To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - 150KM => 177KM - Chip

dannyboy - 02-02-2020, 15:53
Temat postu: 150KM => 177KM - Chip
Cześć,

Nie wiem nawet jak szukać wątku (o ile taki istnieje na forum) więc wpiszę tutaj a gdyby ktoś miał link to też byłoby spoko.

Dowiedziałem się,że w swoim OUTLANDERZE III, Instyle 150KM z 2019 roku można odblokować chip czy coś i zamiast 150KM mieć 177KM.

Oczywiście upraszczam wypowiedź bo jestem totalnym amatorem w tej kwestii. Domyślam się, że jest to podobna kwestia jak z podkręcaniem procesora w komputerze i teraz moje pytania:

*oczywiście powyższe zabiegi wykonałbym tylko w autoryzowanym miejscu

1. Podobno powyższy zabieg jest równoznaczny z utratą gwarancji? Kiedy tak siędzieje?
2. Czy powyższy zabieg można wykonać legalnie w autoryzowanym serwisie? (coś polecicie)?
3. Czy takie zmiany są awaryjne czy nic się nie zmienia? Powiedziano mi, że to normalne, że tak ludzie robią.

Będę wdzięczny za odpowiedź. Te 150KM mi odpowiada, jest naprawdę fajnie. Domyślam się, że 177KM zwiększą trochę komfort. Na razie próbuję się rozeznać w temacie.

Dzięki z góry za odpowiedzi!

rajan - 03-02-2020, 11:48
Temat postu: Re: 150KM => 177KM - Chip
dannyboy napisał/a:
1. Podobno powyższy zabieg jest równoznaczny z utratą gwarancji? Kiedy tak siędzieje?


Ingerencja w oprogramowanie silnika (sterownika) to utrata gwarancji - w dużej mierze na cały zespół napędowy. Zmieniając parametry pracy silnika wpływasz na sam silnik i jego osprzęt oraz pozostałe elementy napędowe (skrzynia, wał itp.).

dannyboy napisał/a:
2. Czy powyższy zabieg można wykonać legalnie w autoryzowanym serwisie? (coś polecicie)?


Nie wiem jak teraz, ale kiedyś ASO na Połczyńskiej (Auto GT) bodajże jako jedyne posiadało autoryzację na modyfikację.

dannyboy napisał/a:
3. Czy takie zmiany są awaryjne czy nic się nie zmienia? Powiedziano mi, że to normalne, że tak ludzie robią.

Będę wdzięczny za odpowiedź. Te 150KM mi odpowiada, jest naprawdę fajnie. Domyślam się, że 177KM zwiększą trochę komfort. Na razie próbuję się rozeznać w temacie.


Te 177KM to poprzednia wartość jakimi odznaczał się japoński silnik diesla. Podobno obecne 150KM to efekt spełnienia norm jakości spalin. Jeżeli to ta sama jednostka to nie powinno być problemów - nigdy tego nie sprawdzałem. Natomiast nie wiem na ile taka modyfikacja to "zdjęcie kagańca" a na ile zwykły chiptuning. Pewnie bardziej to drugie, a wtedy wraz z KM rośnie odpowiednio moment NM i cały zespół napędowy dostaje trochę bardziej "w pupę". Po takim tuningu ważne jest aby częściej zmieniać olej - bardziej dbać o silnik.

dannyboy - 03-02-2020, 12:04

Przed jakąkolwiek zmianą zapytam AutoGT. Nie będę robił niczego na wariata :)
Dzięki wielkie za powyższe wskazówki.

benicjusz - 03-02-2020, 12:11

rajan napisał/a:
Te 177KM to poprzednia wartość jakimi odznaczał się japoński silnik diesla. Podobno obecne 150KM to efekt spełnienia norm jakości spalin. Jeżeli to ta sama jednostka to nie powinno być problemów


Niby jednostka ta sama bo (177 ma również Euro 5), ale jednak bardzo inna - 150-konna nie ma MIVEC - z automatem zostawiłbym 150. Nie zrobisz z O rajdówki.

Oczywiście 2019 ma już Euro 6 i ad blue.

Dlatego "odblokować" nie można, bo 150 to nie zablokowana wersja 177.

dannyboy napisał/a:
3. Czy takie zmiany są awaryjne czy nic się nie zmienia? Powiedziano mi, że to normalne, że tak ludzie robią.


Jak zrobisz to nieumiejętnie, zacznie walić sadzą i DPF będzie się szybciej zapychał, częściej wypalał itd itd, przy upale silnik spuchnie w sensie osłabnie bo ma mały intercooler.

Co oryginał to oryginał, mniej kłopotów, a z czasem i tak mocy mało się robi - takie odczucie, bo chcesz zawsze jeszcze więcej.

Chyba komp w O3, może być nadpisany, np. nowym softem w ASO i efekt "tjuningu" pryska.
Wnioskuję to po modyfikacji wycięcia obsługi DPF z kompa, działa do momentu wizyty w ASO kiedy wgrają nowszy soft.

