Outlander II Ogólne - [II 2.4 MIVEC] OII prowadzenie na asfalcie.
juar_78 - 04-02-2020, 20:29 Temat postu: [II 2.4 MIVEC] OII prowadzenie na asfalcie. Dzień dobry.
Na forum OII jeszcze nie pisałem. Jeżdżę Lancerem CS 2.0 Sport. Wcześniej miałem Carismę 1.6. Teraz poważnie rozważam zakup OII 2.4 4x4 polift manual.
W Lancerze (ale i wcześniej w Carismie) cenię sobie bardzo pewność prowadzenia auta na asfalcie, na zakrętach, stabilna jazda na wprost przy większych prędkościach itd.
Czy ktoś przesiadł się z Lancera na OII i mógłby się podzielić wrażeniami pod tym względem? Czy OII będzie się prowadził równie pewnie? Na śliskim oczywiście będzie dzięki 4x4 nawet lepiej. Ale szybsza jazda po suchym asfalcie – OII pozwala się pewnie prowadzić?
kajos - 05-02-2020, 10:34
no jak moze sie lepiej prowadzic jak auto ma wyzej srodek ciezkosci
ale spokojnie sie prowadzi do 120-130 km/h
Raiz3n89 - 05-02-2020, 10:38
Ja mam porownanie do mondeo mk3, zakrety biore z ta sama predkoscia ale w outlanderze sie troche bardziej stresuje tak czy inaczej myslalem ze bedzie gorzej a nie ma tragedii jak chcesz brac outka to eydaje mi sie ze w kabinie bedziesz mial glosniej jak w lancerze, przez kola sie duzo przenosi
meritum69 - 05-02-2020, 10:57
Witam, poprzednio jeździłem fordem s-max i prowadził się troszkę pewniej, na zakrętach mniej się wychylał. Również wyciszenie wydawało mi się lepsze (ale ja mam diesla 2.2 a on wiadomo głośniejszy od benzyny).Ogólnie już się przyzwyczaiłem do prowadzenia i jestem zadowolony. Najlepiej przed zakupem pojeździ troszkę i sprawdzisz czy Ci odpowiada.
juar_78 - 05-02-2020, 11:06
kajos napisał/a: | no jak moze sie lepiej prowadzic jak auto ma wyzej srodek ciezkosci
ale spokojnie sie prowadzi do 120-130 km/h |
Nawet chyba nie użyłwem stwierdzenia, że lepiej. Chodzi mi o to, czy różnice będą duże. SUV-owate auta też różnie się prowadzą. Przykładowo, BMW X3 będzie się jeździć pod tym względem lepiej niż nie jedną osobówką. Na drugim biegunie są miękkie SUV-y "kładące się na drodze.
apikus - 05-02-2020, 12:23
Ja mam porównanie Lancera i ASXa. Dla mnie jest wyczuwalna różnica w prowadzeniu na zakrętach. Mam większe zaufanie do Lancera.
elmundialo - 05-02-2020, 12:27
Jeżdżę tym autem parę lat i wg mnie jest to auto do spokojnej jazdy. Każdy ma swoje odczucia . Wg mnie hamulce są słabe A wiatr boczny potrafi wybić z toru. To moje zdanie
juar_78 - 19-02-2020, 22:37
Dziękuję za opinie.
Wiem, że moje pytanie jest takie sobie, bo pytam o rzeczy mocno subiektywne. Jedni o każdym samochodzie powiedzą, że prowadzi się jak każde, jedzie, skręca i jest ok; ktoś może chwalić, bo jest miękko i komfortowo; kto inny docenia pewność i precyzję prowadzenia – nawet kosztem komfortu.
Wiem, że to SUV, więc i prowadzenie nie może być jak w dobrym aucie osobowym. Większa podatność na wiatr też jest zrozumiała.
Nie jest tak, że pytam w ciemno. Sporo staram się ostatnio czytać o OII (testy, opinie itp.), wiele filmów na YouTube oglądałem (dużo jest rosyjskich, to tam popularne aut, także w wersji 3.0, która tam była sprzedawana).
Generalnie raczej opinie są pozytywne. Że jak na SUV-a auto prowadzi się pewnie, jak osobowe; określa się czasem nawet zawieszenie, że jest wręcz zbyt twarde. Ale czasem, od czapy jakby trochę, że jest miękko, gumowato, auto pływa na drodze, układ kierowniczy mało precyzyjny, wyrywa kierownice przy szybszym ruszaniu itp.
Wydaje mi się, z tego co czytam (i logicznie rzecz biorąc ma to sens), że dużo daje 4x4. W sensie nawet na suchym i na asfalcie z napędem AWD auto prowadzi się dużo lepiej. A przecież sporo OII na naszych drogach to FWD.
Inna rzecz, o ile dobrze doczytałem, tylne zawieszenie w OII może być różnej konstrukcji (to zależy od rocznika czy wersji silnikowej)? Diesel siedzi niżej nić benzynowe – skoro ma niższy prześwit? Jeżeli siedzi niżej, to niby powinien być bardziej „osobowy” w prowadzeniu, a jak czytam, to chyba niekoniecznie tak jest. Może zatem rodzaj zawieszenia/wersja silnikowa też ma znaczenie dla prowadzenia?
Generalnie, to ja chyba mógłbym mieć OII po obniżeniu zawieszenia - takie uterenowione kombi (jak był OI), bo tak też traktuję to auto. W teren (poza polnym duktem) nie planuję się nim zapuszczać Chodzi i auto do jazdy po mieście, trasy do 150 km. Sporadycznie dalsze wypady, w tym autostradowe.
kajos - 19-02-2020, 23:15
Zawieszenie jest inne rozniace sie miedzy 4WD a 2WD
4X4 faktycznie bardzo dobrze trzyma sie drogi
A te wyrywanie kierownicy jest w wersji 2WD lub 4WD kiedy wylaczysz naped na tyl
Jak by nie bylo jak chcesz miec dobre trzymanie na drodze to bierz 4x4
Kiedys jak czyscilem auto w srodku przez przypadek wylaczylem naped na tyl i niezauwazylem tego na blacie
Wieczorem wyjechalem na miasto i przy wyjezdzie z ronda przod zaczynal mi mielic na mokrym przy wyjezdzaniu na prosta
Ale mial prawo bo moj ma podniesiona moc i Nm
juar_78 - 02-03-2020, 23:32
kajos napisał/a: | Zawieszenie jest inne rozniace sie miedzy 4WD a 2WD
|
Na czym polega różnica? Inny jest tylko tył?
kajos - 03-03-2020, 00:10
nie wiem jak wyglada tylne zawieszenie w 2WD
napewno nie ma walu, dyfra z poloskami
|
|
|