramą i podłogą. A co można zrobić jak zmodyfikować dla dwóch osób to zapraszam do obaczenia https://youtu.be/uu12pjngoSk
piotr277 - 01-01-2020, 12:40

Lepszy będzie ten, który będzie w lepszym stanie.
PII i PIII nie mają żadnych błędów konstrukcyjnych, które powodują poczucie "loterii" (o baku w PIII napisałeś - wymieniasz i spokój).
Wiadomo - PIII - nowocześniejsza konstrukcja, PII - prostsza konstrukcja.
Czy wybierzesz PII czy PIII - będziesz zadowolony :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group