Wszelakie "boxy" oduść bo to uniwersalny dopalacza każde z naszych aut, mimo, że takie same to jednak inne szczególnie na wykresie moc/moment.

przemo321 - 03-02-2020, 13:48

dannyboy napisał/a:
Przed jakąkolwiek zmianą zapytam AutoGT. Nie będę robił niczego na wariata :)
Dzięki wielkie za powyższe wskazówki.


W Auto GT odradzają jakiegokolwiek tunigu, mają doświadczenie, że występują pewne "powikłania" po jakimś czasie. Chcesz jeździć i nie mieć problemów to zostaw tak jak jest. To jest SUV i tylko SUV.

rajan - 03-02-2020, 13:49

benicjusz napisał/a:
Niby jednostka ta sama bo (177 ma również Euro 5), ale jednak bardzo inna - 150-konna nie ma MIVEC - z automatem zostawiłbym 150.


Tak mi się właśnie zdawało, ale w Auto GT sprzedawca opowiadał bajkę, że to ten sam silnik.

[ Dodano: 03-02-2020, 13:51 ]
przemo321 napisał/a:
W Auto GT odradzają jakiegokolwiek tunigu, mają doświadczenie, że występują pewne "powikłania" po jakimś czasie.


A kiedyś sami robili... Do jazdy testowej również miałem "podkręconego" Outlandera.

benicjusz - 03-02-2020, 16:31

rajan napisał/a:
Tak mi się właśnie zdawało, ale w Auto GT sprzedawca opowiadał bajkę, że to ten sam silnik.


Bo to niby ten sam silnik ;) , patrząc na pojemność i "wady" takie jak "wałki" w misce :)

Może się przeliczyli i zarzucili ten pomysł w klekotach, MIVEC jest już tylko w benzynach.

Nowy L200 z naszym silnikiem ponoć wypala DPF'a również na postoju czyli stojąc w korku - może wprowadzą to z nowym softem do naszych ;) .

acent - 04-02-2020, 09:19
Temat postu: Re: 150KM => 177KM - Chip
dannyboy

Masz zwykła benzynę, a pytasz o diesla? No chyba że kupiłeś jaką resztówkę ze składu magazynowego.

rajan - 04-02-2020, 10:35

benicjusz napisał/a:
rajan napisał/a:
Tak mi się właśnie zdawało, ale w Auto GT sprzedawca opowiadał bajkę, że to ten sam silnik.


Bo to niby ten sam silnik ;) , patrząc na pojemność i "wady" takie jak "wałki" w misce :)

Może się przeliczyli i zarzucili ten pomysł w klekotach, MIVEC jest już tylko w benzynach


Zacząłęm grzebać w necie i wychodzi na to, że jednostka 177KM i nasza 150KM to ten sam silnik... Obydwa mają oznaczenie 4N14, więc jak to jest, że jeden ma MIVEC, a drugi nie? Idę szukać dalej...

dannyboy - 06-02-2020, 08:09
Temat postu: Re: 150KM => 177KM - Chip
acent napisał/a:
dannyboy

Masz zwykła benzynę, a pytasz o diesla? No chyba że kupiłeś jaką resztówkę ze składu magazynowego.


Mam benzynę. Pytam z ciekawości.
O co chodzi z pytaniem z resztówką z magazynu? :)

Brodzins - 06-02-2020, 09:23

Panowie, a to nie jest że po prostu z benzyny 2.0 150 koni nie da się nic zrobić?
To podnoszenie o parę koni... kojarzy mi się z wydaniem pieniędzy aby poczuć się lepiej, bo auto wcale lepiej nie pojedzie.
A i auto dostanie trochę w pupę, jak pisali Koledzy wyżej?

dannyboy - 06-02-2020, 09:49

Tak jak pisałem wyżej. Pytam raczej dla zaspokojenia ciekawości a nie jakiejś realnej potrzeby bo osiągi itd. idą w parze z moimi pierwotnymi oczekiwaniami :)
Brodzins - 06-02-2020, 10:52

Ja jak pierwszy raz wsiadłem... pomyślałem sobie "mulaste to"...
No i dobra... jest jakie jest... biorę :)
Drugi raz też bym wziął.

dannyboy - 06-02-2020, 10:59

Tak już całkiem offtopowo. Gdyby w tej cenie był SUV, który miałby 250KM i palił 4 litry na 100km w mieście to wiesz ;)
siu lee - 14-02-2020, 14:19

Robiłem chip w moim 2.2 did z 2015r. w Gdyni w V-TECH tuning, obecnie jest 192KM. Producent pisze, że jest 150KM ale to nieprawda. Na hamowni okazało się, że jest 160KM ;-) Auto fajnie się zbiera. Spalanie pozostaje na takim samym poziomie jak było, nie kopci. Ja tankuję na ORLEN-ie VERVĘ. Do zrobienia chipa należało wymontować moduł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group