To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego.

gazza77 - 19-01-2020, 22:26
Temat postu: [II 2.4 MIVEC] Problemy z poziomem płynu chłodniczego.
Pomóżcie pacjent Outlander rok 2007 2,4 benzyna cvt przebieg 155tyś gaz stag. Walczę z poziomem płynu chłodniczego. Jeżdżąc na krótkich trasach do około 30-40 km wkoło komina nie ma problemu z płynem utrzymuje się w normie zauważam że podnosi się w zbiorniczku powyżej full ale jest ok. Natomiast gdy przejadę się dłuższą trasą w miarę żwawo to wzrasta tak ciśnienie w układzie chłodzenia że płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego robi się ciśnienie w układzie temp się podnosi węże puste. Ostatnia Trasa Poznań - Wrocław 2 postoje maska w górę wali się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Część mechaników twierdzi rozbierać uszczelka pod głowicą - sprawdziłem testerem ok. Wymieniłem korek chłodnicy, pompę wody, termostat, odłączyłem instalację gazową od układu na kilka dni objawy nie ustąpiły. Jeżdżąc spokojnie wkoło komina wszystko ok- węże miękkie nic się nie dzieje. Wyjadę gdzieś na dłuższą trasę płyn wyrzuca korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Może ktoś miał podobny problem. Pomocy co robić!!!!!!!
kajos - 19-01-2020, 22:55

na moje pompa wody walnieta
na wolnych obrotach jecze nadaza krecic a w trasie jak sie nagrzeje obraca sie wirnikiem po osi
wtedy zaczuna sie gotowac bo nie ma obiegu i wywala plyn

gazza77 - 20-01-2020, 21:19

Pompę wody wymieniłem na nową. To nie to objawy nie ustąpiły. Chce jeszcze raz zrobić test głowicy i zastanawiam się czy może coś z chłodnicą. Kupowałem używaną więc może lekko przytkana jak to sprawdzić ?
Raiz3n89 - 20-01-2020, 21:32

Wentylatory normalnie ci sie zalaczaja?
kajos - 20-01-2020, 22:00

dobrzxe odpowietrzyj caly uklad na otwartym termostacie

najlepiej popuszczajac cienka rurke co jest po srodku lacznika przykreconego na zrodku chlodnicy

5darek - 21-01-2020, 09:34

Uważam że to jednak uszczelka lub pęknięta głowica może nawet pęknięty blok... Układ z zasady jest szczelny, a płyn może zostać wypchnięty tylko ciśnieniem jakie powstaje w cylindrach. Nie ma innej opcji.
Co do termostatu ostatecznie możesz jeździć również bez niego, ale skoro jest nowy to nie powinien się zacinać.
Piszesz użyłeś testera... ale jak rozumiem nie w czasie jazdy tylko na parkingu.

Raiz3n89 - 21-01-2020, 10:14

Ten tester trzeba założyć na przewód nad chłodnicą, gdzie jest korek. Też u siebie go robiłem i na zbiorniczku wyrównawczym nawet nie bąblował. Wogóle ten zbiorniczek to jakaś porażka, w obiegu mam różowy płyn a w zbiorniczku niebieski bo dolewałem, do tej pory sie nie zmieszały a już drugi miesiąc jeżdżę.
kajos - 21-01-2020, 17:25

bo to jest zbiorniczek typu ''slup wody'' a nie typu ''przelewowy'' jak np. w VW Passat
Dlatego nie miesza sie tam plyn z tym co w silniku jest


zauwaz ze waz ktory jest doprowadzany do zbiorniczka jest podlaczony dotrojnika ponizej glowicy

jesli padnie uszczelka to spaliny nie pojda do zbiorniczka tylko w chlodnice
tam beda sie zbierac i wypychac plyn od dolu do zbiorniczka

gazza77 - 22-01-2020, 00:13

Dzięki za rady. Odpowiadam wentylatory załączają się normalnie. Próbowałem tez konkretnego odpowietrzania mechanik walczył z godzinę właśnie na otwartym termostacie w warsztacie było ok wentylatory wzorcowo się załączały. (wydaje mi się również że ten układ powinien się sam odpowietrzyć w normalnych warunkach)Test robiłem na postoju z korka od chłodnicy a nie ze zbiorniczka wyrównawczego więc chyba ok. Nie bardzo rozumiem też jak zrobić test w czasie jazdy?? :?
W sumie zostało mi tylko sprawdzenie tej chłodnicy czy nie jest zapchana mocno się nad tym zastanawiam i sprawdzę jeszcze raz tym testerem. Tak na chłopski rozum dedukuję że jeżeli jest niedrożna chłodnica to przy wyższych obrotach pompa może zrobić ciśnienie w układzie. Jeżeli to nie pomoże to chyba będzie trzeba rozbierać i robić tą uszczelkę.

Kiedyś miałem taki przypadek w starej audi 80 zrobiłem niby uszczelkę bo ciśnienie rosło i płyn wyrzucało zbiorniczkiem . Naprawa uszczelki nic nie pomogła a potem nowa chłodnica i ok. Jeszcze mechanik mi wmawiał że uszczelką też była.
Dzisiaj wymieszałem mu trochę na 20 km tak po 140 płyn zameldował się pod korkiem a nawet wylatywał po paru dniach ten płyn auto zaciągnie z powrotem do układu już to testowałem . [Edit] czary jakieś ?? . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.

Raiz3n89 - 22-01-2020, 07:09

Uszczelke możesz sprawdzić pompując powietrze w tłoki. Może spróbuj dokładnie wyczyścić układ, sa do tego preparaty.
5darek - 22-01-2020, 12:31

jeśli to nie uszczelka a pęknięta głowica może pompować i pompować
kajos - 22-01-2020, 13:12

tak czytam,mysle i szukam u mnie korka chlodnicy :shock:

ja nic takiego nie mam :roll:
korek cisnieniowy jest tylko w zbiorniczku wyrownawczym

moze kolega niech zrobi probe tego wszystkiego na postoju
nagrzeje spokojnie silnik a pozniej zablokuje jemu obroty na 2500-3000 obr/min i niech pracuje tak z pol godz
i patrzec co sie bedzie dzialo


byc moze jest gdzies w glowicy jest mikropekniecie gdzie dopiero jak sie porzadnie nagrzeje delikatnie szczelina popuszcza cisnienie

5darek - 22-01-2020, 13:15

może nie być nie wszystkie chłodnice mają czasem nalewa się tylko przez zbiorniczek
gazza77 - 24-01-2020, 15:53

Dzisiaj ponownie zrobiłem test głowicy takim najprostszym testerem z allegro!!!!, Niestety zabarwił się na żółto ,początki uszczelki więc będzie rozbieranie auta. Dziwię się że nie wyszło to wcześniej robił test doświadczony mechanik profesjonalnym testerem zapewniał mnie że to na 100%nie uszczelka. Jaszcze potwierdzę innym testerem u znajomego i do roboty.
Dzięki za podpowiedzi.

elmundialo - 25-01-2020, 06:58

. Przeszedłem podobny temat. Glowice oddałem do testów i planowania i ustawienia zaworów. Roboty ogólnie od pyty w tym silniku. Powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group