ASX Techniczne - ASX 1,8 DI-D szarpie podczas jazdy - brak błędów
basilio2 - 28-12-2019, 21:26 Temat postu: ASX 1,8 DI-D szarpie podczas jazdy - brak błędów Forumowicze mam problem ze swoim ASXem 1,8 DI-D 150KM, mianowicie podczas jazdy przy przyspieszaniu szarpie delikatnie autem, tak jakby brakowało mu paliwa lub coś odcinało i od razu przywracało moc silnikowi. Czuć to szczególnie przy zimnym silniku, natomiast podczas jazdy na ciepłym nie jest to tak odczuwalne, ale nadal szarpie.
Byłem sprawdzić błędy - brak, DPF sprawdzony - drożny (ciśnienia przed i za DPFem), turbina - wg wskazań daje jak powinna, luzy zaworowe wyregulowane i już nie wiem co to może być.
Auto ma przejechane 85tys km.
Co jeszcze musiałbym sprawdzić, do czego zajrzeć - może jakieś zawory, czujniki?
EGRa rozebrałem, wyczyściłem i wg mnie jest ok, aczkolwiek przy odłączonym EGR (do testów) nie wywala żadnego błędu i jeździ tak samo jak przy podłączonym - tak ma być?
Proszę o jakieś sugestie, podpowiedzi co jeszcze sprawdzić bo autko fajne, ale zaczyna mnie już mocno irytować.
Jeszcze tak na marginesie wydaje mi się, że dość często (co około 300 km) włącza się dopalanie DPF, czy tak ma być?
Pozdrawiam
5darek - 30-12-2019, 11:37
Filtr paliwa wymieniony?
Dpf bym sie nie martwił. Wlacza sie z różną częstotliwością w zależności od warunków i stylu jazdy
basilio2 - 30-12-2019, 21:34
Filtr paliwa był wymieniany 20 tys km wcześniej. Teoretycznie mam kupiony nowy, więc jeszcze dla pewności mogę go wymienić i dam znać czy jest poprawa.
Pozdrawiam
5darek - 30-12-2019, 23:21
Moze jest nieszczelność w układzie paliwowym i na podcisnieniu lapie powietrze?
Usterka pojawila się po wymianie filtra lub jakiejs naprawie?
Stan licznika jest udokumentowany?
Moze jeden z wtryskiwaczy jest uszkodzony?
basilio2 - 31-12-2019, 09:28
Stan licznika jest w 100% potwierdzony - auto od nowości u jednego właściciela, układ paliwowy - zastanawiam się co jeszcze sprawdzić, które elementy jeśli chodzi o podciśnienie, jakieś zawory zwrotne?
Dziwne jest też to, że przyspiesza normalnie, ma moc, ale jazda na ustalonych obrotach w zakresie 1700 - 2500 generuje te problemy z szarpaniem.
Pytanie również, czy da się jakoś sprawdzić wtrysk, bo gdyby wtrysk był niesprawny to powinien wyskoczyć jakiś błąd, czy się mylę?
5darek - 31-12-2019, 12:13
Nie koniecoznie wyskoczy błąd. Pierwsze najtańsze sprawdzenie to wpiecie sie po przelewy z wtryskow. Jezeli zobaczysz różnicę na jednym wraca wiecej niz na innych jest potencjalnym innowacją.. Domyslam sie, ze wibracje szarpanie jest mocniejsze na wyzszych biegach 5/6.
Zestaw do sprawdzania mozesz zrobic sam ze strzykawek i wezykow do spryskiwaczy (rowna dlugosc wezykow) lub kupić na allegro za ok 140zł. Ewentualnie zlecic mechanikowi ten prosty test.
Natomiast pełna diagnoza wtryskiwaczy wymaga ich demontażu co wiąże się w nowymi podkladkami pod nie, ktorych koszt to ok. 220zł plus robocizna ok. 150-200zł plus koszt sprawdzenia ok. 150-200zł. Jest tu ryzyko uszkodzenia wtrysku bo czasem są zapieczone w gniazdach i ich wydobycie wymaga specjalnego zestawu.
Poniżej pierwszy z brzegu film pogladowy
https://m.youtube.com/watch?v=fO1_rq_7rrU
Trzeba rozłaczyc gumowe wezyki przelewow pomiedzy wtryskami i wpiąć sie pod wtryskiwacze w ich miejsce. Odpalasz silnik i obserwujesz strzykawki.. Powinny wypełniać się równo. Jeśli są rożnice wtrysk lub wszystkie do sprawdzenia.
Tak w uproszczeniu.
Na marginesie auto z polskiego salonu? Który rok?
basilio2 - 19-01-2020, 22:59
Witam Panowie.
Tak jak kolega wskazywał sprawdziłem wtryski metodą przelewową - idealnie te same ilości w menzurkach - uznaję więc że nie ma problemu z wtryskami.
Problem niestety nadal istnieje.
Już cholera nie wiem za co się jeszcze złapac.
Odnosząc się do pytania o auto - od nowości w rodzinie, z salonu w DE, przebieg 85 tys.
Mam jeszcze pytanko - jak sprawdzić ten EGR czy działa bo tak jak napisałem wcześniej, całkowicie odłączona kostka z EGRa nie wpływa na zachowanie w jeździe i nie generuje żadnego błędu - to normalne??
Pozdrawiam i proszę o sugestie, lub namiar na kogoś z okolic Rybnika, lub Wodzisławia Śląskiego kto będzie mógł pomóc.
kamil508 - 16-11-2020, 23:05
witam
i jak udało się rozwiązać temat ?
pytam bo ja mam podobnie: wciśnięcie pedału gazu mocniej w zakresie 1800-2300obr/min na 5 i 6 biegu kończy się odczuwalnym dławieniem i bardzo powolnym przyspieszanie a nawet po kilku takich wciśnięciach pedału gazu do oporu informacją o zapchanym DPF.
Dodam że na niższych biegach nie ma żadnego problemu, przyspiesza idealnie bez zająknięcia. A na tych 5 i 6 jak bardzo delikatnie dodaje gazu to idzie płynnie, tylko ciut mocniej wcisnę (podczas proby wyprzedzania)i od razu go coś trzyma/hamuje/dławi.
Na komputerze zero błędów. Zawór podciśnieniowy turbo sprawdzony (podmieniony), olej i filtry (oleju, powietrza, paliwa) wymienione 2 tys km temu.
5darek - 09-02-2021, 20:19
dawno mnie nie było ale wyjaśniam:
poleciłem wymontować wszystkie wtryski i okazało się, że dwa pod obciążeniem dawały znacząco inne parametry pracy - podwały połowę mniej paliwa pod obciążeniem
|
|
|